Adama
Vinasa Rompak

Aberații de Bruxelles! Dacă ți-a fătat vaca pe o pășune la 20 km de fermă, lași vițelul pe pășune!

Publicat: 26 octombrie 2021 - 19:09
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Comisia privind protecția animalelor în timpul transportului, Parlamentul European, a dezbătut marți, 26 octombrie 2021, printre altele, și anumite restricții la transportul vițeilor neînțărcați.

"Dacă ai o pășune la 20 de km de locul unde îți este ferma și ai de-a face cu fătări, atunci, practic, dacă noi spunem că nu se pot transporta (vițeii n.r.), înseamnă că nu mai ai cum să îl mai duci în fermă să îl hrănești. Sunt chestiuni care trebuie lămurite", a subliniat latura aberantă a unor decizii luate de Bruxelles europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), în cadrul dezbaterilor din Parlamentul European. 

vaca si vitelul_b

Ce a mai spus în intervenția sa eurodeputatul român? Daniel Buda a adresat întrebări unor experți și a primit și răspunsuri. Le inserăm pe toate. 

"Trebuie să fim ancorați în realitățile din teren și să venim cu soluții pe care să le punem pe masă pentru ca toate părțile să fie mulțumite, să creștem standardele de bunăstare a animalelor și sigur, să oferim un sprijin fermierilor.

Concret, domnule Jed Goodfellow, spuneați că nu se pot transporta animalele în condiții de bunăstare. Totuși, ce facem cu fermierii în situația în care avem fermieri care exportă în țări care nu acceptă carcase de animale? Ce alternativă le punem pe masă? Care este opinia dumneavoastră în ce privește transportul animalelor de reproducție? Cei care avem minime cunoștințe de genetică, de zootehnie, nu trebuie să fii mare specialist pentru a ști că animalele de reproducție nu pot fi transportate doar în eprubetă, sub formă de material genetic. Ai nevoie de femela gazdă, de reproducători, și așa mai departe. Cum facem până la urmă cu transportul de animale de reproducție? Se întreba colegul nostru, Flanagan, de ce trebuie să fim furnizori de hrană pentru alte zone ale globului, de ce nu putem produce doar pentru a satisface nevoile interne. Sigur, putem avea și o astfel de abordare până la urmă în cadrul dezbaterilor, dar mă gândesc dacă ne putem permite să ne limităm activitatea, iar în alte părți ale globului să fie foametea și să moară oameni din această cauză. Foametea a condus întotdeauna la război. Până la urmă, ar trebui să ajungem la o soluție de mijloc.

Doamna Marie-Noëlle Orain, legat de abatoare, ați subliniat o chestiune foarte importantă. Reducerea efectivelor de animale în anumite zone a dus și la închiderea abatoarelor. Ați adus în discuție alternativa abatoarelor mobile care poate fi adoptată la nivelul statelor membre, cu toate că Germania nu permite folosirea abatoarelor mobile. Credeți că de la nivelul Comisiei Europene s-ar putea stimula statele membre să se dezvolte o rețea de abatorizare pentru a sacrifica animalele cât mai aproape de poarta fermierilor?

Domnule Giuliano Marchesin, care este opinia dumneavoastră în ce privește îmbunătățirea condițiilor de bunăstare a animalelor pe durata transportului? Credeți că am putea folosi noile cuceriri tehnologice legate de asigurarea unui climat optim pe durata transportului în camioane și pe vase? Costurile pentru astfel de investiții ar fi foarte mari și nu și-ar putea permite firmele de transport? Ar trebui să venim cu resurse financiare din PAC pentru a moderniza transportul? Dacă am închide transportul animalelor, așa cum a spus domnia sa, am distruge practic sectorul zootehnic", a spus europarlamentarul român.

Jed Goodfellow, profesor doctor la Universitatea Lecturer Macquarie Australia: "Din perpectivă australiană, este foarte important că pe toate piețele unde transmitem animale vii, transportăm și carcase. Nu cunosc vreo țară unde exportăm să nu accepte carcase, dar aceasta este doar experiența din Australia. În loc ca animalele să fie încărcate vii, pe piață, acestea ar urma să fie încărcate în carcase. În ceea ce privește reproducerea, aceste animale sunt mai valoroase și li se oferă condiții mai bune. Pot exista moduri în care aceste animale ar putea fi exportate în condiții mai bune, dar ne lovim de faptul că nu putem supraveghea modul în care sunt tratate aceste animale.

ASEL reprezintă sistemul de standarde care garantează bunăstarea animalelor. Fiecare procent de densitate scăzută înseamnă că transportatorii pierd profit. Reducerea de 10% în densitate ar duce la scăderi de 25% până la 100% din profitul transportatorilor, în funcție de durata transportului.
Modul în care sunt concepute vasele pentru a reduce stresul privind temperaturile de vas-De la 1 iunie până în 14 septembrie este interzis transportul către zonele din țările arabe. Totuși, un anumit stat nu poate controla cum va fi acel vas în jurisdicții străine. Realitatea este că exportul de animale vii către state terțe nu se poate face cu umanism. Experiența australiană arată că nu se poate. Singura modalitate este de a transporta carne în carcase."

Giuliano Marchesin, Director OI INTERCARNEITALIA (Italia): "Domnule Buda, investițiile în noi tehnologii ar însemna îmbunătățirea standardelor pe toate componentele. Dacă noi impunem condiții camioanelor, transportatorilor, le permitem să își facă bine meseria cu reguli clare, coaerente, bazate pe tehnologie, consumatorul va fi mulțumit pentru că vede că Europa se angajează în acest sens. E nevoie de personal calificat, de controale, pentru îmbunătățirea transportului pe mare

Eu vorbesc în numele crescătorilor. Suntem importatori net de vaci de carne. Avem nevoie ca transporturile să aibă loc. Nu se pot bloca. Dacă s-ar opri transportul de animale vii, zootehnia din Italia ar dispărea. Regulamentul existent nu trebuie modificat, ci poate doar completat cu anumite prevederi. Am putea să avem ambiția să fim autosuficienți în ce privește animalele de carne, însă trebuie să putem să avem posibilitatea să achiziționăm animale de reproducere care ar putea fi stabilite și în zone îndepărtate, unde nu prea există în momentul de față.

Nu avem nevoie de un alt regulament în afara de 1/2005. Dacă vrem să protejăm animalele, trebuie să punem la dispoziție resursele necesare pentru ca transporturile să fie făcute cu mijloacele necesare. Pe nave, e nevoie ca veterinari oficiali să însoțească transporturile. Bunăstarea animalelor nu se protejează cu reguli, ci dând posibilitatea de a adapta mijloacele de transport. Haideți să nu mai vorbim de reguli mai stricte, ci de finanțări care ar fi mult mai potrivite.

Concluzia: 1 euro dat unui crescător aduce 10 de bogăție. Trebuie ca din punct de vedere a mediului, economie să fie sustenabilă. Trebuie să îmbunătățim condițiile de viață a crescătorilor, a animalelor."

Miguel Angel Higuera, președinte grupului de lucru pentru bunăstarea animalelor COPA-COGECA (Spania): "Mulțumesc, domnule Buda pentru întrebările adresate în mod direct. Sunt de acord că ar trebui ca transportul să dureze cât mai puțin. În cazul vițeilor neînțărcați, transportul trebuie să dureze foarte puțin. Preluăm și ideea că am putea avea considerații de ordin veterinar, sunt multe boli care se transmit de la mama la făt, sunt boli a căror gravitate depind și de vârsta vițeilor. Mai avem problema instalațiilor de abatorizare. Ideea e ca transportul să se facă doar acolo unde animalul se bucură de condiții mai bune."

Marie-Noëlle Orain, raportoare pentru bunăstarea animalelor la Comisia socială și de mediu privind bunăstarea animalelor (Franța): "În multe regiuni au dispărut abatoarele locale, multe nu au putut să facă toate îmbunătățirile necesare în ce privește igiena, respectarea noilor norme. Activitatea de abatorizare nu este una rentabilă din punct de vedere economic. Am văzut privatizarea multor întreprinderi. În ce privește rețeaua teritorială, trebuie să ne gândim la posibilitatea relocalizării abatoarelor astfel încât abatoarele care există să fie îmbunătățite, adică să fie finanțare europeană pentru aceasta. Există și soluția abatoarelor mobile. Statele membre ar trebui să investească în abatoare regionale, așa cum am arătat și în avizul nostru. În ce privește transportul și rețeaua teritorială de abatoare, aceasta este cheia reducerii transportului."

Vizualizat: 29431 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Plăți AFIR ACUM în conturile fermierilor: 1,2 miliarde euro!

Plăți AFIR ACUM în conturile fermierilor: 1,2 miliarde euro!

11 decembrie 2024 - 15:21

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a plătit 1,2 miliarde de euro (1.170.410.582,92 euro) în perioada ianuarie – decembrie 2024 pentru proiectele de investiții și pentru măsurile de mediu și climă finanțate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR). Din întreaga sumă plătită de AFIR, 1,02 miliarde de euro reprezintă finanțarea Comisiei Europene acordate prin FEADR, iar 152 milioane de euro provin de la Bugetul Național.

Decizie MADR fermieri, crescători animale!

Decizie MADR fermieri, crescători animale!

11 decembrie 2024 - 14:57

În cadrul reuniunii AgriFish care s-a desfășurat în perioada 09-10 decembrie 2024, s-au aprobat concluziile privind o politică agricolă comună post 2027 orientată spre fermieri de către cei 27 de miniștri ai agriculturii din Uniunea Europeană.

Tarif ANSVSA examen trichineloza porc!

Tarif ANSVSA examen trichineloza porc!

11 decembrie 2024 - 14:50

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) recomandă cetățenilor să acorde o atenție deosebită achiziționării și manipulării alimentelor de origine animală, în special în perioada sărbătorilor de iarnă.

Percheziție DIICOT și ANSVSA: Ovine și porci, într-o fermă clandestină!

Percheziție DIICOT și ANSVSA: Ovine și porci, într-o fermă clandestină!

11 decembrie 2024 - 14:14

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) informează astăzi că la o percheziție făcută în județul Dâmbovița au fost găsite sute de animale neidentificate, ovine și porci.

Subvenția APIA suplimentară de 100 euro/bovină, la plată!

Subvenția APIA suplimentară de 100 euro/bovină, la plată!

11 decembrie 2024 - 07:05

Crescătorii de bovine beneficiază anul acesta de o subvenție APIA suplimentară pe cap de bovină, ecoschema PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv pe pajiști în condiții optime de sustenabilitate. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a început plățile finale pe 2 decembrie 2024 și sunt la plată și subvențiile care nu au fost incluse pe lista avansului APIA.

URGENT APIA! Cuantum ajutor pe cap ovină/caprină, bovină! Cereți banii la APIA!

URGENT APIA! Cuantum ajutor pe cap ovină/caprină, bovină! Cereți banii la APIA!

11 decembrie 2024 - 06:35

Termen limită 16 decembrie 2024! Mai sunt 5 zile pentru a depune la Agenția de PLăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2025, cereri avizate de către Agenția Națională pentru Zootehnie (ANZ).

Modificare în lege! Plăți APIA integrale chiar dacă fermierii nu respectă regula!

Modificare în lege! Plăți APIA integrale chiar dacă fermierii nu respectă regula!

11 decembrie 2024 - 06:06

Ministerul Agriculturii a postat, pe site-ul oficial, un proiect de hotărâre de Guvern care aduce modificări plăților făcute din fonduri de dezvoltare rurală. Una dintre schimbările importante vizează cazurile în care fermierii nu sunt sancționați. Este vorba de plățile de agro-mediu, agricultură ecologică, plăți pentru zona montană sau alte zone defavorizate și plățile din măsura de silvomediu, împăduriri.

Șeful ANSVSA anunță controale la crescătorii de animale!

Șeful ANSVSA anunță controale la crescătorii de animale!

10 decembrie 2024 - 19:30

"În această perioadă am intensificat controalele la nivel național datorită faptului că rolul Autorității Național Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor este acela de a se asigura că tot ce ajunge pe masa consumatorului sunt produse bune și sigure pentru consum. Spun acest lucru pentru că este important ca populația să achiziționeze produse autorizate și produse doar din unități autorizate și înregistrate sanitar-veterinar," a declarat astăzi Alexandru Bociu, președintele ANSVSA.

Micii fermieri cu mai multe subvenții APIA!

Micii fermieri cu mai multe subvenții APIA!

10 decembrie 2024 - 18:27

Noul comisar european pentru agricultură face eforturi pentru ca mai multe dintre subvențiile europene să fie distribuite fermierilor cu venituri mici, mai degrabă decât marilor afaceri agricole.

Stimulente financiare mai mari pentru fermieri, crescători animale!

Stimulente financiare mai mari pentru fermieri, crescători animale!

10 decembrie 2024 - 10:17

Consiliul Agricultură și Pescuit a aprobat luni, 9 decembrie 2024, în unanimitate un set de concluzii privind o politică agricolă comună post-2027 orientată spre fermieri, către o agricultură viitoare a UE competitivă, rezistentă la crize, durabilă, favorabilă fermierilor și bazată pe cunoaștere.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

MASSEY FERGUSON eXperience Tour 2023 România

MASSEY FERGUSON eXperience Tour 2023 România

În premieră pentru România, în 2023, caravana Massey Ferguson eXperience Tour, organizată de Sigma CVM România, a ajuns în trei locații diferite, unde fermierii au putut vedea și testa tractoarele și combinele #MasseyFerguson

BONUS: Până la finalul lunii iunie 2023, aveți oferte de finanțare cu avans zero și dobânzi începând de la 1,99% până la 4,5%.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La spovedanie...

La spovedanie...
Un credincios merge la preot să se spovedească: Detalii