Nu mai puţin de 185,9 milioane de euro au fost alocaţi de către autorităţile europene pentru promovarea produselor agroalimentare ale UE în interiorul şi în afara Uniunii în anul 2022.
La fel ca şi anul acesta, programul de lucru privind politica de promovare a produselor agroalimentare se va axa în 2022 pe produse şi practici agricole care sprijină obiectivele Pactului Verde european, cum ar fi produsele ecologice, fructele şi legumele, agricultura sustenabilă şi bunăstarea animalelor.
"Promovarea calităţii şi a siguranţei produselor agroalimentare europene, în UE şi în întreaga lume, este o dimensiune importantă a sprijinului acordat de Comisie fermierilor şi producătorilor. Politica noastră de promovare joacă un rol esenţial în tranziţia către sisteme alimentare sustenabile. Obiectivul nostru este de a spori gradul de sensibilizare cu privire la agricultura ecologică şi la practicile agricole mai sustenabile, precum şi de a promova fructele şi legumele proaspete, esenţiale pentru o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată. Cererea pentru aceste produse trebuie să crească, dacă dorim ca mai mulţi producători să se alăture tranziţiei verzi", a declarat comisarul Janusz Wojciechowski.
Cine ar putea fi beneficiarii şi pe ce se vor duce banii?
Politica de promovare va cofinanţa campanii în conformitate cu ambiţiile Pactului Verde european, sprijinind obiectivele strategiei 'De la fermă la consumator', ale planului european de luptă împotriva cancerului, ale planului de acţiune al UE privind producţia ecologică şi ale comunicării privind iniţiativa cetăţenească europeană „Sfârşitul erei cuştilor”. Campaniile ar trebui să informeze consumatorii din UE şi din întreaga lume cu privire la agricultura ecologică, agricultura sustenabilă a UE şi contribuţia sectorului agroalimentar în ceea ce priveşte politicile climatice şi de mediu.
Campaniile vor pune de asemenea accentul pe evidenţierea standardelor ridicate de siguranţă şi de calitate, precum şi a diversităţii şi a aspectelor tradiţionale ale produselor agroalimentare din UE. Aceasta include promovarea sistemelor de calitate ale UE, cum ar fi indicaţiile geografice. Campaniile din afara UE vor viza în special pieţele cu potenţial de creştere ridicat, cum sunt Japonia, Coreea de Sud, Canada şi Mexic. Se preconizează că printre efectele campaniilor selectate se vor număra sporirea competitivităţii produselor agroalimentare din UE şi a consumului acestor produse, sporirea renumelui lor şi creşterea cotei lor de piaţă în aceste ţări vizate.
Cererile de propuneri pentru campaniile din 2022 vor fi publicate la începutul anului 2022. O gamă largă de organisme, precum organizaţiile profesionale, organizaţiile de producători şi grupurile agroalimentare responsabile cu activităţi de promovare sunt eligibile pentru a solicita finanţare şi pentru a-şi depune propunerile.