MINUS 22 DE TAXE LA PLATĂ! De la 1 februarie 2017 vor fi eliminate 22 de taxe. Printre acestea sunt și taxele pentru înmatricularea permanentă sau temporară a autovehiculelor și remorcilor și taxele de examinare pentru obținerea permisului de conducere pentru o serie de categorii.
AGROINFO vă pune la dispoziție lista taxelor care vor fi eliminate de la 1 februarie 2017.
Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E – 6 lei.
Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb şi TV – 28 de lei.
Taxă examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere, precum şi pentru persoanele care nu au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule, cu excepţia celor pentru categoriile B, B1, B+E – 84 de lei.
Taxă înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv – 60 de lei.
Taxă înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg – 145 de lei.
Taxă de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar – 9 lei.
Taxe de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor – 414 de lei.
Înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare – 5 lei.
Trei taxe pentru aplicarea, de către instituţiile prefectului, a apostilei pe actele oficiale administrative, la solicitarea persoanelor fizice – 22 de lei, sau juridice - 44 lei, precum şi înregistrarea cererilor pentru aplicarea apostilei – 3 lei.
Din costul paşaportului vor fi eliminate taxa pentru serviciul public prestat, respectiv 22 de lei, şi tariful suplimentar pentru eliberarea paşaportului simplu temporar, 100 de lei.
Taxa de 22 lei pentru furnizarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţă a Paşapoartelor Simple si pentru eliberarea adeverinţelor referitoare la: exercitarea dreptului la liberă circulaţie în străinătate; istoric de paşapoarte; perioada în care solicitantul a avut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate.
Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului; eliberarea copiei de pe decizia de schimbare a numelui; eliberarea şi preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români; înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei; eliberarea cărţii de identitate provizorii - 5 lei.
Taxa pentru schimbarea numelui - 15 lei.
Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului - 22 lei.
Taxa pentru identificarea unei persoane pe teritoriul României - 35 lei.
(Sursa: Legea nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 15 din 6 ianuarie 2017 şi va intra în vigoare de la 1 februarie)