Adama
Agreena-direct
AGRICOVER

Aberații de Bruxelles! Dacă ți-a fătat vaca pe o pășune la 20 km de fermă, lași vițelul pe pășune!

Publicat: 26 octombrie 2021 - 19:09
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Comisia privind protecția animalelor în timpul transportului, Parlamentul European, a dezbătut marți, 26 octombrie 2021, printre altele, și anumite restricții la transportul vițeilor neînțărcați.

"Dacă ai o pășune la 20 de km de locul unde îți este ferma și ai de-a face cu fătări, atunci, practic, dacă noi spunem că nu se pot transporta (vițeii n.r.), înseamnă că nu mai ai cum să îl mai duci în fermă să îl hrănești. Sunt chestiuni care trebuie lămurite", a subliniat latura aberantă a unor decizii luate de Bruxelles europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), în cadrul dezbaterilor din Parlamentul European. 

vaca si vitelul_b

Ce a mai spus în intervenția sa eurodeputatul român? Daniel Buda a adresat întrebări unor experți și a primit și răspunsuri. Le inserăm pe toate. 

"Trebuie să fim ancorați în realitățile din teren și să venim cu soluții pe care să le punem pe masă pentru ca toate părțile să fie mulțumite, să creștem standardele de bunăstare a animalelor și sigur, să oferim un sprijin fermierilor.

Concret, domnule Jed Goodfellow, spuneați că nu se pot transporta animalele în condiții de bunăstare. Totuși, ce facem cu fermierii în situația în care avem fermieri care exportă în țări care nu acceptă carcase de animale? Ce alternativă le punem pe masă? Care este opinia dumneavoastră în ce privește transportul animalelor de reproducție? Cei care avem minime cunoștințe de genetică, de zootehnie, nu trebuie să fii mare specialist pentru a ști că animalele de reproducție nu pot fi transportate doar în eprubetă, sub formă de material genetic. Ai nevoie de femela gazdă, de reproducători, și așa mai departe. Cum facem până la urmă cu transportul de animale de reproducție? Se întreba colegul nostru, Flanagan, de ce trebuie să fim furnizori de hrană pentru alte zone ale globului, de ce nu putem produce doar pentru a satisface nevoile interne. Sigur, putem avea și o astfel de abordare până la urmă în cadrul dezbaterilor, dar mă gândesc dacă ne putem permite să ne limităm activitatea, iar în alte părți ale globului să fie foametea și să moară oameni din această cauză. Foametea a condus întotdeauna la război. Până la urmă, ar trebui să ajungem la o soluție de mijloc.

Doamna Marie-Noëlle Orain, legat de abatoare, ați subliniat o chestiune foarte importantă. Reducerea efectivelor de animale în anumite zone a dus și la închiderea abatoarelor. Ați adus în discuție alternativa abatoarelor mobile care poate fi adoptată la nivelul statelor membre, cu toate că Germania nu permite folosirea abatoarelor mobile. Credeți că de la nivelul Comisiei Europene s-ar putea stimula statele membre să se dezvolte o rețea de abatorizare pentru a sacrifica animalele cât mai aproape de poarta fermierilor?

Domnule Giuliano Marchesin, care este opinia dumneavoastră în ce privește îmbunătățirea condițiilor de bunăstare a animalelor pe durata transportului? Credeți că am putea folosi noile cuceriri tehnologice legate de asigurarea unui climat optim pe durata transportului în camioane și pe vase? Costurile pentru astfel de investiții ar fi foarte mari și nu și-ar putea permite firmele de transport? Ar trebui să venim cu resurse financiare din PAC pentru a moderniza transportul? Dacă am închide transportul animalelor, așa cum a spus domnia sa, am distruge practic sectorul zootehnic", a spus europarlamentarul român.

Jed Goodfellow, profesor doctor la Universitatea Lecturer Macquarie Australia: "Din perpectivă australiană, este foarte important că pe toate piețele unde transmitem animale vii, transportăm și carcase. Nu cunosc vreo țară unde exportăm să nu accepte carcase, dar aceasta este doar experiența din Australia. În loc ca animalele să fie încărcate vii, pe piață, acestea ar urma să fie încărcate în carcase. În ceea ce privește reproducerea, aceste animale sunt mai valoroase și li se oferă condiții mai bune. Pot exista moduri în care aceste animale ar putea fi exportate în condiții mai bune, dar ne lovim de faptul că nu putem supraveghea modul în care sunt tratate aceste animale.

ASEL reprezintă sistemul de standarde care garantează bunăstarea animalelor. Fiecare procent de densitate scăzută înseamnă că transportatorii pierd profit. Reducerea de 10% în densitate ar duce la scăderi de 25% până la 100% din profitul transportatorilor, în funcție de durata transportului.
Modul în care sunt concepute vasele pentru a reduce stresul privind temperaturile de vas-De la 1 iunie până în 14 septembrie este interzis transportul către zonele din țările arabe. Totuși, un anumit stat nu poate controla cum va fi acel vas în jurisdicții străine. Realitatea este că exportul de animale vii către state terțe nu se poate face cu umanism. Experiența australiană arată că nu se poate. Singura modalitate este de a transporta carne în carcase."

Giuliano Marchesin, Director OI INTERCARNEITALIA (Italia): "Domnule Buda, investițiile în noi tehnologii ar însemna îmbunătățirea standardelor pe toate componentele. Dacă noi impunem condiții camioanelor, transportatorilor, le permitem să își facă bine meseria cu reguli clare, coaerente, bazate pe tehnologie, consumatorul va fi mulțumit pentru că vede că Europa se angajează în acest sens. E nevoie de personal calificat, de controale, pentru îmbunătățirea transportului pe mare

Eu vorbesc în numele crescătorilor. Suntem importatori net de vaci de carne. Avem nevoie ca transporturile să aibă loc. Nu se pot bloca. Dacă s-ar opri transportul de animale vii, zootehnia din Italia ar dispărea. Regulamentul existent nu trebuie modificat, ci poate doar completat cu anumite prevederi. Am putea să avem ambiția să fim autosuficienți în ce privește animalele de carne, însă trebuie să putem să avem posibilitatea să achiziționăm animale de reproducere care ar putea fi stabilite și în zone îndepărtate, unde nu prea există în momentul de față.

Nu avem nevoie de un alt regulament în afara de 1/2005. Dacă vrem să protejăm animalele, trebuie să punem la dispoziție resursele necesare pentru ca transporturile să fie făcute cu mijloacele necesare. Pe nave, e nevoie ca veterinari oficiali să însoțească transporturile. Bunăstarea animalelor nu se protejează cu reguli, ci dând posibilitatea de a adapta mijloacele de transport. Haideți să nu mai vorbim de reguli mai stricte, ci de finanțări care ar fi mult mai potrivite.

Concluzia: 1 euro dat unui crescător aduce 10 de bogăție. Trebuie ca din punct de vedere a mediului, economie să fie sustenabilă. Trebuie să îmbunătățim condițiile de viață a crescătorilor, a animalelor."

Miguel Angel Higuera, președinte grupului de lucru pentru bunăstarea animalelor COPA-COGECA (Spania): "Mulțumesc, domnule Buda pentru întrebările adresate în mod direct. Sunt de acord că ar trebui ca transportul să dureze cât mai puțin. În cazul vițeilor neînțărcați, transportul trebuie să dureze foarte puțin. Preluăm și ideea că am putea avea considerații de ordin veterinar, sunt multe boli care se transmit de la mama la făt, sunt boli a căror gravitate depind și de vârsta vițeilor. Mai avem problema instalațiilor de abatorizare. Ideea e ca transportul să se facă doar acolo unde animalul se bucură de condiții mai bune."

Marie-Noëlle Orain, raportoare pentru bunăstarea animalelor la Comisia socială și de mediu privind bunăstarea animalelor (Franța): "În multe regiuni au dispărut abatoarele locale, multe nu au putut să facă toate îmbunătățirile necesare în ce privește igiena, respectarea noilor norme. Activitatea de abatorizare nu este una rentabilă din punct de vedere economic. Am văzut privatizarea multor întreprinderi. În ce privește rețeaua teritorială, trebuie să ne gândim la posibilitatea relocalizării abatoarelor astfel încât abatoarele care există să fie îmbunătățite, adică să fie finanțare europeană pentru aceasta. Există și soluția abatoarelor mobile. Statele membre ar trebui să investească în abatoare regionale, așa cum am arătat și în avizul nostru. În ce privește transportul și rețeaua teritorială de abatoare, aceasta este cheia reducerii transportului."

Vizualizat: 29246 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Video! Ministrul Barbu: Protejăm gospodăria țărănească!

Video! Ministrul Barbu: Protejăm gospodăria țărănească!

03 decembrie 2023 - 19:18

Ministrul agriculturii a declarat la târgul Poftim, din România, ținut la acest sfârșit de săptămână, că este pentru păstrarea tradițiilor românești și protejarea gospodăriei țărănești. 

Sumele APIA hectar și cap animal pentru tranșa a doua de plată APIA!

Sumele APIA hectar și cap animal pentru tranșa a doua de plată APIA!

03 decembrie 2023 - 07:36

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) demarează de luni, 4 decembrie 2023, tranșa a doua de plată a subvențiilor APIA aferente acestui an, plata finală al cărui termen limită este 30 iunie 2024. Plățile directe care sunt pe lista APIA și suma pe hectar și cap animal pentru această tranșă de plată.

Interzis porcul în gospodăriile țărănești?! Anunțul de ULTIMĂ ORĂ al ministrului Barbu!

Interzis porcul în gospodăriile țărănești?! Anunțul de ULTIMĂ ORĂ al ministrului Barbu!

03 decembrie 2023 - 06:40

Anunțul făcut sâmbătă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, legat de interzicerea creșterii porcilor în gospodăriile țărănești. Ce spune șeful de la Agricultură?

Mesaj ASTĂZI ministrul agriculturii pentru fermieri!

Mesaj ASTĂZI ministrul agriculturii pentru fermieri!

01 decembrie 2023 - 15:42

Ministrul agriculturii, Florin Barbu, a transmis astăzi un mesaj fermierilor, crescătorilor de animale.

Fermierii: La subvenții APIA ne-ați furat de ne-ați rupt, iar banii de la AFIR nu ajung la cei mici!

Fermierii: La subvenții APIA ne-ați furat de ne-ați rupt, iar banii de la AFIR nu ajung la cei mici!

30 noiembrie 2023 - 14:21

Un val mare de nemulțumiri se ridică din rândul fermierilor și crescătorilor de animale în ultima perioadă. Pulsul accelerat, dezamăgirile crunte legate de ajutoarele care li se cuvin răzbat din reacțiile lor la comunicatele făcute de către cele două agenții de plăți din agricultura României, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR).

APIA, o nouă tranșă de subvenții în conturile fermierilor, crescătorilor de animale!

APIA, o nouă tranșă de subvenții în conturile fermierilor, crescătorilor de animale!

30 noiembrie 2023 - 12:11

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) este pregătită să demareze de luni, 4 decembrie 2023, plățile finale aferente anului de cerere 2023. În fiecare an, tranșa a doua de plată a început în prima zi lucrătoare ulterioară datei de 1 decembrie. 

Lansare nouă sesiune bani europeni!

Lansare nouă sesiune bani europeni!

30 noiembrie 2023 - 10:54

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale lansează sesiunea de depunere a Strategiilor de Dezvoltare Locală din cadrul intervenției DR-36 - LEADER - Dezvoltarea locală plasată sub responsabilitatea comunității, cuprinsă în Planul Strategic PAC 2023-2027.

Ajutor minimis APROBAT!

Ajutor minimis APROBAT!

30 noiembrie 2023 - 10:39

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Florin-Ionuț Barbu, a aprobat pe 29 noiembrie 2023, ordinul ce modifică și completează anexa la Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 107/2017 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru implementarea acţiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală”.

Ministrul Barbu acuzat că face ghidurile ca să ia banii șmecherii!

Ministrul Barbu acuzat că face ghidurile ca să ia banii șmecherii!

30 noiembrie 2023 - 10:16

Ministrul agriculturii Florin Barbu este acuzat că ar face ghidurile pentru ajutoarele de stat astfel încât banii să fie obținuți de băieții deștepți. Acuzațiile sunt lansate în spațiul public de fostul ministru al agriculturii Adrian Oros.

Nu mai are cine mulge o oaie!

Nu mai are cine mulge o oaie!

29 noiembrie 2023 - 18:44

Fermierii, crescătorii de animale încep să apeleze din ce în ce mai mult la tehnologie de ultimă generație, pentru că nu mai găsesc lucrători care să fie dispuși să muncească în ferme. 

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Sfaturi pentru primii pași în agricultura biologică

Sfaturi pentru primii pași în agricultura biologică

Pentru a avea succes tranziţia la agricultura biologică trebuie pregătită din timp, atât în ceea ce înseamnă combaterea principalelor buruieni şi a dăunătorilor problemă, rotaţia culturilor, dar şi pregătirea solului. Sfaturi utile pentru fermierii care doresc să "intre" în cultura biologică găsiţi în cartea lui Paolo Barchetta.

„Agricultura Biologică” vol. 1 și 2 pot fi achiziționate de aici https://www.mondobio.eu/carte/

Povestea porumbului de Cărpiniş Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori!

Bancul zilei

La cumpărături

La cumpărături
Un tip făcea cumpărături într-un supermagazin cu un cărucior în care era şi băieţelul său de doi ani. Detalii