Adama
Agreena
AGRICOVER

Sondaj EFSA despre siguranța alimentară: 76% dintre români au încredere în fermieri!

Publicat: 28 septembrie 2022 - 16:47
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Care sunt prinicipalele criterii după care își aleg românii alimentele, de unde se informează aceștia privind siguranța alimentară și cum reacționează în caz de alertă alimentară.

Cum își aleg românii alimentele: siguranță, preț, gust
Siguranța alimentară este principalul factor care influențează alegerile consumatorilor din România, atunci când aceștia se află în fața rafturilor din magazine. Astfel, 59% dintre români (față de 46% dintre cetățenii UE) declară că se ghidează în achiziționarea alimentelor după gradul de siguranța al acestora. Pe locul doi se află prețul (48% dintre români și 54% dintre cetățenii UE), în timp ce gustul reprezintă doar al treilea criteriu în alegerea alimentelor (43% dintre români și 51% dintre cetățenii UE), arată un sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), ale cărui concluzii au fost publicate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Și mai mare este procentul atunci când vine vorba despre conștientizarea importanței siguranței alimentare. 71% dintre români (70% dintre cetățenii UE) s-au declarat preocupați de acest subiect. Cei mai mulți au auzit despre aditivii din alimente sau băuturi (49% dintre români vs. 70% dintre cetățenii UE), despre toxiinfecțiile alimentare cauzate de contaminarea cu bacterii, virusuri sau paraziți (49% dintre români vs. 57% dintre cetățenii UE) și despre reziduuri de pesticide din alimente (47% dintre români vs. 65% dintre cetățenii UE), acestea fiind la egalitate cu bolile animalelor (47% dintre români vs. 60% dintre cetățenii UE).

Surse de încredere: medicii, oamenii de știință, producătorii agricoli
Aproximativ 6 din 10 persoane (63% dintre români vs. 61% dintre cetățenii UE) indică televiziunea ca fiind principala sursă de informații despre riscurile alimentare, urmată de familie, prieteni, vecini sau colegi (50% dintre români vs. 44% dintre cetățenii UE) și internet (27% dintre români vs. 37% dintre cetățenii UE).

Mai mult de 8 din 10 respondenți au încredere în medici (81% dintre români vs. 89% dintre cetățenii UE), universități/oameni de știință finanțați din fonduri publice (77% dintre români vs. 82% dintre cetățenii UE) și fermieri și producători primari (76% dintre români vs. 74% dintre cetățenii UE) pentru informații cu privire la riscurile alimentare.

Cum reacționează românii în caz de alertă alimentară
O minoritate dintre consumatori nu și-ar schimba comportamentul în cazul unei alerte alimentare (18% dintre români vs. 21% dintre cetățenii UE). Principalele motive invocate sunt: pregătirea alimentelor în modalitatea recomandată (34% dintre români vs. 45% dintre cetățenii UE) și convingerea că toate alimentele implică un anumit număr de riscuri și sunt imposibil de evitat toate (22% dintre români vs. 25% dintre cetățenii UE).

Informațiile au fost relevate în urma unui sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), în perioada martie-aprilie 2022. Realizat pe baza interviurilor cu 1.000 de români (în total, 27.000 de persoane din UE), cercetarea prezintă o imagine a modului în care europenii aleg alimentele, conștientizează și sunt preocupați de siguranța alimentară și în cine au încredere pentru informații despre problemele legate de siguranța alimentară, precizează ANSVSA.

Vizualizat: 1482 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Recondiționarea și comercializarea modelelor de generație mai veche este un segment de piață important pentru multe industrii. Am vrut să vedem ce presupune și ce avantaje oferă acest model de business clienților finali de pe piața utilajelor agricole. În acest sens, am vorbit cu fermierul Cherecheș Mihai Alexandru din Lehliu-Gară (jud. Călărași) și cu Vlad Miron, managerul general al diviziei IPSO Utilaje de Ocazie.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Probabilitate...

Probabilitate...
Ce vor avea afişat la pompă, în 2015, benzinăriile: Detalii