Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

YANKEII, RECORD MONDIAL DE PRODUCȚIE LA VACILE HOLSTEIN ȘI JERSEY!

Publicat: 25 aprilie 2018 - 10:08
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

RECORD LA VACI DE LAPTE! Știu că majoritatea fermierilor români pe sectorul vaca de lapte, care exploateză vaci din rasa Holstein, sunt abonați la genetica de top americană.

Nu poți să nu fi de acord cu ei atunci când afli la ce nivel au ajuns yankeii. De altfel ei dețin recordurile mondiale de producție pe o lactație atât la Holstein, cât și la Jersey. Deținătorul recordului mondial al producției anuale, la Holstein, este Selz-Pralle Aftershock 3918 cu o producție de 35.380 kg în 2017 (producția medie în SUA este de 10.433 kg/lactație), iar la Jersey deținătoarea recordului mondial al producției anuale este Mainstream Barkley Jubilee cu o producție de 25.222 kg (producția medie este de 8.183 kg/lactație).

Și, dincolo de rasă și casă, furajul este elementul principal în stabilirea acestor performanțe aproape de neimaginat acum 25-30 ani. Scott Jensen, profesor în programe non-formale (Extension) la Universitatea Idaho, SUA, spune că în ciuda tendințelor de generalizare nu există, practic, o rație „corectă”! Obiectivul, spune Jensen, este găsirea unei combinații rentabile care să fie bună atât pentru buzunarul fermierului cât și pentru burta vacii. În schimb, cu certitudine, consistența este cheia maximizării producției.

prof-scott_b

 Prof. Scott Jensen, Universitatea Idaho, SUA

Profesorul american recomandă folosirea testelor pentru a concepe o rație, o rație care trebuie să acopere nevoile vacilor dar să și asigure o producție economică (îmbinând costul cu rentabilitatea). Rețetele trebuie reformulate atunci când tipul de furaj sau calitatea acestuia se schimbă. Furajul, în care intră și apa, este principala sursă de control al producției de lapte și de aceea trebuie recoltat, conservat și atent exploatat. În plus administrarea este și ea foarte importantă (de mai multe ori pe zi) ca și monitorizarea refuzului, atunci când acesta apare. Împingerea regulată în sus a furajului și menținerea curățeniei în grajd este de asemenea foarte importantă, ne asigură specialistul american. Toate aceste detalii fac diferența între un fermier bun și unul foarte bun!
                             

Vizualizat: 1105 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Zetor Major CL 80, în premieră în Transilvania

Zetor Major CL 80, în premieră în Transilvania

Amprenta celebrei casei de design auto italiene Pininfarina, noul tractor Zetor Major CL 80 a fost prezent anul acesta la AGRARIA şi este privit de către producătorul ceh ca o variantă de înlocuire a vechilor tractoare Universal...
Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură T6 cu Dynamic Command

Bancul zilei

Un Trabant... modern

Un Trabant... modern
Un tip cu un Trabant vechi se adreseaza unui service modern: Detalii