Asociaţia Cultivatorilor de Legume şi Centrul de Comunicare al Fermierilor din România lansează marţi programul 'Dor de Gust'.
Programul reprezintă o iniţiativă a legumicultorilor mici şi mijlocii din zona de sud a ţării, destinată comercializării directe a produselor prin marile reţele de retail.
Iniţiat în luna decembrie 2013 de către un grup de producători de legume cu sprijinul Centrului de Comunicare al Fermierilor din România şi Asociaţiei Interprofesionale Prodcom legume-fructe, programul are ca obiectiv comercializarea directă a produselor aparţinând fermierilor din mai multe bazine legumicole cu tradiţie, cum sunt: Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja, Măriuţa.
“Programul s-a conturat pe 3 coordonate importante. Prima a pornit din dorinţa de a rezolva o problemă majoră a fermierilor din legumicultura legată de comercializarea şi valorificarea producţiei în marile lanţuri de magazine. A doua – a venit ca un răspuns natural la dorinţa consumatorilor români care solicită produse “de ţară”, autohtone. Iar a treia – rezolvă şi problema marilor reţele de retail care îşi doreau să satisfacă această nevoie a consumatorilor români. Astfel s-a conturat un mecanism de aprovizionare a magazinelor direct de la fermieri, care satisface totodată şi nevoia consumatorilor pentru legume proaspete, gustoase, româneşti,” a declarat Gheorghe Vlad, președinte Asociația Cultivatorilor de Legume, unul din iniţiatorii programului.
La lansarea de astăzi vor fi prezenţi şi vor oferi amănunte privind conţinutul şi funcţionarea acestui program principalii 'actori' ai acestei iniţiative - circa 200 de fermieri din bazinele legumicole incluse în program şi reprezentanţii marilor reţele de retail care au răspuns şi s-au implicat în derularea acestui program.
Evenimentul va fi completat de o expoziţie de produse a producătorilor din programul 'Dor de Gust', pe care consumatorii le pot găsi începând din a doua jumătate a lunii iunie în rafturile supermarketurilor din Bucureşti şi din ţară. sursa: Agerpres