Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 3

RECUNOAȘTERE EUROPEANĂ pentru 100 de PRODUSE TRADIȚIONALE ROMÂNEȘTI!

Publicat: 11 august 2017 - 15:13
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

ANUNȚ MADR! Timp de trei luni, echipe de specialiști din Ministerul Agriculturii au analizat 300 de produse tradiționale românești. Dintre acestea, 100 de produse tradiționale au șanse să obțină recunoaștere europeană, anunță Ministerul Agriculturii, într-un comunicat remis AGROINFO.

Până în anul 2019, din cele 100 de produs aproximativ  20 sunt în atenția Ministerului Agriculturii pentru finalizarea documentației conform Regulamentului european nr. 1151/2012 şi a legislaţiei naţionale corespunzătoare acesteia.

Pe lista produselor românești care pot obține recunoaștere europeană au fost incluse: Telemea de Vaideeni, judeţ Vâlcea, Telemea de Sibiu, Brânză de burduf de Bran, Gem de rabarbăr, Brânza de Gulianca, Salată deltaică cu icre de ştiucă, Virșli de Hunedoara, Pâine de Pecica, Salam de Nădlac, Salinate de Turda, Usturoi de Copălău, Ceapă de Pericei, Șuncă ardelenească, Varză de Toboliu, Bere nemțeană, Cobză cu păstrăv afumat de Valea Putnei, Covrigul muscelean, Prune afumate de Sâmbureşti, Cârnaţi olteneşti, Mere de Voineşti, etc.

În prezent, România are înregistrate ca indicații geografice patru produse alimentare: Magiunul de prune de Topoloveni (IGP), Salamul de Sibiu (IGP), Novac afumat din Țara Bârsei (IGP), Telemea de Ibănești (DOP). Alte trei produse se află în analiză la Bruxelles respectiv Cârnați de Pleșcoi ((IGP), Scrumbie de Dunărea afumată (IGP) și Cașcaval de Săveni (IGP).  Tot pentru obținerea de indicații geografice protejate se află într-un proces de verificare și un număr de nouă băuturi spirtoase: Vinars Târnave, Vinars Segarcea, Vinars Murfatlar, Vinars Vaslui, Vinars Vrancea, Palincă, Horincă de Cămârzana, Țuica de Argeș, Țuica Zetea de Medieșu Aurit. 

Produsele care vor fi propuse pentru recunoaștere europeană au fost căutate în 40 de județe, în cadrul “Programului de încurajare a produselor tradiționale” din Capitolul Politici Agricole şi Dezvoltare Rurală a programului de guvernare 2017-2020. Astfel,  specialiştii Direcţiilor pentru Agricultură Judeţene au găsit aproximativ 300 de produse la nivelul României, care se pot încadra pe sistemele de calitate naţionale şi europene (naţionale - produse tradiţionale, rețetă consacrată şi pe cele europene – Denumire de Origine Protejate (DOP), Indicații Geografice Protejate (IGP) şi Specialități Tradiționale Garantate (STG). Dintre acestea, așa cum am spus, 100 de produse românești au toate șansele să obțină recunoaștere europeană.

Potrivit comunicatului MADR, producătorii români vor fi ajutați să-și promoveze produsele prin organizarea de târguri cu produse tradiționale, de piețe volante, cât și acordarea de asistență pentru fermieri în vederea înregistrării produselor agricole și alimentare pe sistemele de calitate europene. De asemenea, operatorii economici din industria alimentară vor fi consiliați pentru înregistrarea pe rețete consacrate românești și pentru extinderea documentației tehnice aferente rețetei consacrate românești.

Sursa: Ministerul Agriculturii

 

Vizualizat: 3713 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Ospitalitatea românilor, un brand de ţară

Ospitalitatea românilor, un brand de ţară

Katharina Seuser, preşedintele Reţelei Europene a Jurnaliştilor din Agricultură (ENAJ), s-a arătat copleşită de căldura cu care a fost primită şi de interacţiunea cu oamenii pe parcursul celor cinci zile ale turului organizat de Asociaţia Presei Agricole din România la sfârşitul lunii iunie, când am realizat şi acest scurt interviu.

GENETICA WWS, CAMPIOANA UNGARIEI CEA MAI MARE EXPOZIŢIE ZOOTEHNICĂ DIN UNGARIA CUM FACI 80 DE TONE DE VARZĂ PE HECTAR

Bancul zilei

Cum se urcă pe cal

Cum se urcă pe cal
Sir se urcă pe cal invers, cu spatele în faţă... Detalii