Comisia Europeană a aprobat, în luna noiembrie 2015, 33 de programe de promovare a produselor agroalimentare în UE şi pe pieţe externe. Două dintre aceste programe vor fi derulate de organizaţii din România.
Cele 33 de programe de promovare finanţate de Uniunea Europeană au o valoare totală de 108 milioane euro, din care jumătate, adică 54 milioane euro, vor fi alocate din bugetul UE. Programele se vor derula pe durata a trei ani de zile şi vor contribui la deschiderea de noi pieţe pentru produsele agroalimentare din UE, precum şi la creşterea consumului în interiorul pieţei comunitare, precizează un comunicat al Comisiei Europene. 20 de programe de promovare ţintesc piaţa UE, în timp ce 13 programe au drept scop promovarea produselor europene pe pieţe terţe. Produsele care vor fi promovate includ lactate, carne, fructe şi legume proaspete şi procesate, diverse produse cu indicaţie geografică protejată, precum şi ulei de măsline şi produse ecologice.
Asociaţia Bio România va primi din bugetul UE 1,79 milioane euro, sumă care se împarte pe trei ani, pentru a convinge consumatorii din Germania, Franţa, dar şi din România să consume produse ecologice, iar Asociaţia Producătorilor de Vin şi Produse Vitivinicole (APVPV) Dobrogea, producătorul vinurilor Murfatlar, va beneficia de aproape 713.000 euro, tot pe trei ani, pentru a promova vinurile româneşti în China, Rusia şi America de Nord.
În acelaşi timp, tot cu bani UE, vecinii din Bulgaria îşi vor promova fructele şi legumele proaspete în ţara noastră, printr-un program care va primi peste 2 milioane euro de la UE pentru promovare în Marea Britanie, Lituania şi România.