Adama
Vinasa Rompak

Recesiunea şi influenţele sale asupra industriei laptelui

Publicat: 05 martie 2010 - 12:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Potrivit unui raport publicat recent de compania americană Global Industry Analysts (GIA), vânzările la nivel mondial de lapte ar putea creşte până în anul 2015 la valoarea de 307,4 milioane de tone.

Au fost studiate diversele tipuri de consum în funcţie de aportul nutriţional. Astfel, se constată o tot mai mare cerere în ţările aflate în curs de dezvoltare şi, pe de altă parte, rezultă că laptele la cutie este tot mai solicitat pe piaţă. Acesta este folosit cu mai mare uşurinţă, iar inovaţiile de împachetare sunt din ce în ce mai avansate.

Principalele creşteri vizează pieţele emergente, India, China, Pakistan şi Orientul Mijlociu, împreună reprezentând 96% din rata de creştere a consumului de lapte. Dintre factorii care contribuie la dezvoltrea consumului din acest sector trebuie enumerate creşterea populaţiei, ridicarea nivelului de venit, atenţia crescută în ceea ce priveşte beneficiile asupra sănătăţii a produselor lactate, schibarea regimului alimentar.

„Prelungita criză economică începe să îşi arate efectele în zona cererii de produse lactate, fiind regiuni care atestă scăderea consumului, sau doar creşteri modeste. Orientul Mijlociu, America de Sud şi Centrală, Europa şi Asia sunt aşteptate să scadă ca nivel de consum al laptelui”, afirmă raportul GIA.

Laptele natural reprezintă cel mai larg segment în categoria băuturilor lactate. Produsele de nişă ca laptele condensat, laptele evaporat, gras, organic sau vitaminizat sunt ameninţate de starea de criză economică. Totuşi, laptele cu diverse gusturi, ale cărui vânzări suferă acum din cauza efectelor recesiunii, tinde să aibă un trend ascendent de consum în ţări din Europa şi în America de Nord.

Această creştere se datorează faptului că este previzionată o mărire a costurilor discreţionare, laptele cu arome fiind dintre produsele cumpărate în urma unui impuls momentan. Zona asiatică a Pacificului continuă să fie a celor mai mari consumatori de lapte, aşa cum o arată noul studiu asupra produselor lactate şi a evoluţiei lor pe piaţa mondială afectată de criza economică.

Vizualizat: 1100 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

MASSEY FERGUSON eXperience Tour 2023 România

MASSEY FERGUSON eXperience Tour 2023 România

În premieră pentru România, în 2023, caravana Massey Ferguson eXperience Tour, organizată de Sigma CVM România, a ajuns în trei locații diferite, unde fermierii au putut vedea și testa tractoarele și combinele #MasseyFerguson

BONUS: Până la finalul lunii iunie 2023, aveți oferte de finanțare cu avans zero și dobânzi începând de la 1,99% până la 4,5%.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La spovedanie...

La spovedanie...
Un credincios merge la preot să se spovedească: Detalii