Astăzi, 5 septembrie 2011, compania Cotnari a început campania de recoltare a celor 1350 de hectare de vie aflate pe rod. Producţia estimată este de 12 milioane de kilograme de struguri.
„Zilele caniculare şi fără ploi din lunile iulie şi august au accelerat procesul de coacere a strugurilor în Podgoria Cotnari, acumulările ajungând în primele zile de toamnă la aproximativ 190-200 grame zahăr/litru must. Azi, în prima zi de recoltat, vor lua drumul combinatului, a vinificaţiei peste 750 de tone de struguri din soiurile Frâncuşa şi Fetească albă”, se precizează în comunicatul de presă transmis redacţiei noastre de compania Cotnari.
Pregătirile pentru recoltat au început cu mult înainte, investiţiile de modernizare a cramei şi de mărire a capacităţilor de depozitare fiind finalizate încă din luna iulie.
Vie tânără pe 80% din suprafaţa totală
În acelaşi comunicat, compania informează că în acest an au intrat pe rod încă 240 hectare de vie plantate acum trei ani, între care şi primele 12 hectare de Fetească neagră şi 8 hectare cu Busuioacă de Bohotin.
„În prezent, cu o suprafaţă de 1350 de hectare de vie pe rod, vom produce în acest an peste 12 milioane de kilograme de struguri. După finalizarea recoltatului, vom defrişa aproximativ 360 de hectare din vie " bătrână", pe care tot în această toamnă o vom replanta. Cu această suprafaţă, plantaţia de vie tânără din ultimii cinci ani va ajunge la aproximativ 80 la sută din totalul suprafeţei de 1710 ha, (1310 ha cu vie tânără)”, mai scrie în comunicatul companiei.
Investiţii de 6 milioane euro
Cu zece tractoare şi utilaje agricole noi, cu modernizarea cramei şi mărirea capacităţii de depozitare şi cu cele 360 de hectare de vie replantată, investiţiile Companiei Cotnari se ridică, în anul 2011, la valoarea de aproximativ 6 milioane de euro.
Anul 2011 este un an bun şi din punct de vedere al vânzărilor, prefigurându-se o creştere a cifrei de afaceri cu 6% faţă de anul 2010.
Exportul are, de asemenea, un trend crescător, pe clienţii vechi.
„Îmbucurător este faptul că am reuşit să intrăm şi pe noi pieţe, cum ar fi Emiratele Arabe, dar cel mai important este că, în urma derulării unui proiect de promovare a vinului pe piaţa Rusiei (proiect derulat cu sprijinul Uniunii Europene şi al Guvernului României), avem deja rezultate concrete. Primele cantităţi de vin au plecat deja spre Moscova, iar acum urmează să demarăm acţiuni concrete de promovare la raftul magazinelor”, se mai precizează în comunicatul companiei.