Ministerul Agriculturii a publicat, în dezbatere, pe site-ul oficial, un proiect de Ordin care aduce modificări rentei viagere, subvenția APIA plătită pe timpul vieții fermierilor care și-au vândut terenurile sau le-au arendat. Ce se modifică în condițiile pentru obținerea acestor bani de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA)?
Potrivit proiectului de Ordin, pentru a beneficia de suma aferentă rentei viagere agricole, rentierii au obligaţia să solicite vizarea carnetului de rentier agricol personal, prin mandatar/ curator/ tutore ori prin mijloace de comunicare la distanţă, în perioada 1 martie-31 august a fiecărui an, la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, unde a fost obținută ultima dată viza şi să furnizeze informaţiile necesare completării declaraţiei pentru obţinerea vizei anuale.
Până la data de 31 decembrie 2024, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură –Aparat central va proceda la predarea dosarelor rentierilor agricoli către centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, unde rentierul agricol a obținut ultima dată viza, inclusiv a dosarelor aferente rentierilor decedați în perioada 2020 - 2024 sau care figurează în evidențele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură cu status ”decedat”.
Pentru a intra în posesia sumei de bani aferente rentei viagere agricole, rentierii sau mandatarul/ curatorul/tutorele acestora trebuie să solicite, în perioada 1 martie-31 august a fiecărui an, vizarea carnetelor de rentier agricol, personal ori prin mijloace de comunicare la distanţă la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, unde a fost obținută ultima dată viza.
Cuantumul rentei viagere agricole reprezintă echivalentul în lei a 100 euro/an pentru fiecare hectar de teren agricol înstrăinat şi echivalentul în lei a 50 euro/an pentru fiecare hectar arendat.