Legumicultorii din Teleorman încearcă să îşi facă loc printre producătorii străini în marile lanţuri de magazine. Aceştia şi-au unit forţele, iar legumele lor ajung acum să ocupe rafturile hipermarketurilor din ţară.
Kaufland, Auchan, Cora şi Selgros se numără printre primele magazine care au acceptat provocarea fermierilor şi au pus spre vânzare produsele naturale româneşti. Legumele provin din Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja, Măriuţa.
Principalul intermediar din Teleorman în distribuirea legumelor şi partener în grupul de iniţiativă este Mircea Bujor. În vârstă de 36 de ani, acesta a început activitatea în domeniu pe vremea când era adolescent. Pas cu pas, a dezvoltat o mică afacere. După ce a terminat opt clase s-a apucat serios de muncă şi a abandonat şcoala. În timp, Mircea Bujor a absolvit şi liceul la seral. Acesta se declară mândru de reuşită dar şi de identitatea sa. „Suntem aproximativ 11 persoane, eu fratele, băieţii mei şi alte rude. Sunt legumicultor de la 13 ani. Băieţii mei mă ajută. Au 15, 16, 17 ani. Eu sunt mândru că sunt rom. Am întâmpinat, în timp, probleme din cauza mentalităţilor. Eşti dat la o parte”, a declarat Mircea Bujor, pentru Agerpres. Prin intermediul lui, legumele altor 25 de producători din Teleorman ajung în marile reţele de retail. Produsele sunt luate la mână, analizate îndeaproape, verificate astfel încât aspectul să corespundă cerinţelor. Produsele ajunse la maturitate sunt culese, depozitate în spaţii speciale, în cutii inscripţionate cu denumirea proiectului „Dor de gust”.
Proiectul intitulat „Dor de gust” este o iniţiativă a Asociaţiei Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizaţiei Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe şi a Centrului de Comunicare al Fermierilor din România (CCFR). Programul este susţinut de Grupul Agricover, care asigură platforma operaţională.