AJUTOR PROMOVARE PRODUSE TRADIȚIONALE. Asociația Interprofesională a Crescătorilor de Porci Iberici (ASICI) a obținut o altă rundă de finanțare de la Comisia Europeană, anunță Euromeat.
ASICI va investi 11,44 milioane de euro în următorii trei ani pentru a promova șuncă iberică (Jamon) în Franța, Germania, China și Mexic, precum și în Spania. Iberian Porc Interprofesional a obținut din nou sprijinul Uniunii Europene pentru a dezvolta „Jamones Ibérico Ambassadors World Project”. Ambasadorii Europei în lume ”, un triplu program de informare și promovare care va continua succesul„ Ham Passion Tour ”pe care ASICI l-a dezvoltat în ultimii trei ani.
„Noul program cofinanțat de UE ne va permite să evidențiem în continuare calitatea produsului, gustul acestuia, diversitatea sa și, desigur, toate aspectele unui produs exclusiv european, înaintea consumatorilor, a bucătarilor și a proprietarilor de restaurante, a comerțului cu amănuntul, importatori și mass-media ”, apreciază președintele ASICI, Antonio Prieto.
Cu acest nou program, ASICI își propune să crească vânzările cu peste 40% în următorii trei ani în Mexic și să sensibilizeze direct peste 10 milioane de consumatori și aproape 20.000 de proprietari de restaurante.
În China, o piață importantă emergentă și o provocare majoră pentru sector, se așteaptă să se relanseze vânzările cu peste 60%, în plus, să sensibilizeze direct 111 milioane de consumatori și 70.000 de proprietari de restaurante și bucătari. UE cofinanțează 75% din investiție în programul european de piață internă și 80% în țările terțe.
„Această campanie va marca un an important în istoria sectorului nostru, deoarece jamonul spaniol va face un salt imens în internaționalizarea sa de neoprit, nu numai pe piețele europene mai consolidate, ci și în țări terțe, cum ar fi Mexic sau China, unde sper că rata de creștere a comercializării va fi exponențială în următorii ani ”, adaugă președintele ASICI.
Cu această nouă linie de finanțare, sectorul iberic totalizează 18 milioane de euro investiți în perioada de cinci ani 2018-2023 pentru a promova șunca iberică pe principalele piețe internaționale.
În 2020, Comisia Europeană a alocat 200,9 milioane euro pentru activități de promovare a produselor agroalimentare din UE atât pe plan intern, cât și extern (față de 191 milioane EUR în 2019).