Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2

Aflaţi cum să luaţi bani UE pentru promovarea produselor agricole!

Publicat: 08 februarie 2016 - 15:55
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Comisia Europeană organizează pe 26 februarie 2016, la Bruxelles, o zi de informare pentru organizaţiile producătorilor din sectorul agricol care vor să solicite fonduri pentru promovarea produselor agricole în UE şi pe pieţe terţe.

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că regulamentele care vor guverna noua organizare agricolă comună în domeniul promovării produselor agricole pe piaţa internă a Uniunii Europene şi în ţări terţe au intrat în vigoare începând cu data de 1 decembrie 2015.

Beneficiarii acestei măsuri pot fi:
- organizaţiile profesionale sau interprofesionale reprezentative pentru sectoarele agricole în cauză;
- organizaţiile de producători sau asociaţii ale organizaţiilor de producători;
- organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv şi activitate acţiunile de informare şi de promovare pentru produsele agricole şi care au fost însărcinate de statele membre să îndeplinească o misiune de serviciu public în acest sector, definită în mod clar;
- grupurile şi organismele din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv şi activitate informarea şi promovarea pentru produsele agricole.

Toate categoriile de beneficiari menţionate trebuie să fie reprezentative pentru sector, inclusiv pentru grupuri, în ceea ce priveşte Denumirea de Origine Protejată (DOP), Indicaţia Geografică Protejată (IGP), Specialităţile Tradiţionale Garantate (STG) şi recunoscute la nivelul statului membru.

Produsele şi sistemele care pot fi promovate sunt:
- produsele menţionate în lista cuprinsă în Anexa I la Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene, cu excepţia tutunului, de exemplu: fructe şi legume proaspete şi procesate, miere, lapte şi produse lactate, carne şi produse din carne, ouă de pasăre, vin, peşte, condimente, plante medicinale, cereale, plante vii şi produse de floricultură, uleiuri şi grăsimi etc.
- bere, ciocolată şi produse derivate, pâine, produse de patiserie, prăjituri, produse de cofetărie, biscuiţi şi alte produse de panificaţie, băuturi produse din extracte de plante, paste făinoase, sare, gume şi răşini naturale, pastă de muştar, porumb dulce, bumbac;
- băuturile spirtoase cu Indicaţie Geografică Protejată;
- sistemele de calitate privind Denumirile de Origine Protejate (DOP), Indicaţiile Geografice Protejate (IGP), Specialităţile Tradiţionale Garantate (STG);
- metoda de producţie ecologică.

Pieţele terţe care pot fi accesate în anul 2016 sunt localizate în 5 regiuni geografice definite, fiind alocat buget distinct şi pentru alte regiuni geografice:
- China, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan;
- SUA şi/sau Canada;
- America Centrală, America de Sud şi zona Caraibilor;
- Asia de Sud-Est şi anume Brunei, Cambodgia, Indonezia, Laos, Malaysia, Myanmar, Filipine, Singapore, Thailanda, Timorul de Est şi Vietnam;
- Orientul Mijlociu şi Africa.

Durata programelor de promovare trebuie să fie minim un an şi maxim trei ani (cu posibilitatea de prelungire o singură dată).

Finanţarea din partea Uniunii Europene este nerambursabilă şi urmăreşte creşterea sumelor alocate, până la 200 milioane euro în 2019.

APIA anunţă că, în vederea unei informări complete a tuturor părţilor interesate, la nivelul Comisiei Europene s-a iniţiat o zi de informare privind apelul pentru depunerea propunerilor de programe, destinată potenţialilor beneficiari ai programelor de promovare. Evenimentul va avea loc în data de 26 februarie 2016 la Bruxelles, strada Froissart 36-1049, CCAB Building, camera AB-0D.

Persoanele interesate se pot înscrie online, accesând următorul link: https://scic.ec.europa.eu/fmi/ezreg/AGRI-INFODAY2016/start

Vizualizat: 2074 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

Producătorii agricoli primesc mai mulţi bani de la UE

Producătorii agricoli primesc mai mulţi bani de la UE

Producătorii agricoli europeni vor primi anul viitor 111 milioane euro pentru a găsi noi pieţe de desfacere şi pentru a promova consumul propriilor produse în afara şi în interiorul Uniunii Europene. Sprijinul va fi exclusiv din partea UE, astfel că selecţia naţională a programelor de promovare va fi eliminată, iar cofinanţarea va creşte la minim 70%.

MADR vrea o Agenţie pentru promovarea produselor româneşti, dar trebuie schimbată legea parteneriatului public-privat

MADR vrea o Agenţie pentru promovarea produselor româneşti, dar trebuie schimbată legea parteneriatului public-privat

Ministrul Agriculturii reia ideea înființării unei Agenții de promovare a produselor românești, însă admite că va trebui modificată legea parteneriatului public-privat pentru ca noua agenţie să funcţioneze aşa cum vrea MADR.

Director ONIV: Consiliul Regiunilor va face o strategie de promovare a vinului românesc

Director ONIV: Consiliul Regiunilor va face o strategie de promovare a vinului românesc

Legea viei și vinului s-a votat în Comisia de agricultură și va fi discutată în Parlament. După apariția legii, se va forma Consiliul Regiunilor din reprezentanți din 8 regiuni viticole din România, spune  Emil Florin Dumitru, directorul ONIV.

Alte articole in aceasta categorie

CAMPANIE! MUST DE LA JIDVEI!

CAMPANIE! MUST DE LA JIDVEI!

30 iulie 2020 - 13:36

EVENIMENT. Jidvei, cel mai mare producător de vinuri din România, anunță lansarea celei de-a șasea ediții consecutive a campaniei „Must de la Jidvei”. Grupul Jidvei continuă prin acest demers să încurajeze și să sprijine producerea vinului de casă în rândurile gospodarilor și ale micilor producători.

GRIMME preia ASA-LIFT

GRIMME preia ASA-LIFT

24 iulie 2020 - 12:12

Grupul GRIMME a preluat complet compania daneză ASA-LIFT. Încă din 2013, GRIMME a achiziționat 70% din acțiunile ASA-Lift, companie fondată în 1936 la Sorö, în apropiere de Copenhaga (Danemarca).

Covid-19 a blocat marile show-uri agricole europene

Covid-19 a blocat marile show-uri agricole europene

29 iunie 2020 - 13:00

Pandemia cauzată de coronavirus a blocat industria producătoare de maşini agricole timp de trei luni şi a anulat o serie lungă de evenimente locale şi expoziții regionale din sectorul agricol. Dar Covid-19 a avut efecte majore şi asupra celor mai importante evenimente europene şi mondiale din lumea agricolă. Astfel, Potato Europe, care anul acesta trebuia să aibă loc în Franța (2-3 septembrie) a fost anulat iar Agromek (Danemarca), EuroTier (Germania), EIMA (Italia) și SIMA (Franţa), toate planificate iniţial să aibă loc în noiembrie, au fost amânate pentru 2021.

O nouă fabrică PŐTTINGER

O nouă fabrică PŐTTINGER

06 mai 2020 - 15:51

Compania austriacă a început construcţia unei noi unităţi de producţie - o investiţie în valoare de 25 milioane euro, unde vor fi fabricate presele de balotat Impress și greblele Top C cu patru rotori. Noua fabrică Pöttinger este amplasată la St. Georgen (Austria), la doar 5 km de sediul central al companiei din Grieskirchen.

FERMA, prima revistă INTERCONECTATĂ!

FERMA, prima revistă INTERCONECTATĂ!

08 aprilie 2020 - 17:07

Probabil aţi observat deja, de la prima privire, că FERMA arată complet diferit. Am decis să schimbăm grafica, dar şi modalitatea de redare a conţinutului, cu accent pe informaţiile esenţiale pentru ca totul să fie uşor de citit, mai atractiv, dar şi mult mai rapid - ştim că timpul este esenţial pentru fermieri!

Încet-încet SCĂPĂM DE HÂRTII şi DRUMURI!

Încet-încet SCĂPĂM DE HÂRTII şi DRUMURI!

30 martie 2020 - 11:07

SE POATE ŞI ON-LINE. Achiziţiile publice pentru investiţiile derulate de autorităţile locale vor fi avizate de către AFIR on-line. Măsura se aplica din 27 martie 2020, anunţă Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Kubota investeşte în Escorts Limited India

Kubota investeşte în Escorts Limited India

27 martie 2020 - 14:09

Kubota Corporation a achiziționat o participație de aproape 10% în Escorts Limited, unul dintre cei mai mari producători de tractoare şi mașini agricole din India. În valoare de aproximativ 143,5 milioane USD, investiția Kubota este concepută nu doar pentru a crește prezența mărcii japoneze în India (cea mai mare piață de tractoare din lume, în ceea ce privește volumele), ci și pentru a-și consolida poziția pe alte piețe globale.

SONDAJ: Efectele coronavirusului în agricultură

SONDAJ: Efectele coronavirusului în agricultură

27 martie 2020 - 10:17

Pandemia de coronavirus poate să aibă un impact grav asupra fermelor şi companiilor din domeniul agricol, pe termen scurt, mediu şi lung.

FERMA MEDIA GRUP. Celulă de Criză, minut cu minut, în sprijinul fermierilor!

FERMA MEDIA GRUP. Celulă de Criză, minut cu minut, în sprijinul fermierilor!

12 martie 2020 - 17:49

Ştim că într-o pandemie fiecare ramură a economiei unei ţări este importantă. Atenţia noastră se îndreaptă însă, în mod firesc, cu toate forţele disponibile, către fermierii din România, pentru care am apărut şi cărora le dedicăm întreaga noastră activitate jurnalistică.

PRODUS DE CLUJ, PROMOVAT LA MINISTERUL AGRICULTURII!

PRODUS DE CLUJ, PROMOVAT LA MINISTERUL AGRICULTURII!

04 martie 2020 - 16:41

ANUNȚ MINISTERUL AGRICULTURII. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, inaugurează pe 5 martie 2020 Târgul Produs de Cluj, organizat în curtea Ministerului Agriculturii cu produse tradiționale exclusiv din Cluj. Este primul târg dintr-o serie de acțiuni de promovare a produselor tradiționale și tradițiilor din diferite regiuni ale României, anunță MADR într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Vest Tract la Agromalim 2019

Vest Tract la Agromalim 2019

Vest Tract a expus la Agromalim toată gama de tractoare McCormick, de la 35CP până la 310CP. Alături de acestea, au mai fost expuse maşini Krone pentru pregătirea şi condiţionarea furajelor vezi, brand pentru care Vest Tract este importator exclusiv în zona sa de activitate şi utilajele pentru pregătirea solului Maschio Gaspardo şi semănători Tume.
Interviu cu Sergiu Cristea, director vânzări Vest Tract.

Reporter AgroInfo: Gheorghe Ghişe
Operator imagine: Claudiu Borobei

Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor Noutăţi Great Plains la Agritechnica 2019

Bancul zilei

Dorinţă

Dorinţă
Tăticule, ţie ţi s-a îndeplinit vreo dorinţă din copilărie? Detalii