Se constată o tendinţă generală de uşoară scădere a pieţei germane, în 2013 fiind înregistrate 36.264 de tractoare, cu 1,7% mai puţine decât în 2012, potrivit statisticilor Oficiului Federal Auto.
John Deere conduce în topul vânzărilor de tractoare cu 7.250 unităţi din total.
Fendt continuă să fie lider de piaţă în Germania pentru tractoarele de peste 51 CP, cu 6.261 de unităţi şi o cotă de piaţă de 21,1% în 2013 (19,8% în 2012). Lider detaşat este şi în topul tractoarelor de peste 200 CP, cu o cotă de piaţă de 35,5%, cu 13,3% peste cel de-al doilea producător clasat. În clasamentul tractoarelor de peste 151 CP, Fendt conduce cu o cotă de piaţă de 29,6% (3.536 unităţi), în creştere cu 5,7% faţă de anul precedent. În clasa de putere de peste 101 CP, Fendt are 26,3%, cu 3,6% mai mult faţă de locul al doilea. Astfel, Fendt a vândut în 2013, în Germania, un total de 5.010 tractoare de peste 101 CP, cu 193 mai mult decât în 2012.
Fendt şi John Deere, mărcile preferate de contractorii din Germania
Peste 40% dintre contractorii germani preferă tractoarele Fendt, arată un sondaj efectuat de către AgriDirect. La fel ca şi în anul 2012, Fendt este principalul brand în rândul prestatorilor de servicii. Cu o uşoară scădere faţă de 2013, poziţia a doua este ocupată de John Deere. Astfel, în topul preferinţelor (vezi grafic) conduce Fendt cu 40,4% şi John Deere cu 18,1%, urmaţi de Case-IH (10%), Deutz (6,2%), New Holland (6,2%), Claas (5%) şi Mercedes-Benz (4,0%). În topul celor şapte branduri, comparativ cu sondajul din 2012, sunt în creştere Fandt, New Holland şi Claas, şi în scădere John Deere, Deutz şi Mercedes-Benz.
Sondajul a fost efectuat în perioada decembrie 2013 - ianuarie 2014. Cei 2.650 antreprenori germani au fost chestionaţi şi cu privire la planurile viitoare de investiţii. Aproape 2 din 10 antreprenori plănuiesc să investească într-un tractor, nou sau folosit. Cel mai mare interes într-o nouă investiţie cuprinde brandurile Fendt (44,4%) şi John Deere (27,8%).
Parcul de utilaje al contractorilor este de asemenea în creştere. Cei care deţin 20 sau mai multe tractoare au şi cele mai multe planuri de investiţii, 42,9% dintre ei dorind să cumpere un tractor nou.