Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 3

Un nou episod din serialul "Să distrugem producătorul, cu televizorul". Reacţii din sector? Vreo două...

Publicat: 02 august 2017 - 17:32
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Industria alimentară românească este atacată, intenţionat sau nu, cu tot felul de aberaţii! Cu dată recentă, un ONG intitulat Asociaţia Pro Consumatori (fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România - APC România, obligată să îşi schimbe numele pentru că inducea în eroare confuzia cu instituţia de stat ANPC - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului), care se prezintă ca fiind membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor, lansează, periodic, atacuri ce vizează câte un produs alimentar.

Au fost „studiate”, pe rând, salamul, pasta de tomate, pâinea, produse de panificaţie, preparate din carne, conservele de legume şi din carne, iaurtul. Cea mai recentă ştire, preluată şi prezentată cu titlu de senzaţional de mai toată presa, de la cea de scandal până la televiziunile de ştiri, este despre telemeaua cu adaos de soluţie de dezgheţat drumurile!

Scopul declarat este nobil: studiul despre cum este produsă telemeaua şi despre ce efecte are consumul acestui produs asupra sănătăţii ar face parte dintr-o Campanie de informare şi educare intitulată „Să învăţăm să înţelegem eticheta!”. Numai că, ceea ce fac cei de la APC este departe de a informa consumatorii corect şi competent. Un profesor de Ştiinţe Economice vorbeşte despre „tratamente nefireşti aplicate laptelui”, iar un medic pediatru avertizează asupra faptului că „există o relaţie de cauzalitate directă între consumul produselor lactate şi declanşarea afecţiunilor cronice specifice societăţii occidentale”, precum boli de inimă, diabet, cancer, obezitate, demenţă!

Dorin Cojocaru, preşedintele APRIL (Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui), singurul care a reacţionat deocamdată, a observat că sunt vizate toate brandurile de telemea, „de la cel mai mic producător din Covasna, până la multinaţionale”. Când loveşti în sectorul alimentar, consecinţele le suportă toţi cei implicaţi. Ai omorât un procesator, dar în spatele lui sunt sute de producători. De ce nu reacţionează fermierii când apar astfel de declaraţii? Dar Ministerul Agriculturii? Dar instituţiile statului - ANPC şi ANSVSA, acuzate, implicit, de incompetenţă şi de faptul că permit ca astfel de produse „otrăvitoare” să ajungă pe raft?

Claudiu Frânc, preşedintele Federaţiei Crescătorilor de Bovine din România, spune că producătorii de lapte au cerut, când discutau legea etichetării laptelui, o iniţativă parlamentară sau a organizaţiilor profesionale prin care oricine face o afirmaţie dăunătoare producătorilor dintr-un sector şi nu are dovezi, să poată fi tras la răspundere şi să îi poată fi imputate toate pierderile din sector cauzate de declaraţiile respective. O idee bună, dar care nu s-a concretizat...

PS: La finalul lunii iulie, APC a cerut demisia lui Petre Daea, „pentru modul în care a gestionat acţiunea privind produsele alimentare susceptibile de dublu standard şi pentru modul defectuos în care a prezentat rezultatele analizei”. Din datele prezentate de MADR, APC a tras concluzia că ar fi vorba, de fapt, despre „o neîndeplinire de către comercianţii din România a caracteristicilor prescrise pe eticheta produselor şi nu existenţa unui dublu standard al produselor analizate”... Păi, cum vine asta?!

Vizualizat: 334 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Ospitalitatea românilor, un brand de ţară

Ospitalitatea românilor, un brand de ţară

Katharina Seuser, preşedintele Reţelei Europene a Jurnaliştilor din Agricultură (ENAJ), s-a arătat copleşită de căldura cu care a fost primită şi de interacţiunea cu oamenii pe parcursul celor cinci zile ale turului organizat de Asociaţia Presei Agricole din România la sfârşitul lunii iunie, când am realizat şi acest scurt interviu.

GENETICA WWS, CAMPIOANA UNGARIEI CEA MAI MARE EXPOZIŢIE ZOOTEHNICĂ DIN UNGARIA CUM FACI 80 DE TONE DE VARZĂ PE HECTAR

Bancul zilei

Cum se urcă pe cal

Cum se urcă pe cal
Sir se urcă pe cal invers, cu spatele în faţă... Detalii