REGULAMENT PUBLICAT ASTĂZI! Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură nu va mai include în eșantionul de control un procent de 5% din numărul fermierilor care au cerut subvențiile agricole pentru acest an. Procentul a fost scăzut la 3%, anunță REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2020/532 AL COMISIEI, publicat astăzi, 17 aprilie 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Cum vor fi selectați fermierii pentru eșantionul de control APIA din acest an?
AGROINFO a intrat în posesia Regulamentului Comisiei Europene publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE. Regulamentul intră în vigoare de luni, 20 aprilie 2020 și face mai multe derogări pentru anul 2020 de la regulile de până acum privind efectuarea controlului în teren pentru plata subvențiilor agricole și selectarea fermierilor din eșantionul de control APIA. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) poate să renunțe anul acesta la controlul în teren la fermele care au cerut subvenții. De asemenea, procentul de 5% pentru eșantionul de control a fost scăzut la 3%. Pe de altă parte, suprafețele de teren agricol care nu sunt verificate în acest an, vor fi controlate cu prioritate în anul 2021.
Cum sunt selectați fermierii pentru acest eșantion în funcție de schemele de plată solicitate? AGROINFO vă pune la dispoziție prevederile Regulamentului Comisiei.
Articolul 2
Prin derogare de la articolul 24 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, date fiind măsurile luate pentru combaterea pandemiei de COVID-19, în ceea ce privește controalele care trebuie efectuate pentru anul de cerere 2020 în legătură cu schemele de ajutoare pe suprafață, statele membre pot decide să renunțe complet la inspecțiile fizice care ar fi trebuit efectuate în conformitate cu regulamentul menționat, în special la vizitele pe teren și la controalele la fața locului, înlocuindu-le cu utilizarea fotointerpretării ortoimaginilor prin satelit sau aeriene ori a altor probe relevante, inclusiv a dovezilor furnizate de beneficiar la solicitarea autorității competente, de exemplu a fotografiilor cu etichetare geografică, care ar permite formularea, într-un mod considerat satisfăcător de către autoritatea competentă, a unor concluzii definitive.
Articolul 3
Prin derogare de la articolul 26 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, dacă, din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de COVID-19, statele membre nu sunt în măsură să efectueze controale la fața locului aferente măsurilor din cadrul sistemului integrat de administrare și control pentru a asigura verificarea eficace a îndeplinirii anumitor criterii de eligibilitate, angajamente și alte obligații, verificare ce se poate efectua doar într-o perioadă specifică, statele membre pot decide să efectueze controalele respective pentru anul de cerere 2020 cu ajutorul unor noi tehnologii, inclusiv cu ajutorul fotografiilor cu etichetare geografică sau al altor probe relevante, în completarea posibilității de a utiliza teledetecția.
Articolul 4
(1) Prin derogare de la articolele 30-33 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, dacă, din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de COVID-19, statele membre nu sunt în măsură să efectueze controalele la fața locului în conformitate cu normele prevăzute la articolele menționate, statele membre pot decide să organizeze controalele respective pentru anul de cerere 2020 în conformitate cu normele prevăzute la alineatele (2) și (3) din prezentul articol.
(2) Eșantioanele de control pentru controalele la fața locului pentru anul de cerere 2020 cuprind cel puțin:
(a) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri în cadrul schemei de plată de bază sau al schemei de plată unică pe suprafață;
(b) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plata redistributivă;
(c) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plata pentru zonele cu constrângeri naturale;
(d) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plata pentru tinerii fermieri;
(e) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plățile pe suprafață din cadrul sprijinului cuplat facultativ;
(f) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plata din cadrul schemei pentru micii fermieri;
(g) 10 % din suprafețele declarate pentru producția de cânepă;
(h) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri pentru plata specifică pentru cultura de bumbac;
(i) 3 % din totalul beneficiarilor care trebuie să respecte practicile agricole benefice pentru climă și mediu;
(j) 3 % din totalul beneficiarilor care trebuie să respecte practicile în materie de înverzire și care utilizează schemele de certificare de mediu naționale sau regionale menționate la articolul 43 alineatul (3) litera (b) din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013;
(k) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri în cadrul măsurilor de dezvoltare rurală;
(l) 3 % din totalul colectivelor care depun o cerere colectivă;
(m) 3 % din totalul beneficiarilor care depun cereri în cadrul schemelor de ajutoare pentru animale și cuprind cel puțin 3 % dintre animale.
Eșantionul menționat la primul paragraf litera (i) cuprinde, în același timp, cel puțin 3 % din totalul beneficiarilor care dețin suprafețe acoperite cu pășuni permanente sensibile din punct de vedere ecologic.
Statele membre care, în conformitate cu articolul 36 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, au decis deja să reducă la 3 % ratele controalelor în cazul anumitor scheme pot reduce și mai mult, la 1 %, procentajele stabilite pentru schemele respective la alineatul (2) din prezentul articol.
Rezultatele controalelor efectuate nu sunt luate în calcul pentru anul de cerere următor în scopurile articolelor 35 și 36 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014. Totuși, majorarea ratelor controalelor care ar fi trebuit să fie aplicată în anul de cerere 2020 în conformitate cu articolul 35 din regulamentul menționat se aplică printr-o majorare corespunzătoare în anul de cerere 2021.
În scopul aplicării ratelor controalelor prevăzute la alineatul (2) primul paragraf literele (a), (e), (i) și (j), statele membre acordă prioritate altor suprafețe decât celor cu pășuni permanente și/sau culturi permanente.
Suprafețele care nu fac obiectul unor controale pentru anul de cerere 2020 sunt gestionate cu prioritate în anii următori în cadrul actualizării sistemului de identificare a parcelelor agricole.