Adama
Vinasa Rompak

SCRISOARE PENTRU MINISTRUL PETRE DAEA!

Publicat: 24 decembrie 2018 - 11:43
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

ÎMPOTRIVA LEGII LAPTELUI! Reacții imediate și vehemente la proiectul pentru Legea laptelui și produselor lactate! După publicarea proiectului Legii laptelui, în consultare pe pagina oficială a Ministerului Agriculturii, Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL) i-a trimis o scrisoare ministrului agriculturii, Petre Daea. APRIL se opune cu putere unei astfel de legi și cere de urgență renunțarea la proiectul legii și, mai ales, la înființarea unui registru al laptelui.

Domnule Ministru,

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui, unica asociatie de profil in procesarea laptelui cu acoperire nationala , infiintata din 2002 ce proceseaza prin fabricile de lapte detinute de membrii asociatiei peste 80% din laptele romanesc destinat procesarii si este angajator a peste 78% din angajatii din acest sector al industrie alimentare , va supune atentiei punctul de vedere al asociatiei cu privire la   înscrierea în Registrul Laptelui (proiect privind cerinţele pentru  înscrierea  operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producerii şi comercializării laptelui si produselor lactate în Registrul Laptelui şi  condiţiile de respectare a procesului tehnologic, a compoziţiei produselor alimentare prelucrate şi/sau procesate, destinate comercializării pe piaţă)

scrisoare-april_b

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui  ( APRIL) îşi declarã opoziţia faţã de Proiectul privind înfiinţarea Registrului Laptelui, pe care îl considerã în neconcordanţã cu etapa actualã, redundant şi contraproductiv.
Asociatia APRIL prin Federatia Romalimenta, a carei membru este  a cerut încã din 2007 eliminarea licenţelor de fabricaţie, iar Legea 19/2011 consfinţeşte lipsa de relevanţă şi utilitate a acestor documente.

Prin abrogarea OG 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, cu modificările şi completările ulterioare s-a rezolvat:

- eliminarea definiţiilor neconforme cu prevederile Regulamentului (CE) nr.178/2002;
- eliminarea prevederilor neconforme cu reglementările comunitare, preluate deja în alte acte normative în legislaţia naţională, cum ar fi: aditivii alimentari, etichetarea, contaminanţii, ambalajele şi materiale care vin în contact cu alimentele, igiena, etc;
- eliminarea suprapunerii activităţii de supraveghere şi control efectuat de către reprezentanţii împuterniciţi MADR cu cel efectuat de către reprezentanţii altor autorităţi publice anume abilitaţi  (reprezentanţii ANSVSA – igienă, aditivi, contaminanţi, materiale care vin în contact cu alimentele; reprezentaţii ANPC - etichetare).

Legislaţia actuala asigura precizarea clară a condiţiilor şi cerinţelor pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici pentru a desfăşura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare destinate comercializării pentru consum uman, care să realizeze urmatoarele deziderate:

- protecţia consumatorilor;
- combaterea fraudelor, falsificarilor şi contrafacerilor, practicilor frauduloase sau altor practici negative legate de produsele alimentare, care pot avea afecta direct sau indirect mediul de afaceri;
- prevenirea concurenţei neloiale.

Înscrierea în Registrul Laptelui este un fel de copie la indigo a fostei practici a licenţelor, astfel cã revenim cu aceleaşi argumente pe care le-am prezentat ani de zile, pânã când legiuitorul a fost convins şi licenţele au fost abrogate.

Dupã aderare, industria noastrã se aflã în competiţie directã cu întreaga industrie europeanã şi, de aceea, autoritãţile române trebuie sã facã tot ce este legal şi posibil pentru a ne oferi cel puţin (date fiind handicapurile pe care le suportãm) condiţiile de care se bucurã concurenţii noştri direcţi.

În Uniunea Europeanã nu existã obligatii de genul acestui Registru, ci:

1. O autoritate care reglementeazã şi/sau controleazã toţi operatorii alimentari din punct de vedere al siguranţei alimentelor. În România, aceasta este ANSVSA, unde este obligatoriu ca, dupã caz, operatorii sã se autorizeze sau înregistreze. Ca urmare, un nou registru al operatorilor nu aduce nici un beneficiu.
2. O autoritate care controleazã din punct de vedere al calitãţii şi al concordanţei conţinutului cu eticheta alimentelor, aceasta fiind la noi ANPC.
3. Rãspunderea operatorilor, prin autocontrol şi sistemul HACCP, faţã de siguranţa alimentelor puse pe piaţã este consfinţită prin reglementările europene şi naţionale.
Fostul sistem al licenţelor nu a adus nici un fel de protecţie, nici consumatorilor, nici producătorilor, căci piaţa neagrã (afectând grav interesele ambelor grupuri), nu a fost în niciun fel stânjenită. Un nou “Registru” nu ar avea vreun impact asupra acestei chestiuni de mare importanţă pentru industria laptelui.

Cerem rãspuns la urmãtoarele intrebãri:

• Care sunt beneficiile pe care acest nou registru le va aduce industriei şi, respectiv, consumatorilor?
• Care este modelul ce stã la baza ideii, în care alt stat UE existã aşa ceva (exceptând înregistrarea/autorizarea la instituţia de siguranţa alimentelor)?
• În care stat UE se controleazã şi de cãtre cine “condiţiile de respectare a procesului tehnologic” (exceptând din punct de vedere al siguranţei alimentelor)? Unde existã procese tehnologice cu condiţii standardizate, pentru a putea fi controlate?
• Cu ce structurã de personal va controla (real, nu pe hãrtie) MADR sutele de mii de produse realizate de peste 186 producãtori autorizaţi si 460 înregistraţi, la care se adaugã mii de producãtori “tradiţionali”, şi în ce laboratoare?
• Cum va controla MADR produsele din alte ţãri, li se vor solicita respectivelor fabrici dosare similare, de care nu au auzit în viaţa lor? Pentru cã, în caz contrar, este limpede cã MADR defavorizeazã cu bunã ştiinţã producãtorii autohtoni!
• Cum va controla MADR produsele si producãtorii care “nu existã”, adicã economia subteranã? Inventãm alte controale şi costuri pentru operatorii corecţi, pentru a-i scoate complet din competiţia cu piaţa neagrã?
• Este avutã în vedere retragerea competenţelor de la ANSVSA şi ANPC şi transferarea lor la MADR? Pentru cã altfel înseamnã cã dublãm controalele, fapt cu care Asociatia APRIL  nu poate fi de acord!

Crearea acestui nou Registru al Laptelui nu face altceva decât sã impunã noi sarcini birocratice, financiare şi logistice, cu costuri care vor fi suportate tot de industrie si în final de cãtre consumatori. Astfel:

 Producãtorii români, dupã ce s-au autorizat sau înregistrat, trebuie acum sã îndeplineascã şi formalitãţile pentru inscrierea in RegistrulLaptelui. Cerinţã inexistentã în restul UE. În aceste condiţii, cerem ca iniţiatorii sã impunã ca produsele venite din afara ţãrii sã fie fabricate de operatori înscrişi în noile Registre Naţionale din ţara lor, pe care România le va impune ca regulã celorlalte 27 state;
 Producãtorii români trebuie sã suporte încã un control (total inutil, de altfel, dupã cum a dovedit experienţa licenţelor de fabricaţie), care înseamnã risipã de timp şi de bani, inclusiv “plãţi informale”, dupã tradiţia localã;
 Apariţia noilor produse ar presupune înregistrarea permanentã în Registru;
 Producãtorilor români li se cer anumite date ce ţin de secretul comercial (flux de producţie, reţete), ceea ce nicio instituţie din Europa nu face. Confidenţialitatea acestor date poate fi compromisã lesne, cu daune uriaşe pentru producãtorii noştri, care nu pot fi recuperate de la cei vinovaţi.
 Producãtorilor români li se pot, eventual, aplica sancţiuni pentru neconformitatea cu o cerinţã, insistãm, inexistentã în UE.
Toate acestea constituie un obstacol suplimentar în atingerea competitivitãţii cu colegii europeni (se cunoaşte cã avem multe alte probleme care ne împiedicã sã intrãm pe piaţa europeanã- pesta porcinã, calitatea laptelui materie primã, produse contrafacute , produse analog si etichetate necorespunzator,  adicã ne fac sã pierdem cursa chiar şi pe piaţa noastrã.


Consecinţele negative produse prin eventuala implementare a proiectului „Registrul Laptelui”  constau în:
- introducerea si menţinerea unor proceduri şi formalităţi perimate, neconforme cu legislaţia comunitară şi naţională;
-  favorizarea si perpetuarea concurenţei neloiale între operatorii care desfăşoară o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare;
- scăderea interesului mediului de afaceri de a investi în domeniul industriei alimentare;
- diminuarea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare.

Considerãm cã MADR are competenţe foarte serioase în domeniul controlului calitãţii şi siguranţei materiilor prime agricole (compoziţie, stare de conservare, conţinut de pesticide, contaminãri, trasabilitate), avand dificultati in indeplinirea lor, astfel cã este nerealista intentaţia lãrgirii acestora.
În acest sens am atras în nenumărate rânduri atenţia asupra trasabilităţii produselor agricole până la preluarea pentru procesare în industria alimentară, chestiune nerezolvatã, activitate pe care MADR poate şi trebuie să o organizeze.

APRIL cere abandonarea imediatã a ideii acestui proiect, complet contrarã practicilor europene, si cere implicarea energica si urgenta într-o luptã realã cu economia subteranã!

Este necesarã simplificarea legislaţiei, eficientizarea controalelor prin eliminarea suprapunerii competenţelor şi reducerea formularisticii, nu multiplicarea sistemelor redundante de control care, astfel, ajung sã paraziteze un sector economic pe care ar trebui sã îl sprijine.

Cu respect,
Preşedinte APRIL     
Dorin Cojocaru  

PROIECTUL LEGII LAPTELUI AICI: NOU! LEGEA LAPTELUI! AMENZI URIAȘE!


Vizualizat: 2455 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Ordonanță de Urgență! Scrisori de garanție pentru a lua bani europeni!

Ordonanță de Urgență! Scrisori de garanție pentru a lua bani europeni!

13 decembrie 2024 - 06:01

În ședința Guvernului din 12 decembrie 2024 a fost aprobată Hotărârea pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgență a Guvernului nr. 79/2009 privind reglementarea unor măsuri pentru stimularea absorbției fondurilor alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) pentru renovarea şi dezvoltarea spațiului rural prin creşterea calității vieţii şi diversificării economiei în zonele rurale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.262/2009.

Guvern ACUM: Document obligatoriu plată subvenții APIA hectar, cap animal!

Guvern ACUM: Document obligatoriu plată subvenții APIA hectar, cap animal!

13 decembrie 2024 - 05:51

Guvernul a aprobat joi, 12 decembrie 2024, un act normativ care vizează actualizarea Registrului Agricol pentru perioada 2025-2029. Fără adeverință de la Registrul Agricol, niciun fermier, crescător animale nu poate încasa subvențiile APIA.

AFIR: Raport selecție proiecte valoarea totală 202 milioane euro!

AFIR: Raport selecție proiecte valoarea totală 202 milioane euro!

13 decembrie 2024 - 05:35

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a publicat pe www.afir.ro Raportul de selecție pentru etapa a doua de depunere a proiectelor aferente intervenției DR-25 Modernizarea infrastructurii de irigații din cadrul Planului Strategic 2023 – 2027 (PS 2027).

Comunicat APIA ACUM! Lista cu toate plățile APIA!

Comunicat APIA ACUM! Lista cu toate plățile APIA!

13 decembrie 2024 - 05:25

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că în perioada 02 – 12 decembrie 2024, a autorizat la plată sumă totală de 108.521.264,61 euro (539.929.424,90 lei), reprezentând plăți finale aferente anului de cerere 2024, pentru un număr de 479.478 fermieri, astfel:

Decizie Guvern: Creștere cuantum subvenții APIA, transfer bani între subvențiile APIA!

Decizie Guvern: Creștere cuantum subvenții APIA, transfer bani între subvențiile APIA!

12 decembrie 2024 - 17:30

În ședința Guvernului din 12 decembrie 2024 a fost aprobată Ordonanţa de urgență pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu privire la gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile alocate României din FEGA şi FEADR, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, aferente Politicii Agricole Comune.

Mai mulți bani pentru fermieri! Bugetul MADR, suplimentat!

Mai mulți bani pentru fermieri! Bugetul MADR, suplimentat!

12 decembrie 2024 - 17:15

În ședința Guvernului din 12 decembrie 2024 a fost aprobată Hotărârea privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Aprobat de Guvern: Termen prelungit subvenții crescători animale!

Aprobat de Guvern: Termen prelungit subvenții crescători animale!

12 decembrie 2024 - 17:06

În ședința Guvernului din 12 decembrie 2024 a fost aprobată OUG pentru modificarea art.16 alin. (1) din Legea nr. 195/2028 privind aprobarea Programului de susținere a crescătorilor de suine pentru activitatea de reproducție, precum și a art. 15 alin (1) din Legea nr. 227/2018 privind aprobarea Programului de susținere pentru activitatea de reproducție, incubație și de creștere în sectorul avicol.

Plata subvenției APIA de 42 euro/ha poate fi cerută oricând de la APIA!

Plata subvenției APIA de 42 euro/ha poate fi cerută oricând de la APIA!

12 decembrie 2024 - 10:02

Un Ordin MADR, postat în consultare publică pe site-ul oficial al ministerului, schimbă criteriile pentru subvenția APIA PD-03 Sprijin complementar pentru venit pentru tinerii fermieri.

NOU! Vârsta taurilor pentru subvenția APIA de 190 euro/bovină!

NOU! Vârsta taurilor pentru subvenția APIA de 190 euro/bovină!

12 decembrie 2024 - 09:13

Un proiect de Ordin MADR, publicat în dezbatere, modifică sprijinul cuplat zootehnic pentru venit, SCVZ, pentru creșterea taurinelor de carne în sensul stabilirii vârstei minime în cazul animalelor care fac obiectul acestei forme de sprijin.

Peste 31% din toate fermele din UE sunt conduse de fermieri cu vârste de peste 65 de ani!

Peste 31% din toate fermele din UE sunt conduse de fermieri cu vârste de peste 65 de ani!

12 decembrie 2024 - 08:46

Numărul tinerilor fermieri instalați ca șefi de exploatație este în scădere. Bruxelles-ul vrea să-i stimuleze cu ajutoare mai mari pe tineri să aleagă o carieră în agricultură.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

În urmă cu aproape un an, echipa AgroConcept ducea România în Cartea Recordurilor: 403,64 tone de grâu recoltate în numai 8 ore, cu o combină New Holland CR8.90 Revelation. Află povestea fermierului care a găzduit evenimentul!

„În câmp, echipa AgroConcept a fost ca la cursele de mașini, făceau schimbul de piloți în mers, iar acasă aveam o altă echipă, de martori de această dată, la cântar. Înainte mă uitam la știri și vedeam Guinness World Records, iar acum am avut ocazia să trăiesc la mine în fermă un asemenea eveniment”, ne-a povestit Gheorghe Preda.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La aprozar...

La aprozar...
Un om la aprozar: Detalii