Dacă în urmă cu câţiva ani, cineva ne-ar fi spus că în 2011, autoturismele se vor vinde online, cu siguranţă mulţi dintre noi n-am fi crezut...
E adevărat, ştirea despre comercializarea pe Internet a maşinilor, marca Logan, vine din Franţa, dar mesajul rămâne acelaşi. Iar peste puţin timp, vom constata că moda a prins şi în România.
Întrebarea pe care mi-o pun aproape instantaneu este oare când vom putea vorbi de tractoare cumpărate pe Internet în România? Cei mai pesimişti dintre noi vor susţine, probabil, că mă hazardez. Astăzi, o bună parte a fermierilor nici nu ştie bine să deschidă computerul, darămite să-l mai şi folosească. Posibil. Însă aceasta nu înseamnă mare lucru. Cu un pic de sprijin şi puţină sârguinţă, aproape oricine poate învăţa în doar câteva zile, să spunem, să intre cu uşurinţă pe Internet. Iar apoi, totul devine o joacă, care pentru unii va creea în mod sigur dependenţă.
Deja programele APIA obligă fermierii (de exemplu, prin depunerea online a cererilor de subvenţii ) să grăbească învăţarea primelor lecţii „de online”. Şi ce nu face agricultorul când ştie că astfel vin banii mai repede? De altfel, menirea utilizării Internetului, printre altele, constă tocmai în a micşora costurile. În loc să mergi până la sediul APIA, completezi repede cererea în format electronic.
Cam aşa stau lucrurile şi în ceea ce priveşte comerţul de tractoare, inputuri ori alte servicii pentru agricultură. Prin simpla accesare a unor pagini web, oamenii află pe loc o mulţime de informaţii, economisind timp şi energie.
Deci, dacă ne gândim bine, parcă nu mai pare chiar o utopie cumpărarea de tractoare pe Internet, nu-i aşa? Incertă rămâne doar data „minunii”. Riscă cineva vreun pronostic?