VESTE BUNĂ! Comisia Europeană anunță că alocă 200,9 milioane de euro în 2020 pentru finanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare din UE. Ajutorul destinat fermierilor europeni este pentru promovarea produselor din ferme în țările de origine, în statele membre UE, dar și în țările din afara spațiului comunitar european.
Programul de promovare 2020 adoptat de Comisie este una dintre priorități. Politica UE privind promovarea produselor agroalimentare este concepută pentru a ajuta sectorul să profite de piața agroalimentară mondială în continuă expansiune și din ce în ce mai dinamică, să crească gradul de conștientizare asupra schemelor de calitate, a produselor ecologice și să ajute producătorii în cazul în care se confruntă cu tulburările pieței.
Comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan, a declarat: „Reputația Europei în lume pentru produsele agroalimentare este de neegalat. UE nu este dintr-o greșeală principalul exportator agroalimentar mondial. Politica noastră de promovare cu un buget în continuă creștere sprijină producătorii din UE în a-și face cunoscute produsele atât în UE, cât și în afara acesteia, dar și în confruntarea cu dificultăți ale pieței prin creșterea gradului de conștientizare a produselor lor. Acordurile comerciale în vigoare creează, de asemenea, condițiile pentru a-și crește exporturile către alte piețe. Concluzia recentă a acordului bilateral UE-China privind indicațiile geografice este încă un exemplu al lucrărilor Comisiei pentru crearea de oportunități pentru producători și produse UE de înaltă calitate. "
În 2020, mai mult de jumătate din buget, 118 milioane euro, se vor îndrepta către campanii care urmăresc piețele din afara UE cu potențial de creștere mare, precum Canada, China, Japonia, Coreea, Mexic și Statele Unite.
IMPORTANT! Sectoarele eligibile pentru acest ajutor acordat fermierilor, producătorilor sunt: lactatele și brânzeturile, măslinele de masă și uleiul de măsline și vinurile. Campaniile de promovare vor spori competitivitatea și consumul de produse agroalimentare din UE, își vor crește profilul și vor crește cota de piață în aceste țări vizate.
Campaniile vor informa, de asemenea, consumatorii UE și mondiali despre diferitele scheme și etichete de calitate ale UE, precum indicații geografice sau produse ecologice. Un accent suplimentar al campaniilor va fi, de asemenea, evidențierea standardelor înalte de siguranță și calitate, precum și diversitatea și aspectele tradiționale ale produselor agroalimentare din UE. În cele din urmă, în cadrul UE, accentul se va concentra pe promovarea unei alimentații sănătoase și creșterea, în cadrul unor diete echilibrate, a consumului de fructe și legume proaspete.
Apelurile pentru propuneri pentru campaniile viitoare 2020 vor fi publicate în ianuarie 2020. O gamă largă de organisme, cum ar fi organizațiile comerciale, organizațiile de producători, de fermieri și grupurile agroalimentare responsabile de activitățile de promovare sunt eligibile să solicite finanțare și să își prezinte propunerile.
Așa numitele programe „simple” pot fi prezentate de una sau mai multe organizații din aceeași țară UE; multi-programele provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau de la una sau mai multe organizații europene.
Pentru 2020, 100 de milioane de euro sunt alocați programelor simple, în timp ce 91,4 milioane de euro vor fi destinate multi-programelor.
9,5 milioane de euro suplimentari sunt rezervați inițiativelor Comisiei. Acestea includ participarea la târguri și campanii de comunicare, precum și acțiuni diplomatice conduse de comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală și însoțite de o delegație de afaceri. Aceste inițiative vor fi consolidate în continuare cu 17,2 milioane de euro suplimentari disponibili din programele de multi-promovare din 2019. Acesta reprezintă un sprijin suplimentar pentru brânzeturi și unt, ulei de măsline și măsline de pe o piață mondială provocatoare.