VESTE BUNĂ! Fermierii şi comercianţii de produse agricole şi pomicole pot primi până la 100.000 de euro nerambursabili dacă se asociază. Termenul maxim de depunere a proiectelor este data de 28 februarie 2017.
Prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală - subsmăsurile 16.4 și 16.4a (Sprijin acordat pentru cooperare orizontală și verticală între actorii din lanțul de aprovizionare în sectoarele agricol și pomicol) solicitanții au la dispoziție fonduri totale de două milioane de euro pentru crearea unor lanțuri scurte de aprovizionare a produselor agricole și pomicole și promovarea efectelor benefice în rândul consumatorilor finali.
SCOPUL investițiilor sprijinite în cadrul acestei submăsuri este cooperarea dintre actori în sectorul agro-alimentar, inclusiv din sectorul pomicol, pentru a comercializa produsele din lanțurile scurte de aprovizionare și a facilita utilizarea metodelor inovatoare de comercializare a produselor şi atragerea unor categorii noi de consumatori.
Cine sunt BENEFICIARII?
Beneficiarii acestor submăsuri sunt parteneriatele constituite în baza unui acord de cooperare din cel puţin un partener din categoriile de mai jos și cel puțin un fermier sau un grup de producători/o cooperativă care își desfășoară activitatea în sectorul agricol/ pomicol, în funcție de submăsură:
- Fermierii;
- Organizații neguvernamentale;
- Consilii Locale;
- Unități școlare (inclusiv universitățile de profil), unitățile sanitare, de agrement și de alimentație publică;
Parteneriatul poate fi constituit și între persoane fizice, cu condiția ca cel puțin liderul de proiect să fie o întreprindere înregistrată cel puțin ca persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau alte forme de asociere juridică.
Cheltuielile eligibile pentru care se acordă sprijin nerambursabil sunt următoarele:
a. realizarea unor studii și planuri de marketing, inclusiv analize de piață;
b. costurile de funcționare a cooperării, în limita a 20% din valoarea totală eligibilă a proiectului, precum transport și diurnă, cheltuieli cu personalul sau cheltuieli de închiriere a spațiului folosit ca sediu de către membrii parteneriatului;
c. cheltuieli de promovare a lanțului scurt și a pieței locale, care să conducă la sporirea gradului de informare al potențialilor clienți;
d. cheltuieli de marketing legate de etichetarea și ambalarea produselor, dar și crearea unei mărci înregistrate;
e. investiții în construcția spațiilor de producție sau procesare, dar și dotarea cu echipamente a acestora;
f. chiriile aferente utilajelor, mijloacelor de tranport și spațiilor pentru desfășurarea activității;
g. cheltuielile cu onorariile partenerilor și colaboratorilor externi;
h. cheltuielile de consultanță, până la pragul de 5% în cazul proiectelor fără construcții sau 10% în cazul proiectelor ce își propun realizarea unor construcții.
Ponderea sprijinului nerambursabil este de maxim 100% din totalul cheltuielilor eligibile. Dacă vor interveni cheltuieli neeligibile acestea vor fi suportate în intregime de beneficiar.
Perioada de implementare a proiectului nu poate depăși doi ani, în cazul proiectelor fără construcții, sau trei ani, în cazul proiectelor ce prevăd lucrări de construcții.
Ce documente se depun?
• planul de marketing cu detalierea investiției și acțiunile propuse pentru promovarea lanțului scurt și a pieței locale;
• acordul de cooperare al parteneriatului, iar un formular-cadru este disponibil pe site-ul www.afir.info;
• documente pentru terenurile agricole exploatate sau efectivul de animale deținut;
• documente pentru terenul și/sau clădirea pentru locul de implementare al proiectului;
• certificatul de urbanism în cazul proiectelor de construcții.
Depunerea proiectului se va realiza în format electronic, prin intermediul platformei www.afir.info, până cel târziu în data de 28 februarie 2017, la ora 15:59.
sursă: www.avocatnet.ro