În 31 martie 1864, la Köln, omul de afaceri Nicolaus August Otto şi inginerul Eugen Langen au pus bazele primei fabrici de motoare din lume - „NA Otto&Cie”. Apoi, dezvoltarea motorului în patru timpi (1876) a deschis calea „motorizării lumii”.
Inventarea motorului în patru timpi a schimbat vieţile oamenilor pentru totdeauna.
DEUTZ este un producător independent de tehnologii eficiente şi durabile, iar produsele sale de înaltă calitate sunt recunoscute. Acum, compania cu sediul la Köln are în jur de patru mii angajaţi şi este prezentă în peste 130 de ţări.
Din 1897, „Gasmotoren - Fabrik Deutz” a început fabricarea motoarelor diesel staţionare. Din 1907 compania a fabricat în masă motoarele diesel şi apoi a demarat producţia de automobile. Cel mai faimos dintre acestea a fost, fără îndoială, modelul 1909, proiectat de Ettore Bugatti.
În 1926, Deutz a produs primul tractor diesel (foto), iar pentru o lungă perioadă de timp, fabricarea de maşini agricole a fost unul dintre cei mai importanţi piloni ai afacerii companiei.
De la mijlocul anilor 1930 au existat schimbări radicale la fabrica Humboldt-Deutzmotoren AG, astfel că producţia de motoare mobile a devenit gradual mai importantă faţă de aplicaţiile staţionare.
În 1991 a fost demarată cea mai mare investiţie din istoria Deutz: 600 milioane marci germane au fost investite în noi facilităţi de producţie pentru motoare la unităţile din Porz, Deutz şi Kalk din Köln.
În 2007, Deutz împreună cu cel mai mare producator chinez de vehicule comerciale şi motoare diesel - First Automotive Works (FAW) au deschis o fabrică de motoare diesel în Dalian. Cu peste două mii de angajaţi şi o sută de mii motoare pe an, acestă locaţie este acum a doua ca mărime, după Köln.
Începând cu anul 1998, Deutz a intrat în parteneriat cu producătorul suedez de camioane şi echipamente de construcţii - AB Volvo, care este, de asemenea, cel mai mare client şi partener de dezvoltare. În septembrie 2012, Volvo a crescut participaţia sa în Deutz la puţin peste 25%. În 2013, Deutz şi AB Volvo au fondat o companie de producţie în China pentru motoare de putere medie, în care Deutz are o participaţie majoritară. Producţia la această nouă unitate este programată să înceapă la sfârşitul anului 2015.
Pe uscat, pe apă şi în aer, motoarele cu ardere internă sunt în prezent utilizate în nenumărate aplicaţii şi este greu să ne imaginăm viaţa modernă fără ele. Deutz este cunoscut în întreaga lume ca un producător independent de motoare diesel.
Rezultate financiare excelente
În 2013, Grupul DEUTZ primit comenzi în valoare de 1,6497 miliarde euro, cu 33,4% mai mult decât în 2012 şi un nou record pentru companie. O creştere semnificatică a comenzilor s-a înregistrat în segmentul maşinilor agricole. Deutz a vândut 184.028 motoare în 2013, cu 2,9% mai multe unităţi decât în 2012. Profitul operational (EBIT) în 2013 a crescut cu 28,0%, ajungând la 47,5 milioane euro, o creştere de 10,4 milioane de euro faţă de anul precedent.
În primul trimestru al anului 2014, Deutz a înregistrat comenzi în valoare de 414,2 milioane euro, cu 6,6% mai mult decât în perioada similară din anul trecut. În primul trimestru din acest an a existat o creştere cu 22,7% a numărului de motoare vândute: 44.457 faţă de 36.238 în primul trimestru din 2013. Totalul veniturilor din primele trei luni ale lui 2014 a fost cu 18,2% mai mare decât în perioada similară din 2013: 342,7 milioane euro faţă de 289,9 milioane euro.