În sondajul realizat de Kleffmann Group au fost menţionate 16 site-uri de internet de unde se informează fermierii.
Clasamentul s-a realizat pentru primele opt; celelalte opt au fost menţionate la răspunsurile spontane dar din cauza procentului mic de răspunsuri, nu au intrat în clasament.Primele locuri, fără a pune la socoteală www.apia.org.ro şi www.madr.ro, este următoarea:
1. www.anunturi-agricole.ro
2. www.agroinfo.ro şi Competitorul nr. III
3. www.revista-ferma.ro
Menţionăm că siteurile www.anunturi-agricole.ro, www.agroinfo.ro şi www.revista-ferma.ro sunt proprietatea Ferma Media Grup.
Întreaga piaţă cunoaşte supremaţia Ferma Media Grup în informarea fermierilor crescători de animale, tocmai de aceea, prin acest studiu, am dorit să aflăm care este gradul de cunoaştere a produselor noastre şi în zona agricultorilor cultivatori de pământ.Studiul este de uz intern şi conţine un număr foarte mare de date însă, cu acordul Kleffmann Group punem la dispoziţia celor interesaţi o scurtă privire de ansamblu.Competitorii noştri sunt numerotaţi cu I, II şi III, deoarece sondajul a însemnat un efort financiar foarte mare din partea noastră şi nu dorim să le facem publicitate pe această cale.
STATISTICI PRIVIND UTILIZAREA INTERNETULUI DE CĂTRE AGRICULTORII ROMÂNI
Toată lumea doreşte să afle gradul de utilizare a internetului de către agricultorii români. Dar agricultorii români utilizează internetul într-o proporţie mult mai mare decât se aşteaptă foarte mulţi.
GRAFIC 1 – Se observă că peste 70 la sută dintre fermierii care au peste 300 hectare, folosesc internetul ca sursă de informare
GRAFIC 2 – Dar mult mai important este de ştiut în ce proporţie ceicare utilizează internetul o fac pentru căutări în interes profesionaldar şi frecvenţa acestor căutări
GRAFIC 3 – Interesul pe care îl manifestă fermierii pentru anumite site-uri dar şi categoriile de informaţii care sunt cele mai accesate:
1. Anunţurile de mică publicitate - www.anunturi-agricole.ro
2. Stirile la zi din agricultură - www.agroinfo.ro
3. Preţurile produselor agricole - Competitorul nr. III
4. Articole de tehnologie agricolă - www.revista-ferma.ro
Studiul a fost efectuat în perioada Mai 2011 - Octombrie 2011
Eşantion de 2551 de agricultori, reprezentativ la nivel naţional pentru:
• 1,62 milioane de ferme
• 6,99 milioane de hectare
• 239 milioane euro substanţe de protecţie a plantelor (2011)
• 160 milioane euro piaţă de seminţe (2011)
• 4,4 miliarde euro marjă profit (diferenţa dintre valoarea producţiei şi costuri)
Executant: Kleffmann Group, firmă recunoscută la nivel european de firmele din domeniul agricol drept un prestigios institut de sondare a opiniei publice