Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2

SCRISOARE PENTRU MINISTRUL PETRE DAEA!

Publicat: 24 decembrie 2018 - 11:43
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

ÎMPOTRIVA LEGII LAPTELUI! Reacții imediate și vehemente la proiectul pentru Legea laptelui și produselor lactate! După publicarea proiectului Legii laptelui, în consultare pe pagina oficială a Ministerului Agriculturii, Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL) i-a trimis o scrisoare ministrului agriculturii, Petre Daea. APRIL se opune cu putere unei astfel de legi și cere de urgență renunțarea la proiectul legii și, mai ales, la înființarea unui registru al laptelui.

Domnule Ministru,

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui, unica asociatie de profil in procesarea laptelui cu acoperire nationala , infiintata din 2002 ce proceseaza prin fabricile de lapte detinute de membrii asociatiei peste 80% din laptele romanesc destinat procesarii si este angajator a peste 78% din angajatii din acest sector al industrie alimentare , va supune atentiei punctul de vedere al asociatiei cu privire la   înscrierea în Registrul Laptelui (proiect privind cerinţele pentru  înscrierea  operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producerii şi comercializării laptelui si produselor lactate în Registrul Laptelui şi  condiţiile de respectare a procesului tehnologic, a compoziţiei produselor alimentare prelucrate şi/sau procesate, destinate comercializării pe piaţă)

scrisoare-april_b

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui  ( APRIL) îşi declarã opoziţia faţã de Proiectul privind înfiinţarea Registrului Laptelui, pe care îl considerã în neconcordanţã cu etapa actualã, redundant şi contraproductiv.
Asociatia APRIL prin Federatia Romalimenta, a carei membru este  a cerut încã din 2007 eliminarea licenţelor de fabricaţie, iar Legea 19/2011 consfinţeşte lipsa de relevanţă şi utilitate a acestor documente.

Prin abrogarea OG 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, cu modificările şi completările ulterioare s-a rezolvat:

- eliminarea definiţiilor neconforme cu prevederile Regulamentului (CE) nr.178/2002;
- eliminarea prevederilor neconforme cu reglementările comunitare, preluate deja în alte acte normative în legislaţia naţională, cum ar fi: aditivii alimentari, etichetarea, contaminanţii, ambalajele şi materiale care vin în contact cu alimentele, igiena, etc;
- eliminarea suprapunerii activităţii de supraveghere şi control efectuat de către reprezentanţii împuterniciţi MADR cu cel efectuat de către reprezentanţii altor autorităţi publice anume abilitaţi  (reprezentanţii ANSVSA – igienă, aditivi, contaminanţi, materiale care vin în contact cu alimentele; reprezentaţii ANPC - etichetare).

Legislaţia actuala asigura precizarea clară a condiţiilor şi cerinţelor pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici pentru a desfăşura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare destinate comercializării pentru consum uman, care să realizeze urmatoarele deziderate:

- protecţia consumatorilor;
- combaterea fraudelor, falsificarilor şi contrafacerilor, practicilor frauduloase sau altor practici negative legate de produsele alimentare, care pot avea afecta direct sau indirect mediul de afaceri;
- prevenirea concurenţei neloiale.

Înscrierea în Registrul Laptelui este un fel de copie la indigo a fostei practici a licenţelor, astfel cã revenim cu aceleaşi argumente pe care le-am prezentat ani de zile, pânã când legiuitorul a fost convins şi licenţele au fost abrogate.

Dupã aderare, industria noastrã se aflã în competiţie directã cu întreaga industrie europeanã şi, de aceea, autoritãţile române trebuie sã facã tot ce este legal şi posibil pentru a ne oferi cel puţin (date fiind handicapurile pe care le suportãm) condiţiile de care se bucurã concurenţii noştri direcţi.

În Uniunea Europeanã nu existã obligatii de genul acestui Registru, ci:

1. O autoritate care reglementeazã şi/sau controleazã toţi operatorii alimentari din punct de vedere al siguranţei alimentelor. În România, aceasta este ANSVSA, unde este obligatoriu ca, dupã caz, operatorii sã se autorizeze sau înregistreze. Ca urmare, un nou registru al operatorilor nu aduce nici un beneficiu.
2. O autoritate care controleazã din punct de vedere al calitãţii şi al concordanţei conţinutului cu eticheta alimentelor, aceasta fiind la noi ANPC.
3. Rãspunderea operatorilor, prin autocontrol şi sistemul HACCP, faţã de siguranţa alimentelor puse pe piaţã este consfinţită prin reglementările europene şi naţionale.
Fostul sistem al licenţelor nu a adus nici un fel de protecţie, nici consumatorilor, nici producătorilor, căci piaţa neagrã (afectând grav interesele ambelor grupuri), nu a fost în niciun fel stânjenită. Un nou “Registru” nu ar avea vreun impact asupra acestei chestiuni de mare importanţă pentru industria laptelui.

Cerem rãspuns la urmãtoarele intrebãri:

• Care sunt beneficiile pe care acest nou registru le va aduce industriei şi, respectiv, consumatorilor?
• Care este modelul ce stã la baza ideii, în care alt stat UE existã aşa ceva (exceptând înregistrarea/autorizarea la instituţia de siguranţa alimentelor)?
• În care stat UE se controleazã şi de cãtre cine “condiţiile de respectare a procesului tehnologic” (exceptând din punct de vedere al siguranţei alimentelor)? Unde existã procese tehnologice cu condiţii standardizate, pentru a putea fi controlate?
• Cu ce structurã de personal va controla (real, nu pe hãrtie) MADR sutele de mii de produse realizate de peste 186 producãtori autorizaţi si 460 înregistraţi, la care se adaugã mii de producãtori “tradiţionali”, şi în ce laboratoare?
• Cum va controla MADR produsele din alte ţãri, li se vor solicita respectivelor fabrici dosare similare, de care nu au auzit în viaţa lor? Pentru cã, în caz contrar, este limpede cã MADR defavorizeazã cu bunã ştiinţã producãtorii autohtoni!
• Cum va controla MADR produsele si producãtorii care “nu existã”, adicã economia subteranã? Inventãm alte controale şi costuri pentru operatorii corecţi, pentru a-i scoate complet din competiţia cu piaţa neagrã?
• Este avutã în vedere retragerea competenţelor de la ANSVSA şi ANPC şi transferarea lor la MADR? Pentru cã altfel înseamnã cã dublãm controalele, fapt cu care Asociatia APRIL  nu poate fi de acord!

Crearea acestui nou Registru al Laptelui nu face altceva decât sã impunã noi sarcini birocratice, financiare şi logistice, cu costuri care vor fi suportate tot de industrie si în final de cãtre consumatori. Astfel:

 Producãtorii români, dupã ce s-au autorizat sau înregistrat, trebuie acum sã îndeplineascã şi formalitãţile pentru inscrierea in RegistrulLaptelui. Cerinţã inexistentã în restul UE. În aceste condiţii, cerem ca iniţiatorii sã impunã ca produsele venite din afara ţãrii sã fie fabricate de operatori înscrişi în noile Registre Naţionale din ţara lor, pe care România le va impune ca regulã celorlalte 27 state;
 Producãtorii români trebuie sã suporte încã un control (total inutil, de altfel, dupã cum a dovedit experienţa licenţelor de fabricaţie), care înseamnã risipã de timp şi de bani, inclusiv “plãţi informale”, dupã tradiţia localã;
 Apariţia noilor produse ar presupune înregistrarea permanentã în Registru;
 Producãtorilor români li se cer anumite date ce ţin de secretul comercial (flux de producţie, reţete), ceea ce nicio instituţie din Europa nu face. Confidenţialitatea acestor date poate fi compromisã lesne, cu daune uriaşe pentru producãtorii noştri, care nu pot fi recuperate de la cei vinovaţi.
 Producãtorilor români li se pot, eventual, aplica sancţiuni pentru neconformitatea cu o cerinţã, insistãm, inexistentã în UE.
Toate acestea constituie un obstacol suplimentar în atingerea competitivitãţii cu colegii europeni (se cunoaşte cã avem multe alte probleme care ne împiedicã sã intrãm pe piaţa europeanã- pesta porcinã, calitatea laptelui materie primã, produse contrafacute , produse analog si etichetate necorespunzator,  adicã ne fac sã pierdem cursa chiar şi pe piaţa noastrã.


Consecinţele negative produse prin eventuala implementare a proiectului „Registrul Laptelui”  constau în:
- introducerea si menţinerea unor proceduri şi formalităţi perimate, neconforme cu legislaţia comunitară şi naţională;
-  favorizarea si perpetuarea concurenţei neloiale între operatorii care desfăşoară o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare;
- scăderea interesului mediului de afaceri de a investi în domeniul industriei alimentare;
- diminuarea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare.

Considerãm cã MADR are competenţe foarte serioase în domeniul controlului calitãţii şi siguranţei materiilor prime agricole (compoziţie, stare de conservare, conţinut de pesticide, contaminãri, trasabilitate), avand dificultati in indeplinirea lor, astfel cã este nerealista intentaţia lãrgirii acestora.
În acest sens am atras în nenumărate rânduri atenţia asupra trasabilităţii produselor agricole până la preluarea pentru procesare în industria alimentară, chestiune nerezolvatã, activitate pe care MADR poate şi trebuie să o organizeze.

APRIL cere abandonarea imediatã a ideii acestui proiect, complet contrarã practicilor europene, si cere implicarea energica si urgenta într-o luptã realã cu economia subteranã!

Este necesarã simplificarea legislaţiei, eficientizarea controalelor prin eliminarea suprapunerii competenţelor şi reducerea formularisticii, nu multiplicarea sistemelor redundante de control care, astfel, ajung sã paraziteze un sector economic pe care ar trebui sã îl sprijine.

Cu respect,
Preşedinte APRIL     
Dorin Cojocaru  

PROIECTUL LEGII LAPTELUI AICI: NOU! LEGEA LAPTELUI! AMENZI URIAȘE!


Vizualizat: 1626 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten
agroinfo_ro_banner_pagina_articol_728x90 otp

Alte articole in aceasta categorie

AFIR: SPRIJIN DE 100.000 EURO PE AN!

AFIR: SPRIJIN DE 100.000 EURO PE AN!

03 iulie 2020 - 08:11

OFICIAL. Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță deschiderea în perioada 30 iunie – 30 septembrie 2020 a primei sesiuni de depunere a Cererilor de finanțare din 2020 pentru submăsura 9.1a „Înființarea grupurilor de producători în sectorul pomicol”, din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Sprijinul acordat este de 100.000 de euro/an.

APIA: START PLATĂ AJUTOR DE STAT pentru CREȘTEREA ANIMALELOR!

APIA: START PLATĂ AJUTOR DE STAT pentru CREȘTEREA ANIMALELOR!

03 iulie 2020 - 07:57

COMUNICAT. Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrele Județene, aduce la cunoștința opiniei publice că începând din 02 iulie 2020 efectuează plățile aferente ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor, pentru cererile de plată aferente serviciilor prestate în luna aprilie a anului 2020.

MINISTRUL OROS: O SĂ EXPORTĂM CARCASE și CARNE, NU ANIMALE VII!

MINISTRUL OROS: O SĂ EXPORTĂM CARCASE și CARNE, NU ANIMALE VII!

02 iulie 2020 - 17:19

LEGEA BUNĂSTĂRII ANIMALELOR! Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a declarat astăzi că a solicitat o modificare la Legea bunăstării animalelor pe timpul transportului, adoptată de Parlament. Concret, în lege trebuie să apară că nu este permis transportul animalelor pe timpul caniculei, la o temperatură mai mare de 30 de grade. Șeful MADR a adăugat că a negociat cu țările arabe exportul de carcase și carne, nu de animale vii.

URGENT MODIFICATĂ LEGEA CARE LE DĂ DREPT PRIMARILOR SĂ-I EXECUTE PE FERMIERI PRIN ÎNCHIDEREA FERMELOR!

URGENT MODIFICATĂ LEGEA CARE LE DĂ DREPT PRIMARILOR SĂ-I EXECUTE PE FERMIERI PRIN ÎNCHIDEREA FERMELOR!

02 iulie 2020 - 16:49

LEGEA CARE LOVEȘTE ÎN CRESCĂTORII DE ANIMALE! Legea mirosurilor, adoptată de Parlament, va da ocazia multor primari, care nu au cerut avize de mediu când au dat autorizații de construcții, să-i execute pe fermieri și să le închidă fermele. Ceea ce nu este corect, de aceea am cerut ca legea să fie întoarsă, a declarat astăzi ministrul agriculturii, Adrian Oros. El a adăugat că zona fermelor a fost invadată de construcții pentru care nu s-a cerut aviz de mediu.

SPRIJIN pentru INSTALAREA TINERILOR FERMIERI LANSATĂ PE 15 IULIE!

SPRIJIN pentru INSTALAREA TINERILOR FERMIERI LANSATĂ PE 15 IULIE!

02 iulie 2020 - 16:09

AJUTOR TINERI FERMIERI. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a anunțat astăzi că submăsura 6.1 Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri va fi lansată pe data de 15 iulie 2020 și va fi deschisă până-n data de 15 octombrie 2020.

SUME PE HECTAR AJUTOR de SECETĂ DE LA 1.002 LEI/HA pentru RAPIȚĂ la 805 LEI/HA pentru TRITICALE!

SUME PE HECTAR AJUTOR de SECETĂ DE LA 1.002 LEI/HA pentru RAPIȚĂ la 805 LEI/HA pentru TRITICALE!

02 iulie 2020 - 15:16

SE ÎNTÂMPLĂ ACUM! Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a anunțat, în urmă cu puțin timp, în cadrul conferinței de presă, în desfășurare la Ministerul Agriculturii, sumele pe hectar pentru despăgubirea fermierilor care au avut de suferit de pe urma secetei extreme.

MINISTRUL AGRICULTURII, ÎN DIRECT ASTĂZI LA ORA 15!

MINISTRUL AGRICULTURII, ÎN DIRECT ASTĂZI LA ORA 15!

02 iulie 2020 - 10:52

OFICIAL! Ministrul agriculturii, Adrian Oros, susține astăzi o conferință de presă la sediul Ministerului Agriculturii. Declarațiile ministrului vor fi transmise live pe pagina sa oficială Facebook și pagina Ministerului Agriculturii, anunță Ministerul Agriculturii, într-o informare transmisă pentru AGROINFO.

SCRISOARE DESCHISĂ A APICULTORILOR ROMÂNI CĂTRE EUROPARLAMENTARI!

SCRISOARE DESCHISĂ A APICULTORILOR ROMÂNI CĂTRE EUROPARLAMENTARI!

02 iulie 2020 - 10:40

APELUL APICULTORILOR! AGROINFO a primit scrisoarea deschisă a apicultorilor români, semnată de mai multe organizații din sectorul apicol, adresată, în principal, europarlamentarului Carmen Avram (S&D). Inserăm integral textul scrisorii.

AJUTOR DE 10 LEI PE CAP DE OVINĂ!

AJUTOR DE 10 LEI PE CAP DE OVINĂ!

02 iulie 2020 - 09:56

AJUTOR PENTRU CRESCĂTORII DE OVINE! Suma de 14,5 milioane de euro care ar fi trebuit alocată pentru plata subvenției la lâna de oaie va fi folosită pentru acordarea unui ajutor de cap de ovină, în condițiile în care subvenția la lână a fost anulată. Secretarul de stat MADR George Scarlat a anunțat miercuri seara, 1 iulie, că această sumă a crescut la 43,5 milioane de euro, iar ajutorul care va fi acordat oierilor este de 10 lei pe cap de ovină.

SECRETAR DE STAT MADR: SUBVENȚIE SUPLIMENTARĂ DE 100 DE EURO PE CAP DE BOVINĂ!

SECRETAR DE STAT MADR: SUBVENȚIE SUPLIMENTARĂ DE 100 DE EURO PE CAP DE BOVINĂ!

02 iulie 2020 - 09:30

AJUTOR DE CRIZĂ PENTRU FERMIERI! Ajutorul de crziă de 7.000 de euro pentru un fermier este în vigoare, decizia Comisiei Europene a fost publicată săptămâna trecută în Jurnalul Oficial UE. Bugetul pentru acordarea acestui ajutor fermierilor români este de 80 de milioane de euro. Crescătorii de bovine vor primi o subvenție suplimentară de 100 de euro pe cap de animal, a anunțat secretarul de stat MADR George Scarlat, la Agro TV.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

General Leasing la Indagra 2019

General Leasing la Indagra 2019

Alături de gama completă de tractoare şi combine Massey Ferguson, pentru care General Leasing este distribuitor autorizat, în standul companiei de la Indagra 2019 au mai fost evidenţiate: presa Massey Ferguson RB 4160 V Xtra pentru baloţi cilindrici, semănătoarea pentru păioase Junkkari M400 Plus şi plugul Moro Aratri EXA 16A PRO Warrior. Campaniile promoţionale General Leasing pentru maşini şi utilaje agricole cuprind garanţie extinsă şi soluţii de finanţare cu dobândă subvenţionată. Interviu cu Victor Sandu - director general, General Leasing. Reporter AgroInfo: Gheorghe Ghişe Operator imagine: Claudiu Borobei


Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor Noutăţi Great Plains la Agritechnica 2019

Bancul zilei

Clasic

Clasic
El se întoarce acasă noaptea târziu. Detalii