Ministerul Agriculturii anunţă că fermierii pot depune la APIA cererile pentru subvenţia la motorină pe trimestrul I din 2022. Termenul limită a fost prelungit.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale anunţă fermierii şi crescătorii de animale că pot depune la APIA Cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente trimestrului I al anului 2022 (perioada 1 ianuarie 2022 – 31 martie 2022), în conformitate cu HG nr.1174/2014 şi OMADR 1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare.
„Susţinem în continuare fermierii prin decontarea a 1,63 de lei pentru fiecare litru de motorină folosit în agricultură, maximul permis de regulamentele europene pentru această formă de sprijin. Am prevăzut în bugetul din acest an sumele necesare pentru acoperirea acestor costuri şi banii vor intra rapid în conturile fermierilor pentru că ştiu cât de important este pentru ei disponibilul de capital pentru continuarea lucrărilor în agricultură”, a declarat ministrul Chesnoiu.
Având în vedere faptul că ultima zi de depunere al cererilor de plată este 30.04.2022, iar aceasta este zi nelucrătoare, termenul de depunere se prelungeşte până pe data de 02.05.2022 inclusiv, în conformitate cu prevederile art.12 din Regulament Delegat UE nr. 640/2014 şi ale Codului de Procedură Civilă: „În cazul în care data limită de depunere a unei cereri de ajutor, a unei cereri de sprijin, a unei cereri de plată sau a altor declaraţii sau a oricăror documente justificative sau contracte sau data limită pentru modificări aduse cererii unice sau cererii de plată este o zi de sărbătoare legală, o sâmbătă sau o duminică, termenul limită se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează.”
Cererile pentru subvenţia la motorină se depun în format fizic sau pot fi transmise prin mijloace electronice la Centrele APIA, de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de următoarele documente:
Pentru sectorul vegetal:
1. situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
3. documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
4. documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic:
1. situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;
2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
3. situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
4. copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
5. documente justificative daca au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare:
1. situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
3. situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
4. copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigaţii, întocmit de către orice furnizor de apă de irigaţii;
5. situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
6. documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Toate documentele transmise electronic vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însuşite prin semnătura şi vor purta sintagma “conform cu originalul”.
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare ca diferenţa dintre rata accizei standard şi rata accizei reduse şi are o valoare unitară de 1,630 lei/litru, în conformitate cu HG nr. 146/2022.