Criza ca oportunitate de extindere a business-ului
Publicat: 05 noiembrie 2009 - 14:00
Grupul Agricover- cifra de afaceri cu 25% mai mare decât anul trecut. La capitolul „greutăţi”: circuitul dificil al banilor şi creşterea riscului de neplată al clienţilor
Bucureşti, 26 octombrie 2009- „Orice criză economică aduce cu sine o serie de greutăţi şi neajunsuri, dar şi diferite oportunităţi de business, de care companiile care au o bază solidă pot profita cu scopul de a-şi extinde afacerile pe segmentele pe care activează deja sau pe altele noi.
În ceea ce ne priveşte, Grupul Agricover şi-a continuat atât creşterea organică pe segmentele tradiţionale ale business-ului său, cât şi extinderea operaţiunilor pe alte pieţe, criza oferindu-ne oportunităţi care s-au integrat foarte bine în strategia noastră de dezvoltare”, a arătat directorul general al Grupului Agricover, Robert Arsene.
„Suntem unul dintre grupurile de companii care, în pofida perioadei actuale de criză, şi-a urmat cu consecvenţă strategia de business, astfel încât, în primele trei trimestre ale anului în curs, pe de o parte ne-am crescut cota de piaţă, iar pe de altă parte ne-am lansat operaţiunile pe piaţa din Bulgaria”, a precizat Robert Arsene.
În primele nouă luni ale anului 2009, Grupul Agricover a înregistrat o creştere de 25% a cifrei de afaceri, de la 276,5 milioane RON în 2008, la 345,5 milioane RON în 2009. „Creşterea cifrei de afaceri s-a datorat în primul rând dezvoltării portofoliului de clienţi; am fost favorizaţi de faptul că, în această perioadă, a crescut nevoia fermierilor şi a companiilor procesatoare de a colabora cu un partener solid din punct de vedere financiar, care să asigure continuitatea livrărilor şi să manifeste consecvenţă în calitatea produselor şi a serviciilor oferite.
În plus, ne-au crescut veniturile per client, ca urmare a faptului că din ce în ce mai mulţi fermieri clienţi doar ai unei divizii Agricover au început să aprecieze avantajele de a avea toate produsele şi soluţiile <> şi şi-au extins business-ul către restul diviziilor din grup”, a explicat directorul general al Grupului Agricover.
„Industria procesatoare, care trece de asemenea printr-o perioadă dificilă, a realizat valoarea parteneriatelor de business, iar volumul nostru de activitate datorată acestei direcţii a cunoscut la rândul său o ascensiune semnificativă”, a completat Robert Arsene.
Cea mai mare creştere a cifrei de afaceri în primele trei trimestre din anul în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, a fost marcată de divizia de distribuţie a inputurilor pentru agricultură (Agricover Distribuţie) cu 57%, urmată de divizia de comerţ cu cereale şi oleaginoase, Agricover Cereale (12%).
Agricover Credit IFN, companie înfiintaţă în martie 2008 şi dedicată exclusiv finanţării fermierilor a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de la 387.841 RON în primele nouă luni ale anului trecut la 6 milioane RON în aceeaşi perioadă a anului curent.
Grupul Agricover şi-a format în timp „o echipă de management performantă”, care a abordat criza pe mai multe direcţii: a aplicat o strategie de creştere a veniturilor prin dezvoltarea portofoliului de clienţi şi creşterea cotei de piaţă; a redus costurile operaţionale prin restructurarea personalului şi scăderea altor cheltuieli fixe, precum chiriile, pe care le-a renegociat.
De asemenea, conducerea Grupului Agricover a aplicat un management zilnic exigent în ceea ce priveste cash-ul şi a introdus metode mult mai eficiente de management al riscului privind activitatea comercială. Planul anti-criză, integrat în cel de dezvoltare a business-ului, a permis Grupului Agricover să realizeze un profit în creştere cu 24% în primele trei trimestre ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv de la 14,3 milioane RON la 17,7 milioane RON, o cotă importantă din această sumă revenind Agricover Credit IFN.
„Agricover Credit IFN a trecut de „break- even point” mai devreme decât prevedeau obiectivele ajustate din cauza crizei, înregistrând o cifră de afaceri de 6 milioane RON în primele trei trimestre din 2009 şi marcând, în aceeaşi perioadă, un profit de 3,5 milioane RON”, a precizat Robert Arsene.
„Cifra de afaceri şi profitul arată foarte frumos <>; ne luptăm însă- ca toată lumea în perioada actuală- cu blocajul financiar cauzat de lipsa de lichidităţi care duce la îngreunarea plăţii facturilor de către clienţii noştri, iar modul în care reacţionam merge de la negocierea restructurării datoriei la reglementarea situaţiei prin intermediul justiţiei”, subliniază directorul general al Grupului Agricover.
Grupul Agricover şi-a continuat în acest an programul de investiţii - cca 3,5 milioane lei în primele nouă luni. „Strategia Grupului Agricover rămâne aceeaşi: pe de o parte implementarea la o scară cât mai mare a modelului nostru de business ca integrator în circuitul produselor şi serviciilor pentru agricultură, iar pe de altă parte- extinderea liniilor de business integrate pentru fermieri şi industria procesatoare, alături de dezvoltarea regională”, a conchis Robert Arsene.
Calitatea produselor şi a serviciilor Grupului Agricover, precum şi orientarea sa către client au fost confirmate, de altfel, prin certificările obţinute de către Grupul Agricover: ISO 22000 pentru managementul siguranţei alimentare şi, respectiv, ISO 9001 pentru sistemul de management al calităţii, ambele recunoscute de către IQNET (The International Certification Network).
Despre Agricover
Grupul Agricover este unicul furnizor de soluţii complete pentru agricultură din România, un integrator în circuitul produselor şi serviciilor din agricultură, deţinând poziţia de lider pe piaţa pachetelor tehnologice şi a serviciilor armonizate pentru agricultură.
Înfiinţată în anul 2000, prin fuziunea dintre SC COMCEREAL SA Buzău şi Ulvex SA Buzău, Agricover şi-a extins afacerile în domeniul agribusiness-ului, oferind în prezent soluţii integrate pentru fermieri. Având aproximativ 800 de angajati, Grupul Agricover este structurat pe 6 divizii şi companii: Agricover Distribuţie, Agricover Cereale, Agricover Seminte, Agricover Silozuri, Agricover Logistică şi Agricover Credit.
Prin pachetele tehnologice, Agricover oferă clienţilor seminţele, îngrăşămintele şi produsele fitosanitare necesare, în timp ce serviciile integrate oferite fermierilor includ consultanţă tehnică de specialitate, suport financiar, asigurarea recoltei, servicii logistice şi de siloz, precum şi sprijin în valorificarea culturilor.
Grupul Agricover acoperă întreg teritoriul României: 68 de reprezentanţi de vânzări şi achiziţii cu studii de specialitate, personal specializat în serviciile financiare oferite fermierilor, consultanţi şi specialişti de la instituţii renumite în domeniul agricol.
În ceea ce priveşte activitatea de preluare a cerealelor, aceasta se desfăşoară în 32 puncte de lucru, baze de recepţie şi silozuri, situate în 9 judeţe, compania dispunând de o capacitate totală de depozitare de cca. 700.000 tone şi ocupând astfel locul al doilea din punct de vedere al capacităţii de depozitare a cerealelor în România.
Acţionarul majoritar al Grupului Agricover- cu 90% din acţiuni- este omul de afaceri de origine azeră Jabbar Kanani, care de asemenea controlează compania Prodal `94 SRL, producătorul mărcilor Stalinskaya şi Wembley.
În 2009, împreună cu Danish Agricultural Advisory Service (DAAS), unul dintre liderii pieţei europene de consultanţă pentru agricultură, Agricover a înfiinţat AgroAdvice, o companie de consultanţă care sprijină femierii români să îşi crească profitabilitatea şi să fie competitivi pe piaţa UE şi la nivel mondial.
Parteneriatul cu DAAS include şi un ONG- Fundaţia Europeană pentru Dezvoltare Agricolă şi Rurală (FEDAR), în care cele două companii sunt membrii fondatori. Principalele scopuri ale FEDAR sunt dezvoltarea mediului rural din România şi, respectiv, sprijinirea fermierilor în accesarea fondurilor europene şi implementarea proiectelor astfel finanţate.