Apicultorii români vor avea doar 5 zile la dispoziție ca să depună cererea și documentele aferente pentru obținerea ajutorului de minimis de circa 23,7 lei/familia de albine. Cele 5 zile vor curge din momentul aprobării hotărârii de către Guvern.
Proiectul de hotărâre de Guvern va fi supus aprobării Executivului, cel mai probabil, săptămâna viitoare, a anunțat ieri, 12 noiembrie 2021, ministrul agriculturii Adrian Oros. Proiectul HG a fost transmis joi, 11 noiembrie, Ministerului de Justiție, ultimul care trebuie să-și dea avizul.
Consilierul personal al ministrului interimar al agriculturii, apicultorul Marian Irinei, cunoscut în mediul online Marian Stuparul Oltean, anunță acum apicultorii să pregătească de urgență actele necesare pentru obținerea acestui ajutor, având în vedere că termenul de depunere cerere și acte la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) este foarte strâns, doar 5 zile.
Ministrul Oros a explicat vineri, în conferință de presă, că a fost nevoit să restrângă termenul de la 30 de zile la 5 zile pentru ca apicultorii români să nu piardă acești bani. Plățile trebuie făcute de APIA până la 31 decembrie 2021.
Informații transmise de MADR pentru Agroinfo.
Iată lista de acte anunțată de consilierul ministrului agriculturii:
"Le recomand tuturor apicultorilor să-si pregătească în această perioada documentele în vederea obținerii ajutorului de minimis, astfel încât, în momentul în care Hotararea de Guvern va fi publicată în Monitorul Oficial și va începe depunerea documentelor/a dosarelor, lucrul acesta să fie o simplă formalitate pentru apicultori și să nu dureaze mai mult de 10 minute.
Documente necesare pentru obținerea ajutorului de minimis în sectorul apicol:
1. Cererea de solicitare a ajutorului de minimis în funcție de numărul de familii de albine;
2. Copie a B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică sau după caz împuternicire/procură notarială și o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal;
3. Copie a atestatului de producător în cazul beneficiarilor prevăzuți la art.5 lit.a (persoane fizice)
4. Pentru persoanele juridice - Copie CUI sau copie certificate înregistrare la Registrul Național al Asociațiilor și Fundațiilor sau a actului în baza căruia își desfășoară activitatea, precum și copie a B.I./C.I. al/a împuternicitului persoană fizică;
5. Dovadă cont activ bancă/trezorerie
6. Copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar veterinară a stupinei/stupinelor eliberat de către DSVSA Județeană, respectiv a Municipiului București pe a cărei rază teritorială se desfășoară permanent activitatea stupinei.
Pentru că anul acesta plata se va face prin APIA, solicitanții trebuie să aibă un cod unic de înregistrare în RUI (REGISTRUL UNIC DE IDENTIFICARE) - baza de date APIA. Solicitanții care nu dețin un astfel de cod de înregistrare în RUI, înainte de solicitarea ajutorului de minimis au obligația obținerii acestuia de la centrele județene ale APIA prin completarea și depunerea formularului prevăzut în anexa 1 la Ordinul MADR. nr. 22/2011 - privind reorganizarea registrului fermelor, care devine Registrul Unic de Identificare în vederea accesării măsurilor reglementate de Politica Agricolă Comună", a anunțat consilierul personal al ministrului Oros, Marian Irinei. Marian Stuparul Oltean le promite apicultorilor că luni va publica formularul cererii pentru APIA, pentru acest an.