Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

VOTAT! DOCUMENTUL CARE SCHIMBĂ RADICAL REGULILE pentru SUBVENȚIILE APIA!

Publicat: 05 iunie 2018 - 21:21
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

DECIZII PENTRU FERMIERI! O altă definiție pentru fermierul activ care să beneficieze de subvenții, nu se vor mai lua în considerare doar declarațiilor făcute de fermieri pentru încasarea subvențiilor, exploatațiile agricole familiale vor beneficia de sprijin financiar mai mare, sprijinul cuplat va fi acordat pentru producție și alte reguli care privesc banii de care beneficiază fermierii sunt într-un document votat de Parlamentul European.

Pe 30 mai 2018, deputații europeni au adoptat un raport care va schimba radical regulile în cazul multor subvenții încasate de agricultorii europeni. Raportul a fost conceput de Herbert Dorfmann (PPE, Italia) și cuprinde o serie de propuneri care urmează să fie aplicate din 2020, în noua Politică Agricolă Comună (PAC).

Acest document propune schimbarea definiției fermierului activ, menținerea schemei simplificate pentru micii fermieri, menținerea schemei unice de plată pe suprafață, sprijin financiar doar pentru adevărații fermierii, o plată redistributivă mai mare pentru primele hectare dintr-o exploatație agricolă, un alt sistem de calculcare a plăților directe, alte criterii pentru sprijinul cuplat, convergența plăților directe între statele membre UE, să nu existe diferențe atât de mari la sumele plătite pe hectar pentru ca fermierii să poată concura pe piață, etc. Inserăm câteva dintre propunerile adoptate.

În cadrul reformei precedente, a fost dificil să se ajungă la un acord cu privire la definiția termenului „fermier activ”; consideră, prin urmare, că producția agricolă (de exemplu, menținerea terenurilor într-o stare agricolă bună, folosirea unor practici bune de creștere a animalelor, sprijinirea economiei circulare) ar putea să constituie o soluție mai bine orientată și cuantificabilă pentru o astfel de definiție.

Colectarea de informații ar trebui să se bazeze mai degrabă pe imagini prin satelit și pe bazele de date ale Sistemului Integrat de Administrare și Control decât pe datele transmise de fermieri în mod individual;
Menținerea schemei simplificate pentru micii fermieri, iar fermierii care dețin un teren mai mic de cinci hectare ar trebui să aibă posibilitatea să adere în mod voluntar la această schemă;

Subliniază faptul că resursele PAC sunt banii contribuabililor din fiecare stat membru și că contribuabilii din întreaga UE au dreptul să se poată baza pe faptul ca aceste fonduri sunt utilizate exclusiv în mod precis și transparent;

Consideră că este necesar un sprijin mai bine direcționat pentru diverse sisteme agricole, în special pentru exploatațiile familiale mici și mijlocii și tinerii agricultori, pentru a întări economiile regionale prin intermediul unui sector agricol productiv din punct de vedere economic, ecologic și social; consideră că acest lucru poate fi realizat printr-o rată obligatorie mai ridicată de sprijin redistributiv pentru primele hectare ale unei exploatații, legată de mărimea medie a unei exploatații în statele membre, având în vedere marea diversitate a mărimii fermelor în întreaga UE; subliniază că sprijinul pentru fermele de dimensiuni mai mari ar trebui să fie degresiv, reflectând economiile de scară, cu plafoane obligatorii care să fie decise la nivel european și criterii flexibile care să ia în considerare capacitatea fermelor și a cooperativelor de a oferi locuri de muncă stabile care să păstreze populația în zonele rurale; consideră că fondurile puse la dispoziție prin plafonare și degresivitate ar trebui păstrate în statul membru sau în regiunea de unde provin;

Consideră că este esențial să se asigure că sprijinul este dedicat adevăraților fermieri, concentrându-se asupra celor care practică agricultura în mod activ pentru a-și câștiga existența;

Consideră că este necesar să se mențină o schemă simplificată pentru micii producători, pentru a facilita accesul acestora la plățile directe efectuate prin PAC și a ușura gestionarea lor;

Subliniază necesitatea identificării elementelor cheie ale unui sistem echilibrat, transparent, simplu și obiectiv de sancțiuni și stimulente, asociat unui sistem transparent, aplicat în timp util, pentru a stabili eligibilitatea fermierilor pentru a primi finanțare publică pentru producerea de bunuri publice, care ar trebui să constea în măsuri simple, voluntare și obligatorii și să fie orientat spre rezultate, deplasând astfel accentul de la conformitate la performanța reală;

Solicită ca actualul sistem de calculare a plăților directe în cadrul pilonului I, în special în statele membre în care valoarea drepturilor este încă calculată parțial pe baza referințelor istorice, să fie modernizat și să fie înlocuit cu o metodă la nivelul UE pentru calcularea plăților, a cărui componentă de bază să fie sprijinul pentru venituri destinat fermierilor în anumite limite, care ar putea fi majorate în funcție de contribuția fermierilor la furnizarea de bunuri publice, în conformitate cu obiectivele și țintele UE până în 2030, astfel încât sistemul să devină mai simplu și mai transparent;

Subliniază faptul că fondurile publice ale PAC actuale, care sunt cheltuite pe activitățile actuale ale fermierilor, sunt supuse unor controale la scară mică și foarte precise, în timp ce cea mai mare parte a bugetului PAC (plățile directe) este vărsată, fără verificări, pentru simpla deținere de terenuri și, prin urmare, nu poate fi justificată față de cetățenii europeni;

Consideră că plățile ar trebui, de asemenea, să includă o puternică condiționalitate comună, inclusiv rezultate de mediu și alte bunuri publice, cum ar fi locuri de muncă de calitate;

Reamintește că Rezoluția Parlamentului referitoare la situația actuală a concentrării terenurilor agricole în UE: cum se poate facilita accesul agricultorilor la terenuri? recunoaște că plățile pentru terenuri fără impunerea unor condiții clare conduc la denaturări ale pieței funciare și, prin urmare, influențează concentrarea din ce în ce mai mare de terenuri agricole în mâinile unui grup restrâns;

Subliniază necesitatea distribuirii echitabile a plăților directe între statele membre, care este esențială pentru buna funcționare a pieței unice și care trebuie să țină seama de criterii obiective, cum ar fi sumele primite de statele membre în temeiul pilonilor I și II și faptul că condițiile naturale, ocuparea forței de muncă și situația socioeconomică, nivelurile de trai generale, costurile de producție, în special costul terenurilor și puterea de cumpărare nu sunt aceleași în întreaga UE;

Subliniază faptul că o convergență sporită a valorii plăților directe între statele membre nu poate fi realizată decât dacă bugetul este mărit în mod corespunzător;

Subliniază faptul că plățile directe sunt menite să sprijine fermierii în ceea ce privește producția de alimente și protecția standardelor de mediu și de bunăstare a animalelor;

Consideră că, respectând condițiile stricte de a putea garanta condiții de concurență echitabile pe piața unică, de a preveni denaturarea concurenței, în special în ceea ce privește produsele, de a asigura coerența cu normele OMC și de a nu compromite eforturile de atingere a obiectivelor de mediu și climatice, plățile în temeiul sprijinului cuplat facultativ ar trebui menținute, dar ar trebui activate numai după o evaluare a Comisiei; consideră că sprijinul cuplat facultativ reprezintă un instrument care răspunde nevoilor sectoarelor sensibile și obiectivelor specifice legate de mediu, de climă sau de calitatea și comercializarea produselor agricole, stimulează practicile agricole care îndeplinesc cele mai înalte standarde de mediu și privind bunăstarea animalelor și contracarează unele dificultăți specifice, în special pe cele care decurg din dezavantajul concurențial structural al regiunilor defavorizate și montane, precum și dificultăți care au o natură mai pronunțat temporară și care decurg din tranziția de la vechiul sistem de drepturi, de exemplu; consideră că sprijinul cuplat facultativ este, de asemenea, un instrument de promovare a producției importante din punct de vedere strategic, cum ar fi culturile proteice, în viitor, sau de compensare a efectelor acordurilor de liber schimb; subliniază că plățile în temeiul sprijinului cuplat facultativ sunt importante pentru menținerea diversității producției agricole, a locurilor de muncă în sectorul agricol și a sistemelor sustenabile de producție la nivelul UE;

Reamintește că asigurarea reînnoirii generațiilor și a noilor actori reprezintă o provocare pentru agricultură în multe state membre și că fiecare strategie națională sau regională trebuie prin urmare să abordeze această problemă printr-o abordare cuprinzătoare, mobilizând toate resursele financiare ale PAC, inclusiv creditele de plată suplimentare pentru tinerii fermieri în cadrul pilonului I, și măsuri pentru a ajuta tinerii fermieri să își înceapă activitatea în cadrul pilonului II, ambele fiind de dorit să devină obligatorii pentru statele membre, pe lângă sprijinul din cadrul noilor instrumente financiare, cum ar fi un instrument de acordare a accesului la capital în contextul caracterului limitat al resurselor; subliniază, de asemenea, importanța măsurilor naționale în eliminarea barierelor de reglementare și economice, promovând totodată planificarea transferului între generații, pachetele de pensionare și accesul la terenuri și facilitând și încurajând unele aranjamente de colaborare - cum ar fi parteneriatele, agricultura partajată, contractele de creștere a animalelor și de leasing între fermierii în vârstă și tinerii fermieri; consideră că normele privind ajutoarele de stat ar trebui, de asemenea, să ia în considerare importanța reînnoirii generațiilor și să prevină dispariția agriculturii familiale;

Consideră că noua legislație trebuie să facă o distincție mai clară între criteriile ce stau la baza stimulentelor pentru „tinerii fermieri” și pentru „nou-veniții care pun bazele unei activități agricole” (tinerii fermieri fiind definiți în funcție de vârstă, iar nou-veniții în funcție de numărul de ani de la înființarea fermelor lor), pentru a mări potențialul celor două grupuri de a realiza reînnoirea generațiilor și de a îmbunătăți viața în zonele rurale;

Recomandă ca accesul la finanțare să fie îmbunătățit prin dobânzi subvenționate pentru împrumuturile solicitate de noii fermieri de pe piața agricolă.

Sursa: Comisia Europeană



 

 

Vizualizat: 5094 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

USAMV CLUJ VINDE PESTE 90.000 RĂSADURI LEGUME PRODUSE LA STAȚIUNEA DE CERCETARE HORTICOLĂ!

USAMV CLUJ VINDE PESTE 90.000 RĂSADURI LEGUME PRODUSE LA STAȚIUNEA DE CERCETARE HORTICOLĂ!

11 aprilie 2021 - 08:05

ANUNȚ! Peste 90.000 de răsaduri de legume produse la Stațiunea de Cercetare Horticolă, puse în vânzare de USAMV Cluj-Napoca! De luni, 12 aprilie 2021, puteți cumpăra răsaduri de la USAMV Cluj, anunță USAMV Cluj într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.

COMUNICAT APIA DE ASTĂZI!

COMUNICAT APIA DE ASTĂZI!

08 aprilie 2021 - 08:52

OFICIAL! Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că, în cadrul Campaniei de primire a Cererilor Unice de Plată în anul 2021, au fost înregistrate un număr de 395.027 cereri, pentru o suprafață de 2.232.129 ha.

MESAJUL FERMIERILOR: VENIM CU TRACTOARELE LA BUCUREȘTI!

MESAJUL FERMIERILOR: VENIM CU TRACTOARELE LA BUCUREȘTI!

08 aprilie 2021 - 08:40

PROTEST! Fermierii care au scos miercuri, 7 aprilie 2021, tractoarele în stradă la Iași și Botoșani anunță că vor merge cu utilajele agricole la București dacă nu le sunt rezolvate cererile. Asociația Producătorilor de Porumb din România a transmis un comunicat către AGROINFO.

SUBVENȚIILE TREBUIE SĂ AJUNGĂ LA ADEVĂRAȚII FERMIER! DEFINIȚIA NOULUI FERMIER!

SUBVENȚIILE TREBUIE SĂ AJUNGĂ LA ADEVĂRAȚII FERMIER! DEFINIȚIA NOULUI FERMIER!

08 aprilie 2021 - 08:07

SUBVENȚII AGRICOLE. A fost introdus conceptul privind noul fermier care va avea acces mult mai ușor la fonduri europene, la fel ca tânărul fermier. “Noul fermier” este definit astfel încât să includă următoarele elemente: condițiile pentru a fi „șeful exploatației”; formarea profesională și/sau competențele corespunzătoare; o limită de vârstă de peste 40 de ani, anunță europarlamentarul Daniel Buda (PPE), vicepreședinte Com AGRI, Parlamentul European.

ASOCIAȚIE DIN ZOOTEHNIE, PEDEPSITĂ PENTRU SUBVENȚII APIA ÎNCASATE PE ACTE ȘI DECLARAȚII FALSE!

ASOCIAȚIE DIN ZOOTEHNIE, PEDEPSITĂ PENTRU SUBVENȚII APIA ÎNCASATE PE ACTE ȘI DECLARAȚII FALSE!

08 aprilie 2021 - 07:47

COMUNICAT DNA. Asociația Agro-zootehnica Nemira din Bacău și alte două persoane au recunoscut în fața procurorilor DNA că au încasat ilegal de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) subvenții pe suprafață și plăți compensatorii pentru zona montană în valoare de 800.000 de lei, circa 170.000 de euro.

APROBAT ASTĂZI DE GUVERN! AJUTOR DE STAT PENTRU FERMIERI!

APROBAT ASTĂZI DE GUVERN! AJUTOR DE STAT PENTRU FERMIERI!

07 aprilie 2021 - 18:16

COMUNICAT MADR. În ședința Guvernului din data de 07 aprilie 2021 a fost aprobată o Hotărâre care completează Hotărârea Guvernului nr. 1.174/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, anunță Ministerul Agriculturii într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.

ACUM! VESTE BUNĂ PENTRU TINERII FERMIERI!

ACUM! VESTE BUNĂ PENTRU TINERII FERMIERI!

07 aprilie 2021 - 17:05

AJUTOARE EUROPENE. Un lucru foarte bun pentru tinerii fermieri care au depășit termenul de 24 luni de la instalarea ca tânăr fermier, dar fără a depăși 5 ani, este acela că există o linie distinctă în cadrul sub-măsurii 4.1, dar atenție, nu veți putea depăși 70% cota de finanțare, anunță consultantul fonduri europene Marian Vișu Iliescu. Așadar, tinerii fermieri care nu îndeplinesc condiția celor 24 de luni pot să solicite 70% din sprijin instalare tineri fermieri.

MARȘUL TRACTOARELOR! DEMISIA DOMNULE MINISTRU!

MARȘUL TRACTOARELOR! DEMISIA DOMNULE MINISTRU!

07 aprilie 2021 - 15:40

PROTESTUL FERMIERILOR! Fermierii din Iași, Botoșani și alte județe au scos astăzi în stradă peste 200 de tractoare și utilaje agricole. Marșul tractoarelor este organizat de Asociația Cultivatorilor de Cereale și Plante Tehnice ”GRÂNARII”-”DĂ-TE PE BRAZDĂ” Iași. Cu fermierii ieșeni s-au solidarizat și agricultorii dobrogeni.

Producţie agricolă bună, STOCURI în SCĂDERE

Producţie agricolă bună, STOCURI în SCĂDERE

07 aprilie 2021 - 13:08

În ultimul raport, Consiliul Internațional pentru Cereale (IGC) a îmbunătăţit prognoza pentru producția mondială de cereale, în sezonul 2020/2021, până la 2.224 milioane tone. Această prognoză este cu 9 milioane tone mai mare faţă de raportul din luna februarie şi cu 2% în plus faţă de producţia realizată sezonul trecut. Chiar dacă Indicele preţului la cereale şi oleaginoase (GOI) a scăzut cu 3% în luna martie, prețurile medii ale produselor agricole au crescut brusc raportat la situaţia de anul trecut. Această scădere a GOI se datorează în principal preţurilor reduse din Argentina şi Brazilia.

PROGNOZA AGROMETEOROLOGICĂ 07 - 13 Aprilie 2021!

PROGNOZA AGROMETEOROLOGICĂ 07 - 13 Aprilie 2021!

07 aprilie 2021 - 07:45

Caracteristici meteorologice. În această perioadă va predomina un regim termic al aerului mai scăzut decât în mod obişnuit, la nivelul întregului teritoriu agricol.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Scottish Highland - vaca scoţiană, rasa care se întreţine singură

Scottish Highland - vaca scoţiană, rasa care se întreţine singură

Proprietarul uneia dintre cele mai mari ferme de bovine Scottish Highland din România, Nicolae Ibăşfălean, vrea să-şi lichideze afacerea înființată în urmă cu 12 ani. Pare cumva greu de înţeles, însă după ce am stat de vorbă cu fermierul, am convingerea că nu prea e cale de întoarcere. Lipsa motivaţiei, înaintarea în vârstă şi mai ales faptul că îi este tot mai greu să găsească oameni de încredere care să se ocupe de activitatea din fermă l-au determinat pe cel mai cunoscut crescător de vaci Highland din judeţul Sibiu să ia foarte serios în calcul opţiunea de a renunța la efectivul de animale. Printre argumente s-ar mai putea adăuga, desigur, şi dezinteresul românilor pentru carnea de vită premium. Pentru că, până la urmă, degeaba ai un produs de calitate dacă nu îl poţi valorifica.

Un reportaj de LIVIU GORDEA

Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie Ionel Ivasiuc poate produce singur 80.000 de răsaduri pe zi Cositorile EasyCut de la KRONE în acțiune!

Bancul zilei

De mare ajutor

De mare ajutor
Un preot observă pe cealaltă parte a străzii un copil care nu ajungea la sonerie, deşi se chinuia de numa', numa'. Detalii