Potrivit unui raport publicat recent de compania americană Global Industry Analysts (GIA), vânzările la nivel mondial de lapte ar putea creşte până în anul 2015 la valoarea de 307,4 milioane de tone.
Au fost studiate diversele tipuri de consum în funcţie de aportul nutriţional. Astfel, se constată o tot mai mare cerere în ţările aflate în curs de dezvoltare şi, pe de altă parte, rezultă că laptele la cutie este tot mai solicitat pe piaţă. Acesta este folosit cu mai mare uşurinţă, iar inovaţiile de împachetare sunt din ce în ce mai avansate.
Principalele creşteri vizează pieţele emergente, India, China, Pakistan şi Orientul Mijlociu, împreună reprezentând 96% din rata de creştere a consumului de lapte. Dintre factorii care contribuie la dezvoltrea consumului din acest sector trebuie enumerate creşterea populaţiei, ridicarea nivelului de venit, atenţia crescută în ceea ce priveşte beneficiile asupra sănătăţii a produselor lactate, schibarea regimului alimentar.
„Prelungita criză economică începe să îşi arate efectele în zona cererii de produse lactate, fiind regiuni care atestă scăderea consumului, sau doar creşteri modeste. Orientul Mijlociu, America de Sud şi Centrală, Europa şi Asia sunt aşteptate să scadă ca nivel de consum al laptelui”, afirmă raportul GIA.
Laptele natural reprezintă cel mai larg segment în categoria băuturilor lactate. Produsele de nişă ca laptele condensat, laptele evaporat, gras, organic sau vitaminizat sunt ameninţate de starea de criză economică. Totuşi, laptele cu diverse gusturi, ale cărui vânzări suferă acum din cauza efectelor recesiunii, tinde să aibă un trend ascendent de consum în ţări din Europa şi în America de Nord.
Această creştere se datorează faptului că este previzionată o mărire a costurilor discreţionare, laptele cu arome fiind dintre produsele cumpărate în urma unui impuls momentan. Zona asiatică a Pacificului continuă să fie a celor mai mari consumatori de lapte, aşa cum o arată noul studiu asupra produselor lactate şi a evoluţiei lor pe piaţa mondială afectată de criza economică.