Într-o formă asociativă principala problemă este recunoaşterea unui anumit tip de lidership, dar şi modul în care arhitectura unei organizaţii înţelege să comunice intern, consideră Alex Jurconi, preşedintele Federaţiei Naţionale a Producătorilor din Agricultură, Industrie Alimentară şi Servicii Conexe din România – ProAgro.
“Cred că principala problemă este recunoaşterea unui anumit model, unui anumit tip de lidership, repectiv cei care preiau obligaţia de a conduce o asociaţie trebuie să fie siguri înainte de toate faţă de ei înşişi că au capabilitatea, au curăţenia morală şi puterea fizică să ducă în spate puterea de reprezentare a unui număr de mii, zeci sau sute de mii de persoane. Asta înseamnă că trebuie să exişti, să fi disponibil, să fi informat şi extrem de transparent şi comunicativ cu oricine are legătură cu viaţa din agricultură”, ne-a spus Alex Jurconi.
În acelaşi timp, preşedintele ProAgro susţine că o importanţă deosebită în dezvoltarea asociaţiei trebuie acordată comunicării. “Este vorba despre a crea o structură operaţională, respectiv vârful cu baza asociaţiei trebuie să comunice. Noi încă avem probleme în ProAgro, în comunicarea cu membrii mari pentru că oamenii în România încă nu-şi citesc mailurile în fiecare zi. Nu citesc materialele, durează zile întregi până când obţii un punct de vedere. Deci, comunicarea dincolo de identificarea unui tip de lidership este a doua problemă importantă şi modul în care arhitectura unei organizaţii înţelege să comunice intern cred că este cheia în dezvoltarea unei asociaţii”, susţine Alex Jurconi.
Potrivit acestuia, finanţarea este pe ultimul loc. “Atunci când primele două există, finanţarea este un exerciţiu de inginerie financiară. Ceea ce a fost mereu o problemă nu este aşa atâta timp cât ai un tip de lidership autentic, cunoscut, şi o schemă bună de comunicare internă”, conchide liderul ProAgro.