MAPDR: Promovarea PNDR, obligaţie europeană, nu moft
Publicat: 28 iulie 2009 - 12:00
Ministerul Agriculturii are obligaţia asumată faţă de Comisia Europeană de a face promovare şi publicitate măsurilor din PNDR, se precizează într-un comunicat al ministerului, după ce instituţia a fost acuzată public în presă că ar cheltui bani în mod iresponsabil în momente de criză. „Aceste acţiuni trebuie realizate obligatoriu, destinaţia acestor bani, pentru promovare şi publicitate, neputând fi schimbată, în caz contrar aceşti bani se vor pierde”, subliniază comunicatul.
Ministerul Agriculturii a propus şi aprobat scoaterea la licitaţie a două proiecte de promovare şi publicitate a PNDR şi anume „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR” în valoare de 2.040.000 euro pe o perioadă de un an, respectiv „Acţiuni de promovare a PNDR” în valoare de 7.771.540 euro pe o perioadă de 2 ani, valoarea celor două proiecte reprezintând 25% din suma vehiculată că ar fi fost alocată în acest sens, informează comunicatul ministerului.
În cadrul proiectului „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR”, conform caietului de sarcini, vor fi create şi produse 2 spoturi TV, vor fi create, produse şi difuzate 2 spoturi radio, vor fi produse şi difuzate 4 machete în presa scrisă, iar în cadrul proiectului „Acţiuni de promovare a PNDR” va fi realizată difuzarea spoturilor TV.
De asemenea, vor fi elaborate materiale de informare promotionale în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR”, care vor fi tipărite prin proiectul „Acţiuni de promovare a PNDR”.
Publicul ţintă al PNDR îl constituie potenţialii beneficiari, de la fermieri, organizaţii de producători, până la mediul de afaceri din spaţiul rural.
Activităţile de informare, comunicare şi promovare ce vor putea fi finanţate prin măsura de asistenţă tehnică include:
• Organizarea campaniilor de informare, comunicare şi promovare a PNDR şi FEADR, cu caracter general sau specific;
• Organizarea de seminarii tematice, ateliere de lucru şi conferinţe pentru informarea potenţialilor beneficiari ai măsurilor din cadrul programului;
• Elaborarea, tipărirea şi diseminarea materialelor informative;
• Organizarea de circuite informaţionale în mediul rural;
• Achiziţionarea de spaţiu mass-media pentru difuzarea materialelor de promovare a PNDR şi FEADR;
• Managementul informaţiei electronice (ex: optimizarea şi perfecţionarea tehnică a platformei web PNDR, realizarea şi implementarea software-urilor dedicate mediatizării investiţiilor realizate prin FEADR în vederea asigurării transparenţei derulării fondurilor europene).
În completarea activităţilor din cadrul PNDR, pentru domeniile piscicultură şi acvacultură există un fond comunitar prin care se pot derula acţiuni de promovare în cadrul Fondului European de Pescuit, pentru promovarea Progamului Operaţional de Pescuit existând fonduri europene de 2,2 milioane de euro, bani care vor fi cheltuiţi până în 2012.