Un număr de 14.150 specialişti şi antreprenori din mori, brutării, cofetării, patiserii şi restaurante au vizitat, în perioada 23-25 martie, ediţia a patra a expoziţiei internaţionale GastroPan.
Evenimentul a prezentat, la standurile a 107 expozanţi din 16 ţări, o gamă variată de echipamente, ingrediente şi ustensile dedicate sectorului de profil. În paralel, demonstraţiile practice susţinute de cei mai buni specialişti români şi străini ai momentului, dar şi concursurile care au atras 110 brutari, cofetari şi bucătari din toată ţara, au scos în evidenţă adevărata valoare a acestor meserii.
Creştere pe toate planurile
De la an la an, expoziţia GastroPan îi surprinde pe toţi cei implicaţi: expozanţi, vizitatori, parteneri şi chiar organizatori. Desfăşurat pe un spaţiu de 6.000 mp - în creştere cu peste 70% faţă de ediţia de anul trecut, evenimentul a ocupat anul acesta două săli de expoziţie şi una dedicată concursurilor şi demonstraţiilor.
Numărul expozanţilor a crescut cu 17% faţă de ediţia din 2011, în timp suprafaţa medie a standurilor a ajuns la 42 mp, înregistrând un avans de 50% faţă de media de anul trecut, de 28 mp. Şi numărul specialiştilor care s-au întrecut la concursurile GastroPan a ajuns la 110, în creştere cu 57%.
Soluţii inovatoare la standurile GastroPan
Printre cele 107 firme care au expus la GastroPan 2012 se numără o mare parte dintre cei mai importanţi producători şi furnizori mondiali de echipamente şi materii prime pentru sectoarele de profil. Cele 16 ţări prezente la standurile evenimentului, în mod direct sau prin filialele locale, sunt: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elveţia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia, SUA, Ungaria.
Expozanţii au prezentat în cadrul evenimentului, inclusiv prin demonstraţii, sesiuni de degustare şi training, produse şi tehnologii inovatoare, capabile să aducă plus-valoare activităţilor de panificaţie, cofetărie şi alimentaţie publică. Soluţiile prezentate contribuie în acelaşi timp la creşterea calităţii şi diversităţii produselor ce ajung la consumatori, dar şi la stabilirea tendinţelor anului în materie de formă, gust, culoare, mod de prezentare sau servire.