Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

SCRISOARE PENTRU MINISTRUL PETRE DAEA!

Publicat: 24 decembrie 2018 - 11:43
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

ÎMPOTRIVA LEGII LAPTELUI! Reacții imediate și vehemente la proiectul pentru Legea laptelui și produselor lactate! După publicarea proiectului Legii laptelui, în consultare pe pagina oficială a Ministerului Agriculturii, Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL) i-a trimis o scrisoare ministrului agriculturii, Petre Daea. APRIL se opune cu putere unei astfel de legi și cere de urgență renunțarea la proiectul legii și, mai ales, la înființarea unui registru al laptelui.

Domnule Ministru,

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui, unica asociatie de profil in procesarea laptelui cu acoperire nationala , infiintata din 2002 ce proceseaza prin fabricile de lapte detinute de membrii asociatiei peste 80% din laptele romanesc destinat procesarii si este angajator a peste 78% din angajatii din acest sector al industrie alimentare , va supune atentiei punctul de vedere al asociatiei cu privire la   înscrierea în Registrul Laptelui (proiect privind cerinţele pentru  înscrierea  operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producerii şi comercializării laptelui si produselor lactate în Registrul Laptelui şi  condiţiile de respectare a procesului tehnologic, a compoziţiei produselor alimentare prelucrate şi/sau procesate, destinate comercializării pe piaţă)

scrisoare-april_b

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui  ( APRIL) îşi declarã opoziţia faţã de Proiectul privind înfiinţarea Registrului Laptelui, pe care îl considerã în neconcordanţã cu etapa actualã, redundant şi contraproductiv.
Asociatia APRIL prin Federatia Romalimenta, a carei membru este  a cerut încã din 2007 eliminarea licenţelor de fabricaţie, iar Legea 19/2011 consfinţeşte lipsa de relevanţă şi utilitate a acestor documente.

Prin abrogarea OG 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, cu modificările şi completările ulterioare s-a rezolvat:

- eliminarea definiţiilor neconforme cu prevederile Regulamentului (CE) nr.178/2002;
- eliminarea prevederilor neconforme cu reglementările comunitare, preluate deja în alte acte normative în legislaţia naţională, cum ar fi: aditivii alimentari, etichetarea, contaminanţii, ambalajele şi materiale care vin în contact cu alimentele, igiena, etc;
- eliminarea suprapunerii activităţii de supraveghere şi control efectuat de către reprezentanţii împuterniciţi MADR cu cel efectuat de către reprezentanţii altor autorităţi publice anume abilitaţi  (reprezentanţii ANSVSA – igienă, aditivi, contaminanţi, materiale care vin în contact cu alimentele; reprezentaţii ANPC - etichetare).

Legislaţia actuala asigura precizarea clară a condiţiilor şi cerinţelor pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici pentru a desfăşura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare destinate comercializării pentru consum uman, care să realizeze urmatoarele deziderate:

- protecţia consumatorilor;
- combaterea fraudelor, falsificarilor şi contrafacerilor, practicilor frauduloase sau altor practici negative legate de produsele alimentare, care pot avea afecta direct sau indirect mediul de afaceri;
- prevenirea concurenţei neloiale.

Înscrierea în Registrul Laptelui este un fel de copie la indigo a fostei practici a licenţelor, astfel cã revenim cu aceleaşi argumente pe care le-am prezentat ani de zile, pânã când legiuitorul a fost convins şi licenţele au fost abrogate.

Dupã aderare, industria noastrã se aflã în competiţie directã cu întreaga industrie europeanã şi, de aceea, autoritãţile române trebuie sã facã tot ce este legal şi posibil pentru a ne oferi cel puţin (date fiind handicapurile pe care le suportãm) condiţiile de care se bucurã concurenţii noştri direcţi.

În Uniunea Europeanã nu existã obligatii de genul acestui Registru, ci:

1. O autoritate care reglementeazã şi/sau controleazã toţi operatorii alimentari din punct de vedere al siguranţei alimentelor. În România, aceasta este ANSVSA, unde este obligatoriu ca, dupã caz, operatorii sã se autorizeze sau înregistreze. Ca urmare, un nou registru al operatorilor nu aduce nici un beneficiu.
2. O autoritate care controleazã din punct de vedere al calitãţii şi al concordanţei conţinutului cu eticheta alimentelor, aceasta fiind la noi ANPC.
3. Rãspunderea operatorilor, prin autocontrol şi sistemul HACCP, faţã de siguranţa alimentelor puse pe piaţã este consfinţită prin reglementările europene şi naţionale.
Fostul sistem al licenţelor nu a adus nici un fel de protecţie, nici consumatorilor, nici producătorilor, căci piaţa neagrã (afectând grav interesele ambelor grupuri), nu a fost în niciun fel stânjenită. Un nou “Registru” nu ar avea vreun impact asupra acestei chestiuni de mare importanţă pentru industria laptelui.

Cerem rãspuns la urmãtoarele intrebãri:

• Care sunt beneficiile pe care acest nou registru le va aduce industriei şi, respectiv, consumatorilor?
• Care este modelul ce stã la baza ideii, în care alt stat UE existã aşa ceva (exceptând înregistrarea/autorizarea la instituţia de siguranţa alimentelor)?
• În care stat UE se controleazã şi de cãtre cine “condiţiile de respectare a procesului tehnologic” (exceptând din punct de vedere al siguranţei alimentelor)? Unde existã procese tehnologice cu condiţii standardizate, pentru a putea fi controlate?
• Cu ce structurã de personal va controla (real, nu pe hãrtie) MADR sutele de mii de produse realizate de peste 186 producãtori autorizaţi si 460 înregistraţi, la care se adaugã mii de producãtori “tradiţionali”, şi în ce laboratoare?
• Cum va controla MADR produsele din alte ţãri, li se vor solicita respectivelor fabrici dosare similare, de care nu au auzit în viaţa lor? Pentru cã, în caz contrar, este limpede cã MADR defavorizeazã cu bunã ştiinţã producãtorii autohtoni!
• Cum va controla MADR produsele si producãtorii care “nu existã”, adicã economia subteranã? Inventãm alte controale şi costuri pentru operatorii corecţi, pentru a-i scoate complet din competiţia cu piaţa neagrã?
• Este avutã în vedere retragerea competenţelor de la ANSVSA şi ANPC şi transferarea lor la MADR? Pentru cã altfel înseamnã cã dublãm controalele, fapt cu care Asociatia APRIL  nu poate fi de acord!

Crearea acestui nou Registru al Laptelui nu face altceva decât sã impunã noi sarcini birocratice, financiare şi logistice, cu costuri care vor fi suportate tot de industrie si în final de cãtre consumatori. Astfel:

 Producãtorii români, dupã ce s-au autorizat sau înregistrat, trebuie acum sã îndeplineascã şi formalitãţile pentru inscrierea in RegistrulLaptelui. Cerinţã inexistentã în restul UE. În aceste condiţii, cerem ca iniţiatorii sã impunã ca produsele venite din afara ţãrii sã fie fabricate de operatori înscrişi în noile Registre Naţionale din ţara lor, pe care România le va impune ca regulã celorlalte 27 state;
 Producãtorii români trebuie sã suporte încã un control (total inutil, de altfel, dupã cum a dovedit experienţa licenţelor de fabricaţie), care înseamnã risipã de timp şi de bani, inclusiv “plãţi informale”, dupã tradiţia localã;
 Apariţia noilor produse ar presupune înregistrarea permanentã în Registru;
 Producãtorilor români li se cer anumite date ce ţin de secretul comercial (flux de producţie, reţete), ceea ce nicio instituţie din Europa nu face. Confidenţialitatea acestor date poate fi compromisã lesne, cu daune uriaşe pentru producãtorii noştri, care nu pot fi recuperate de la cei vinovaţi.
 Producãtorilor români li se pot, eventual, aplica sancţiuni pentru neconformitatea cu o cerinţã, insistãm, inexistentã în UE.
Toate acestea constituie un obstacol suplimentar în atingerea competitivitãţii cu colegii europeni (se cunoaşte cã avem multe alte probleme care ne împiedicã sã intrãm pe piaţa europeanã- pesta porcinã, calitatea laptelui materie primã, produse contrafacute , produse analog si etichetate necorespunzator,  adicã ne fac sã pierdem cursa chiar şi pe piaţa noastrã.


Consecinţele negative produse prin eventuala implementare a proiectului „Registrul Laptelui”  constau în:
- introducerea si menţinerea unor proceduri şi formalităţi perimate, neconforme cu legislaţia comunitară şi naţională;
-  favorizarea si perpetuarea concurenţei neloiale între operatorii care desfăşoară o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare;
- scăderea interesului mediului de afaceri de a investi în domeniul industriei alimentare;
- diminuarea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare.

Considerãm cã MADR are competenţe foarte serioase în domeniul controlului calitãţii şi siguranţei materiilor prime agricole (compoziţie, stare de conservare, conţinut de pesticide, contaminãri, trasabilitate), avand dificultati in indeplinirea lor, astfel cã este nerealista intentaţia lãrgirii acestora.
În acest sens am atras în nenumărate rânduri atenţia asupra trasabilităţii produselor agricole până la preluarea pentru procesare în industria alimentară, chestiune nerezolvatã, activitate pe care MADR poate şi trebuie să o organizeze.

APRIL cere abandonarea imediatã a ideii acestui proiect, complet contrarã practicilor europene, si cere implicarea energica si urgenta într-o luptã realã cu economia subteranã!

Este necesarã simplificarea legislaţiei, eficientizarea controalelor prin eliminarea suprapunerii competenţelor şi reducerea formularisticii, nu multiplicarea sistemelor redundante de control care, astfel, ajung sã paraziteze un sector economic pe care ar trebui sã îl sprijine.

Cu respect,
Preşedinte APRIL     
Dorin Cojocaru  

PROIECTUL LEGII LAPTELUI AICI: NOU! LEGEA LAPTELUI! AMENZI URIAȘE!


Vizualizat: 1713 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

URGENTAREA CADASTRĂRII TERENURILOR AGRICOLE PENTRU SALVAREA SUBVENȚIILOR FERMIERILOR!

URGENTAREA CADASTRĂRII TERENURILOR AGRICOLE PENTRU SALVAREA SUBVENȚIILOR FERMIERILOR!

25 octombrie 2020 - 13:55

SUBVENȚIILE APIA, ÎN PERICOL. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a declarat duminică, 25 octombrie 2020, într-o conferință de presă susținută la Cluj Napoca, că trebuie urgentată intabularea și cadastrarea terenurilor agricole pentru a fi eliminat riscul pierderii subvențiilor pe suprafață de către fermierii români.

MINISTRUL OROS: CEI CARE NU DORESC SĂ LUCREZE PĂMÂNTUL SĂ BENEFICIEZE DE RENTA VIAGERĂ!

MINISTRUL OROS: CEI CARE NU DORESC SĂ LUCREZE PĂMÂNTUL SĂ BENEFICIEZE DE RENTA VIAGERĂ!

25 octombrie 2020 - 13:27

MODIFICĂRI LEGEA RENTEI VIAGERE AGRICOLE. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a declarat duminică, 25 octombrie 2020, într-o conferință de presă susținută la Cluj Napoca, că se va modifica legea rentei viagere agricole în așa fel încât să beneficieze de acești bani proprietarii de terenuri agricole care nu doresc să lucreze aceste terenuri.

EURODEPUTAT DANIEL BUDA: TRANSFER DE BANI ÎNTRE SUBVENȚIILE AGRICOLE!

EURODEPUTAT DANIEL BUDA: TRANSFER DE BANI ÎNTRE SUBVENȚIILE AGRICOLE!

24 octombrie 2020 - 10:49

VOTAT! Parlamentul European a votat vineri seara, 23 octombrie 2020, transferul de bani între cei doi piloni ai noii Poliici Agricole Comune 2021-2027, Pilonul 1 plăți directe și Pilonul 2 dezvoltare rurală. Anunțul este făcut de europarlamentarul Daniel Buda (PPE), vicepreședintele Comisiei AGRI din Parlamentul European.

VOTAT! BANII PENTRU SATELE ROMÂNEȘTI!

VOTAT! BANII PENTRU SATELE ROMÂNEȘTI!

24 octombrie 2020 - 08:54

AJUTOR PENTRU DEZVOLTAREA SATELOR! Parlamentul European a votat vineri seara, 23 octombrie 2020, o serie de măsuri și ajutoare din noua Politică Agricolă Comună 2021-2027. AGROINFO, așa cum v-a promis, vă informează despre fiecare decizie luată de europarlamentarii de la Bruxelles. Ne ajută cu explicații despre fiecare vot dat vineri seara europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), vicepreședinte Comisia AGRI, Parlament European.

VOTAT! CUM SE ÎMPART BANII ÎNTRE SUBVENȚIILE FERMIERILOR ROMÂNI!

VOTAT! CUM SE ÎMPART BANII ÎNTRE SUBVENȚIILE FERMIERILOR ROMÂNI!

24 octombrie 2020 - 08:33

NOUA POLITICĂ AGRICOLĂ COMUNĂ! Parlamentul European a votat vineri seara, 23 octombrie 2020, măsurile de ajutor, subvențiile din noua Politică Agricolă Comună 2021-2027. Sunt trei dosare privind reforma PAC, care au fost votate vineri de eurodeputați și care aduc schimbări majore.

EURODEPUTAT DANIEL BUDA: APARE NOUL FERMIER CARE VA AVEA ACCES MAI UȘOR LA BANI EUROPENI!

EURODEPUTAT DANIEL BUDA: APARE NOUL FERMIER CARE VA AVEA ACCES MAI UȘOR LA BANI EUROPENI!

24 octombrie 2020 - 08:09

VOTAT! Parlamentul European a votat vineri seara, 23 octombrie 2020, trei dosare privind reforma Politcii Agricole Comune 2021-2027. Apare un nou concept, noul fermier, care va avea acces mai ușor la fondurile europene, la fel ca tânărul fermier, dar spre deosebire de acesta, noul fermier poate să aibă o vârstă de peste 40 de ani, a anunțat europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), vicepreședintele Comisiei AGRI, Parlament European.

VOTAT! TINERII FERMIERI, AJUTOR DE 100.000 DE EURO PENTRU 7 ANI!

VOTAT! TINERII FERMIERI, AJUTOR DE 100.000 DE EURO PENTRU 7 ANI!

24 octombrie 2020 - 07:55

SUBVENȚII FERMIERI. Europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), vicepreședinte Comisia AGRI, Parlamentul European, a anunțat vineri seara că Parlamentul European a adoptat cele trei dosare privind reforma Politicii Agricole Comune 2021-2027, și anume: PAC - sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre și finanțate de FEGA și de FEADR, PAC: finanțarea, gestionarea și monitorizarea, PAC: modificarea Regulamentului OCP și a altor regulamente.

CINE A AVUT VACI ÎN 2018 IA SUBVENȚIA APIA DE 70 DE EURO/ANIMAL!

CINE A AVUT VACI ÎN 2018 IA SUBVENȚIA APIA DE 70 DE EURO/ANIMAL!

23 octombrie 2020 - 15:07

VOTAT ÎN PLENUL PARLAMENTULUI EUROPEAN! Vechea dată de referință pentru bovine 31 ianuarie 2018 a fost schimbată! Noua data de referință pentru bovine este 1 iunie 2018! Anunțul a fost făcut joi, 22 octombrie 2020, atât de europarlamentarul Daniel Buda (PPE), cât și de ministrul agriculturii, Adrian Oros. Ce înseamnă acest lucru? Crescătorii de bovine care au avut vaci de carne la 1 iunie 2018 vor încasa ajutorul național tranzitoriu, cuantumul acestei subvenții fiind de 70 de euro/vacă la nivelul anului 2019.

CRIZA SANITARĂ A LOVIT ÎN CEI MICI!

CRIZA SANITARĂ A LOVIT ÎN CEI MICI!

23 octombrie 2020 - 13:34

COMUNICAT. Pandemia de COVID-19 a pus la mare încercare cramele mici: exporturile către China au fost blocate, iar consumul din HoReCa s-a redus considerabil. Crama Dealul Dorului încearcă să acopere reducerea punctelor de desfacere prin lansarea magazinului online, anunță Crama Dealul Dorului într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.

ULTIMA ZI PENTRU SUBVENȚIA DE 7.000 EURO/FERMĂ! CÂND FACE APIA PLĂȚILE!

ULTIMA ZI PENTRU SUBVENȚIA DE 7.000 EURO/FERMĂ! CÂND FACE APIA PLĂȚILE!

23 octombrie 2020 - 08:11

AJUTOARE MĂSURA 21. Astăzi, 23 octombrie 2020, este ultima zi în care crescătorii de animale și cultivatorii de legume, fructe, cartofi mai pot să solicite la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) ajutorul Covid-19 de maxim 7.000 de euro/fermă. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a anunțat joi, în ședința de Guvern, când se va face plata acestui ajutor.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Titan Machinery - Red Carpet 2019

Titan Machinery - Red Carpet 2019

Gala Case IH “Red Carpet”, organizată de Titan Machinery la Craiova, în decembrie 2019, a fost dedicată prezentării noii serii de combine Axial Flow 250 cu AFS Harvest CommandTM, a tractoarelor Case IH Magnum 280, a avantajelor agriculturii de precizie şi ofertele programul Early Bird 2020.

 

Interviu cu: Răzvan Tomescu - marketing manager, Titan Machinery România şi Vasile Morariu – product manager, Titan Machinery România.

 

Reporter: Gheroghe Ghişe

Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune! Fermy Show - Tratamentul la sămânță

Bancul zilei

Cadou de la Dumnezeu?

Cadou de la Dumnezeu?
Iubitule, nu-i aşa că eu sunt cadoul lui Dumnezeu pentru tine? Detalii