Organizația Animals International a lansat pe 12 octombrie 2021 campania socială ”Salvați Miorița” care are ca scop sensibilizarea fiecărui parlamentar din România cu obiectivul de a legifera transformarea exportului de animale vii cu cel de produse cu valoare adăugată, anunță Animals International, într-un comunicat transmis Agroinfo.
”Oamenii nu s-au născut să facă rău altor ființe. Cred că parlamentarii au nevoie doar să li se amintească acest adevăr și că bunătatea sălășuiește în fiecare dintre noi. A sosit momentul ca exportul de animale vii trebuie să devină de domeniul trecutului. În lumea mai bună pe care ne-o dorim, această barbarie nu își mai are locul. Va fi mai profitabil pentru România, vom reabilita reputația pătată a țării noastre și va dispărea suferința inutilă a animalelor pe durata transportului și la destinație unde sunt ucise cu brutalitate”, susține Gabriel Păun, directorul Animals International.
Campania ”Salvează Miorița” este însoțită de PETIȚIA www.salveazamiorita.ro adresată tuturor parlamentarilor din România și de un videoclip.
Totodată, organizația publică în premieră investigațiile realizate anul acesta pentru a demonstra că, în ciuda tragediilor repetate care au făcut de rușine țara noastră în întreaga lume, acest comerț barbar continuă și a atins cote record anul acesta, în vreme ce ministrul demisionar, Adrian Oros, face negocieri care sunt păguboase pentru România cu țări din Orientul Mijlociu.
Un studiu economic arată că înlocuirea exportului de animale vii cu cel de carne ar aduce României un câștig net de 5311 locuri de muncă și 46 milioane de euro anual valoare adăugată brută.
”Salvează Miorița” are ca sursă de inspirație balada populară ”Miorița”. Noua baladă a fost transpusă pe o melodie special compusă de Argatu pentru această campanie și interpretată de solista Mădălina Pavăl. Creația a fost realizată de agenția de comunicare ”Black Sheep Advertising” și ilustrează tragedia inutilă a animalelor exportate cu vapoare către țări îndepărtate unde sunt ucise cu brutalitate. ”Spre deosebire de balada originală în care Miorița își avertizează ciobanul asupra complotului în urma căruia ar urma să i se ia viața, în versiunea publicată astăzi, este rândul Mioriței să ceară ajutorul ciobanului pentru a-i cruța suferința și a o păstra în Carpați, cu surori și frați”, a explicat Marius Matei, director de creație la Black Sheep Advertising.
Animals International face apel la toate televiziunile din România să promoveze această campanie socială inclusiv în spațiile media special alocate pentru astfel de cauze.