ANGAJAŢII APIA, LA PREGĂTIRE! În perioada 19 – 23 iunie, funcţionarii publici din cadrul Centrelor judeţene cu atribuţii în fişa postului privind activitatea de control pe teren au participat la o sesiune de instruire susţinută de specialişti din cadrul Direcţiei Control pe Teren - Aparat central, informează Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).
Potrivit APIA, instruirea era necesară pentru o cât mai bună gestionare a cererilor de plată în vederea efectuării plăţilor directe aferente Campaniei 2017, în termenele prevăzute de Ordinului MADR nr. 18/03.02.2017.
Principalele subiecte abordate în cadrul acestui program de formare profesională sunt următoarele:
• Prezentarea fluxului de lucru pentru activitarea de control;
• Atribuţiile şi responsabilităţile pentru fiecare activitate de control;
• Etapele realizării controlului pe teren;
• Trasabilitatea şi documentarea deciziei inspectorului de control;
• Modul cum se aplică procedurile de control în teren şi evidenţierea actualizărilor pentru anul 2017;
• Clarificări şi soluţii unitare pentru rezolvarea unor situaţii din teren;
• Modul de completare a raportului de control cu datele din teren şi introducerea acestora în sistem;
• Monitorizarea controalelor pe perioada campaniei de control;
• Erorile de control identificate în misiunile de auditt intern şi extern şi în timpul verificării şi analizării rezultatealor de control pe teren;
• Prezentarea elementelor noi de control.
La acest moment Agenţia efectuează controlul administrativ, inclusiv controlul preliminar al cererilor unice de plată depuse de fermieri în cadrul Campaniei 2017. În perioada1 iulie- 1 octombrie urmează a avea loc controlul la faţa locului, care se va efectua doar pentru cererile unice de plată eşantionate la controlul pe teren.
“Menţionăm că există posibilitatea ca unii fermieri să fie controlaţi pentru verificarea respectării unor obligaţii specifice în iarna sau în primăvara anuluiurmător (respectiv 2018)”, se mai arată în comunicatul APIA.