Ministrul interimar al agriculturii, Adrian Oros, a anunțat astăzi, în cadrul conferinței de presă, că hotărârea de Guvern privind acordarea unui ajutor de minimis apicultorilor va intra săptămâna viitoare în ședința de Guvern pentru aprobare. Apicultorii vor avea doar 5 zile la dispoziție pentru a depune cererile.
"Ajutorul de minimis apicultori, am prins încă de la începutul anului suma în bugetul MADR, 53,2 milioane lei, pentru plata acestui ajutor care va fi de circa 23,7 lei pe familia de albine. Din nefericire, hotărârea de Guvern există în avizare interministerială din septembrie, abia ieri (11 noiembrie 2021 n.r.) am primit avizul de la Ministerul Afacerilor Externe.
Ca să nu se piardă banii și ca să putem face plățile anul acesta, am redus termenul de depunere a cererilor și actelor de la 30 de zile la 5 zile.
Să sperăm că săptămâna viitoare va trece în ședința de Guvern și acest HG", a anunțat astăzi ministrul agriculturii Adrian Oros.
După aprobarea hotărârii de către Executiv, apicultorii vor depune cererile și actele necesare la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), iar plățile vor fi făcute de APIA până la sfârșitul acestui an, a adăugat șeful MADR.
Vă reamintim condițiile pentru obținerea banilor:
Potrivit proiectului HG, pentru a fi eligibili la acordarea ajutorului de minimis, beneficiarii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
a) să aibă familii de albine înscrise în baza de date naţională apicolă la data 1 martie 2021, conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor, gestionat de Agenția Națională pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu”, potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 251/2017 pentru aprobarea Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor cu modificările și completările ulterioare;
b) să aibă stupine înregistrate/autorizate la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, la data depunerii cererii;
c) să fie înregistrați în registrul unic de identificare, denumit în continuare RUI și să dețină cod unic de înregistrare atribuit de către APIA. MAI MULTE DETALII AVEȚI AICI!