„Primul siloz”: Cum se obţine licenţa de depozit?
Publicat: 28 iulie 2009 - 14:00
Depozitarii de seminţe care doresc să fie licenţiaţi în anul 2009 au la dispoziţie 10 zile lucrătoare începând din data de 22 iulie a.c., data publicării Normelor Metodologice (Hotărâre nr. 807 din 15 iulie 2009, publicată în M.O. nr. 506/22 iulie 2009), pentru a depune la Ministerul Agriculturii cereri scrise în acest sens, iar ministerul va avea la dispoziţie încă 10 zile pentru a rezolva toate solicitările referitoare la licenţierea silozurilor.
Prin normele metodologice au fost stabilite condiţiile pentru licenţierea depozitarilor de seminţe de consum şi s-a constituit schema de garantare a certificatelor de depozit pentru a crea posibilitatea utilizării acestora ca garanţie pentru obţinerea de credite de producţie de către producătorii agricoli.
Obţinerea licenţei de depozit presupune parcurgerea următoarelor etape:
• Se depune cerere scrisă, prin delegat sau prin poştă, la Biroul Unic din cadrul Ministerului Agriculturii Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
• După înregistrarea cererilor, secretarul Comisiei convoacă Comisia, în vederea desemnării organismelor de audit pentru verificarea şi certificarea condiţiilor financiare şi tehnice ale operatorilor economici care solicită licenţa.
• Comisia transmite în scris reprezentanţilor organismelor de audit decizia de începere a acţiunii de verificare şi certificare a condiţiilor financiare şi tehnice pentru depozitele care au depus cereri de acordare a licenţei.
• Organismul de audit judeţean desemnat, împreună cu reprezentantul operatorului economic care a depus cererea pentru acordarea licenţei se deplasează la depozitul care urmează să fie verificat.
• În vederea acordării licenţei de către Comisie, organismul de audit verifică în teren documentele privind îndeplinirea condiţiilor pentru funcţionarea depozitului, condiţiile tehnice şi financiare, conform modelului de raport de audit, întocmit de direcţia de audit din minister şi transmis în teritoriu.
• Imediat după primirea rapoartelor de audit, (însoţite de documentele privind îndeplinirea condiţiilor pentru funcţionarea depozitului, în copii certificate de organismele de audit), secretarul Comisiei convoacă întrunirea acesteia, pentru analizarea şi pronunţarea cu privire la acordarea licenţei sau respingerea cererii.
• După luarea deciziei, secretarul Comisiei înştiinţează în scris depozitarul asupra celor decise.
• Licenţa de depozit se eliberează contra unei taxe de 100 lei care se plăteşte la trezorerie.
• Licenţa de depozit are o perioadă de valabilitate de 5 ani de la data emiterii sale pentru fiecare depozit. Licenţa de depozit se prelungeşte, la cererea scrisă a depozitarului, fără a depăşi perioada de 3 ani, contra unei taxe de prelungire, reprezentând 60% din valoarea taxei pentru acordarea licenţei de depozit, la data solicitării prelungirii.