LANȚ DE MAGAZINE PENTRU FERMIERI! Fermierii mici se află în imposibilitatea de a-și valorifica produsele, a declarat luni ministrul agriculturii Petre Daea, la un briefing de presă, susținut la Ministerul Agriculturii. Cooperativele agricole nu sunt destul de eficiente și atunci s-a decis înființarea Casei de Comerț Unirea care va crea un lanț de 60 de magazine unde se vor vinde doar legume, fructe și alte produse livrate de fermierii români. Adrian Izvoranu, președintele Casei de Comerț, a explicat cum va funcționa acest lanț.
Să vorbim despre acest instrument economic extrem de important, Casa de Comerț , în lumea reală acolo unde fermierii, micii producători se confruntă cu o situație grea și nu se confruntă de ieri, de azi, se confruntă de mult timp și care înseamnă imposibilitatea de a-și valorifica produsele datorită faptului că nu există rețele de preluare și de valorificare a acestor produse, a spus luni Daea.
Daea a adăugat că s-a demonstrat faptul că e nevoie ca, pe lângă cooperativele agricole, să existe și această verigă, o societate comercială cu capital de stat, Camera de Comerț Unirea.
Ne propunem să facem 60 de magazine cu fructe şi legume româneşti la nivel naţional, produse alimentare proaspete şi procesate. Din punct de vedere tehnic putem să deschidem primul magazin într-o săptămână, dar avem nevoie de avizări, iar birocraţia imensă ne încetineşte, a declarat Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea”.
Acesta a mai spus că înființarea Casei de Comerț era o necesitate.
A impulsiona producția e bine, a finanța fermierii cu fonduri europene e sublim, dar dacă această producție nu este valorificată, nu este vândută, toți banii se risipesc. Se creează premize pentru ca străinii să vină și să facă profit pe teritoriul României, a spus Izvoranu.
Pe lângă magazine, va funcționa o rețea de centre de colectare și depozite pentru produsele livrate de fermieri.
Casa Română de Comerț Agroalimentar are misiunea să identifice resursele și mecanismele comerciale existente, să asigure și să dezvolte verigile organizaționale și logistice lipsă pentru a le maximiza randamentul, dar și să găsească și să realizeze formule noi de integrare în circuitul comercial organizat și fiscalizat a acelor capacități de producție, procesare, depozitare mici sau marginalizate, insuficient sau deloc valorificate în prezent.
Pe 24 aprilie 2019, Guvernul a aprobat majorarea capitalului social al Casei de Comerț Agroalimentar la 93 de milioane de lei.