În pofida rezultatelor neaşteptat de pozitive înregistrate în ultimul trimestru, grupul american AGCO şi-a redus previziunile în ceea ce priveşte vânzările din acest an, cu aproape un miliard de dolari.
Al treilea mare producător de echipamente agricole din lume, reprezentat de mărci de renume precum Fendt, Challenger, Massey Ferguson şi Valtra, a evaluat la 10,1-10,3 miliarde de dolari totalul vânzărilor din 2014, după ce iniţial cifra de afaceri a grupului era estimată la 11 miliarde de dolari. Practic, acesta este primul declin înregistrat în ultimii cinci ani.
„Cererea globală din industrie a scăzut comparativ cu 2013, iar aceasta se va simţi pe toate pieţele majore, în special pe segmentul producătorilor profesionişti”, se arată în ultimul raport de activitate semnat de AGCO. Grupul american anticipează pierderi de 20 la sută pe continentul sud-american, în timp ce în Europa este aşteptată o scădere a vânzărilor între 5 şi 10 procente.
Achiziţia de echipamente agricole este afectată de scăderea puterii de cumpărare, pusă pe seama preţurilor mici la cereale, susţine Martin Richenhagen, directorul executiv al AGCO.
Recesiunea a determinat o scădere de 9,8% a vânzărilor AGCO în perioada 1 aprilie - 30 iunie, generând o cirfră de afaceri de 2,75 miliarde de dolari, însă cu 2,8% peste vânzările înregistrate în primul trimestru al anului.
Pentru a minimiza pierderile, grupul a adoptat „măsuri agresive” privind limitarea producţiei, gestionarea stocurilor şi reducerea cheltuielilor operative în ultima parte a anului. Câştigurile au scăzut cu 21% în intervalul aprilie-iunie 2014, până la 168,2 milioane de dolari.