Adama
Agreena
AGRICOVER

Aberații de Bruxelles! Dacă ți-a fătat vaca pe o pășune la 20 km de fermă, lași vițelul pe pășune!

Publicat: 26 octombrie 2021 - 19:09
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Comisia privind protecția animalelor în timpul transportului, Parlamentul European, a dezbătut marți, 26 octombrie 2021, printre altele, și anumite restricții la transportul vițeilor neînțărcați.

"Dacă ai o pășune la 20 de km de locul unde îți este ferma și ai de-a face cu fătări, atunci, practic, dacă noi spunem că nu se pot transporta (vițeii n.r.), înseamnă că nu mai ai cum să îl mai duci în fermă să îl hrănești. Sunt chestiuni care trebuie lămurite", a subliniat latura aberantă a unor decizii luate de Bruxelles europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), în cadrul dezbaterilor din Parlamentul European. 

vaca si vitelul_b

Ce a mai spus în intervenția sa eurodeputatul român? Daniel Buda a adresat întrebări unor experți și a primit și răspunsuri. Le inserăm pe toate. 

"Trebuie să fim ancorați în realitățile din teren și să venim cu soluții pe care să le punem pe masă pentru ca toate părțile să fie mulțumite, să creștem standardele de bunăstare a animalelor și sigur, să oferim un sprijin fermierilor.

Concret, domnule Jed Goodfellow, spuneați că nu se pot transporta animalele în condiții de bunăstare. Totuși, ce facem cu fermierii în situația în care avem fermieri care exportă în țări care nu acceptă carcase de animale? Ce alternativă le punem pe masă? Care este opinia dumneavoastră în ce privește transportul animalelor de reproducție? Cei care avem minime cunoștințe de genetică, de zootehnie, nu trebuie să fii mare specialist pentru a ști că animalele de reproducție nu pot fi transportate doar în eprubetă, sub formă de material genetic. Ai nevoie de femela gazdă, de reproducători, și așa mai departe. Cum facem până la urmă cu transportul de animale de reproducție? Se întreba colegul nostru, Flanagan, de ce trebuie să fim furnizori de hrană pentru alte zone ale globului, de ce nu putem produce doar pentru a satisface nevoile interne. Sigur, putem avea și o astfel de abordare până la urmă în cadrul dezbaterilor, dar mă gândesc dacă ne putem permite să ne limităm activitatea, iar în alte părți ale globului să fie foametea și să moară oameni din această cauză. Foametea a condus întotdeauna la război. Până la urmă, ar trebui să ajungem la o soluție de mijloc.

Doamna Marie-Noëlle Orain, legat de abatoare, ați subliniat o chestiune foarte importantă. Reducerea efectivelor de animale în anumite zone a dus și la închiderea abatoarelor. Ați adus în discuție alternativa abatoarelor mobile care poate fi adoptată la nivelul statelor membre, cu toate că Germania nu permite folosirea abatoarelor mobile. Credeți că de la nivelul Comisiei Europene s-ar putea stimula statele membre să se dezvolte o rețea de abatorizare pentru a sacrifica animalele cât mai aproape de poarta fermierilor?

Domnule Giuliano Marchesin, care este opinia dumneavoastră în ce privește îmbunătățirea condițiilor de bunăstare a animalelor pe durata transportului? Credeți că am putea folosi noile cuceriri tehnologice legate de asigurarea unui climat optim pe durata transportului în camioane și pe vase? Costurile pentru astfel de investiții ar fi foarte mari și nu și-ar putea permite firmele de transport? Ar trebui să venim cu resurse financiare din PAC pentru a moderniza transportul? Dacă am închide transportul animalelor, așa cum a spus domnia sa, am distruge practic sectorul zootehnic", a spus europarlamentarul român.

Jed Goodfellow, profesor doctor la Universitatea Lecturer Macquarie Australia: "Din perpectivă australiană, este foarte important că pe toate piețele unde transmitem animale vii, transportăm și carcase. Nu cunosc vreo țară unde exportăm să nu accepte carcase, dar aceasta este doar experiența din Australia. În loc ca animalele să fie încărcate vii, pe piață, acestea ar urma să fie încărcate în carcase. În ceea ce privește reproducerea, aceste animale sunt mai valoroase și li se oferă condiții mai bune. Pot exista moduri în care aceste animale ar putea fi exportate în condiții mai bune, dar ne lovim de faptul că nu putem supraveghea modul în care sunt tratate aceste animale.

ASEL reprezintă sistemul de standarde care garantează bunăstarea animalelor. Fiecare procent de densitate scăzută înseamnă că transportatorii pierd profit. Reducerea de 10% în densitate ar duce la scăderi de 25% până la 100% din profitul transportatorilor, în funcție de durata transportului.
Modul în care sunt concepute vasele pentru a reduce stresul privind temperaturile de vas-De la 1 iunie până în 14 septembrie este interzis transportul către zonele din țările arabe. Totuși, un anumit stat nu poate controla cum va fi acel vas în jurisdicții străine. Realitatea este că exportul de animale vii către state terțe nu se poate face cu umanism. Experiența australiană arată că nu se poate. Singura modalitate este de a transporta carne în carcase."

Giuliano Marchesin, Director OI INTERCARNEITALIA (Italia): "Domnule Buda, investițiile în noi tehnologii ar însemna îmbunătățirea standardelor pe toate componentele. Dacă noi impunem condiții camioanelor, transportatorilor, le permitem să își facă bine meseria cu reguli clare, coaerente, bazate pe tehnologie, consumatorul va fi mulțumit pentru că vede că Europa se angajează în acest sens. E nevoie de personal calificat, de controale, pentru îmbunătățirea transportului pe mare

Eu vorbesc în numele crescătorilor. Suntem importatori net de vaci de carne. Avem nevoie ca transporturile să aibă loc. Nu se pot bloca. Dacă s-ar opri transportul de animale vii, zootehnia din Italia ar dispărea. Regulamentul existent nu trebuie modificat, ci poate doar completat cu anumite prevederi. Am putea să avem ambiția să fim autosuficienți în ce privește animalele de carne, însă trebuie să putem să avem posibilitatea să achiziționăm animale de reproducere care ar putea fi stabilite și în zone îndepărtate, unde nu prea există în momentul de față.

Nu avem nevoie de un alt regulament în afara de 1/2005. Dacă vrem să protejăm animalele, trebuie să punem la dispoziție resursele necesare pentru ca transporturile să fie făcute cu mijloacele necesare. Pe nave, e nevoie ca veterinari oficiali să însoțească transporturile. Bunăstarea animalelor nu se protejează cu reguli, ci dând posibilitatea de a adapta mijloacele de transport. Haideți să nu mai vorbim de reguli mai stricte, ci de finanțări care ar fi mult mai potrivite.

Concluzia: 1 euro dat unui crescător aduce 10 de bogăție. Trebuie ca din punct de vedere a mediului, economie să fie sustenabilă. Trebuie să îmbunătățim condițiile de viață a crescătorilor, a animalelor."

Miguel Angel Higuera, președinte grupului de lucru pentru bunăstarea animalelor COPA-COGECA (Spania): "Mulțumesc, domnule Buda pentru întrebările adresate în mod direct. Sunt de acord că ar trebui ca transportul să dureze cât mai puțin. În cazul vițeilor neînțărcați, transportul trebuie să dureze foarte puțin. Preluăm și ideea că am putea avea considerații de ordin veterinar, sunt multe boli care se transmit de la mama la făt, sunt boli a căror gravitate depind și de vârsta vițeilor. Mai avem problema instalațiilor de abatorizare. Ideea e ca transportul să se facă doar acolo unde animalul se bucură de condiții mai bune."

Marie-Noëlle Orain, raportoare pentru bunăstarea animalelor la Comisia socială și de mediu privind bunăstarea animalelor (Franța): "În multe regiuni au dispărut abatoarele locale, multe nu au putut să facă toate îmbunătățirile necesare în ce privește igiena, respectarea noilor norme. Activitatea de abatorizare nu este una rentabilă din punct de vedere economic. Am văzut privatizarea multor întreprinderi. În ce privește rețeaua teritorială, trebuie să ne gândim la posibilitatea relocalizării abatoarelor astfel încât abatoarele care există să fie îmbunătățite, adică să fie finanțare europeană pentru aceasta. Există și soluția abatoarelor mobile. Statele membre ar trebui să investească în abatoare regionale, așa cum am arătat și în avizul nostru. În ce privește transportul și rețeaua teritorială de abatoare, aceasta este cheia reducerii transportului."

Vizualizat: 29408 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Brânză românească din lapte de import!

Brânză românească din lapte de import!

23 octombrie 2024 - 06:29

Mai e brânza românească dacă e făcută din lapte de import?  Cine sunt cei mai mari importatori de lapte de la noi din țară. 

Suma achitată ACUM de APIA crescătorilor pentru 10 vaci de carne!

Suma achitată ACUM de APIA crescătorilor pentru 10 vaci de carne!

23 octombrie 2024 - 06:16

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) achită, în această perioadă, avansul la subvențiile agricole cuvenite fermierilor, crescătorilor de animale pentru acest an de cerere. Procentul aplicat plăților directe pe hectar și pe cap animal este de 70% din cuantumul unitar stabilit prin Ordin MADR. Ce sumă ia de la APIA un crescător care are doar 10 vaci eligibile la plată?

Comunicat APIA ASTĂZI: Intră subvenția în conturi!

Comunicat APIA ASTĂZI: Intră subvenția în conturi!

22 octombrie 2024 - 17:51

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin intermediul Centrelor Județene, efectuează plata ajutorului de stat la motorina utilizată în agricultură pentru perioada 01 aprilie – 30 iunie 2024 (trimestrul II 2024), în conformitate cu HG nr.1174/2014 și OMADR 1727/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Suma luată de oieri la avansul APIA pentru o turmă de 150 de ovine!

Suma luată de oieri la avansul APIA pentru o turmă de 150 de ovine!

22 octombrie 2024 - 16:14

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a început pe 16 octombrie 2024 plata în avans a subvențiilor agricole pe hectar și cap animal. Ce sumă ar trebui să încaseze de la APIA un crescător de oi pentru o turmă de minim 150 de ovine?

Un nou ajutor pentru apicultori!

Un nou ajutor pentru apicultori!

22 octombrie 2024 - 07:11

Crescătorii de albine ar putea beneficia de un nou ajutor. Asociația Crescătorilor de Albine din România a transmis recent o adresă către Ministerul Agriculturii prin care solicită decontarea hranei albinelor.

Banii pentru plățile fermierilor, crescătorilor de animale! Scrisoare trimisă Comisiei Europene!

Banii pentru plățile fermierilor, crescătorilor de animale! Scrisoare trimisă Comisiei Europene!

22 octombrie 2024 - 06:51

Europarlamentarii români Dan Motreanu și Daniel Buda au transmis zilele acestea o scrisoare urgentă către președinta Comisiei Europene. Se pare că ar exista intenția eliminării fondului pentru agricultură, destinat acoperirii plăților fermierilor, crescătorilor de animale.

Ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci!

Ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci!

22 octombrie 2024 - 05:43

Vocea crescătorilor de animale! Un crescător de vaci ne-a transmis la redacție un mesaj în care punctează nevoia unui ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci. Seceta a scumpit teribil furajele, iar crescătorii se gândesc cum să-și irige pășunile și parcelele cultivate cu lucernă. E nevoie să fie ajutați, așa cum sunt sprijiniți fermierii din vegetal.

Comunicat APIA ACUM! Lista de plăți hectar, cap animal ASTĂZI!

Comunicat APIA ACUM! Lista de plăți hectar, cap animal ASTĂZI!

21 octombrie 2024 - 16:53

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură(APIA) informează că în perioada 16 – 21.10.2024, a autorizat la plată în cadrul Campaniei de plăți în avans aferentă anului de cerere 2024, un număr de 401.391 fermieri, cu o sumă totală de 172.867.005,14 euro (860.073.443,82 lei).

Plățile fermierilor, crescătorilor animale, în discuții la nivel înalt!

Plățile fermierilor, crescătorilor animale, în discuții la nivel înalt!

21 octombrie 2024 - 16:12

Secretarul de stat Sorin MOISE participă în perioada 21-22 octombrie, la reuniunea Consiliului Agricultură și Pescuit, ce are loc la Luxemburg.
Un punct important aflat pe agenda Consiliului este reprezentat de concluziile privind o politică agricolă comună (PAC) post-2027 orientată spre fermieri, iar în acest sens miniștrii agriculturii vor urmări să aprobe un set de concluzii privind viitorul PAC post-2027.

Termen prime pentru fermieri, crescători animale!

Termen prime pentru fermieri, crescători animale!

21 octombrie 2024 - 14:55

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale anunță prelungirea sesiunii de primire a cererilor de finanțare pentru rambursarea primelor de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor prin submăsura 17.1 din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Recondiționarea și comercializarea modelelor de generație mai veche este un segment de piață important pentru multe industrii. Am vrut să vedem ce presupune și ce avantaje oferă acest model de business clienților finali de pe piața utilajelor agricole. În acest sens, am vorbit cu fermierul Cherecheș Mihai Alexandru din Lehliu-Gară (jud. Călărași) și cu Vlad Miron, managerul general al diviziei IPSO Utilaje de Ocazie.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Probabilitate...

Probabilitate...
Ce vor avea afişat la pompă, în 2015, benzinăriile: Detalii