Compania aviatică australiană Qantas a operat săptămâna trecută primul său zbor comercial folosind drept combustibil biokerosen.
Zborul a fost efectuat la data de 13 aprilie, pe rula Sydney - Adelaide, de o aeronavă Airbus A330 alimentată cu un mix de kerosen convenţional (50%) şi biocombustibil obţinut din ulei de gătit folosit (50%).
Reprezentanţii companiei Qantas susţin că vor să adopte la scară largă biocombustibilii, ca o măsură de protecţie faţă de creşterea preţurilor la combustibii convenţionali, care a produs în ultimii ani mari pierderi industriei aviatice civile.
Potrivit unui studiu condus de Organizaţia de Cercetare Ştiinţifică şi Industrială a Commonwealth-ului (CSIRO), industria aviatică ar putea beneficia de pe urma utilizării biocombustibililor, prin crearea de 12.000 de noi locuri de muncă şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 17 la sută.
„Noi ştim că aviaţia comercială poate folosi astfel de carburanţi, însă până ca acest lucru să se producă la scară comercială, la un preţ competitiv, industria de profil trebuie să obţină nişte beneficii reale. Nici o companie nu poate fi sigură de asta fără sprijinul guvernelor, a investiţiilor din sectorul privat, accesul la infrastructură şi cererea de piaţă”, susţin reprezentanţii Qantas.