COMUNICAT! Bucureşti, 21 noiembrie 2018. Bayer România a organizat cea de-a III-a ediţie a evenimentului Media Fair – un concept interactiv, menit să abordeze transparent cele mai importante subiecte de pe agenda agriculturii moderne: viața unei semințe de la producere la recoltare, ce înseamnă siguranța alimentară, ce mituri înconjoară cea mai studiată și controversată substanță folosită în protecția plantelor, cât de importantă este agricultura digitală şi cum putem asigura alimente suficiente şi de înaltă calitate, pentru o populaţie globală aflată în continuă creştere.
Bayer Media Fair, a III-a ediţie : Un dialog transparent despre călatoria alimentelor, de la sămânță până în farfuriile noastre.
⦁ Principalele subiecte abordate: viața unei semințe, siguranţa alimentară, miturile legate de glifosat, agricultura digitală și provocarile reprezentate de alimentație
⦁ Pascal Cassecuelle: "Agricultura trebuie să răspundă unei provocări uriaşe – aceea de a hrăni 10 miliarde de oameni până în 2050. Poate părea un termen îndepărtat, dar ne aflăm la doar 32 de recolte distanţă."
Miza discuţiei? Un răspuns adecvat şi sustenabil la cea mai mare provocare de până acum: necesarul de hrană pentru 10 miliarde de oameni, până în 2050.
În formatul deja consacrat, de sesiuni tip speed meeting, de câte 20 de minute, participanţii au putut discuta, pe rând, cu cei 5 experţi Bayer, pe teme de interes:
⦁ Viața unei semințe − Eugen DIACONU, DEKALB Field Operations Country Lead
⦁ Siguranța alimentară − Florin MARIAN, Product Development Manager
⦁ Mituri despre glifosat – Bogdan SOARE, Sales Manager Roundup pentru România, Bulgaria şi Moldova
⦁ Agricultura digitala − Octavian CHIHAIA, Climate Activation Lead pentru Europa
⦁ Provocare: hrană pentru 10 miliarde de oameni până în 2050 – Pascal CASSECUELLE, Country Group Head Bayer Crop Science România.
"Agricultura are resposabilitatea de a face față uneia dintre cele mai mari provocări ale viitorului – aceea de a hrăni 10 miliarde de oameni până în 2050. Pentru a o depăși, trebuie să găsim răspunsul la două întrebări ─ cum putem produce mai mult, într-un timp mai scurt, ținând cont de schimbările climatice și cum putem face societatea să susțină și înțeleagă această evoluție absolut necesară a agriculturii. Singurul mod în care putem avansa este fiind transparenți și purtând un dialog permanent cu fermierii și consumatorii ", a declarat Pascal Cassecuelle, directorul Bayer România şi şeful diviziei Crop Science pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Principalele concluzii ale evenimentului:
⦁ Soluțiile oferite de agricultura digitală vor aduce un beneficiu economic de până la 330 de miliarde USD până în 2025, ajutând fermierii să ia decizii mai inteligente, producând mai mult cu mai puține resurse.
⦁ Întregul proces de dezvoltare a unui produs de protecție a plantelor durează în jur de 11,3 ani și costă peste 280 de milioane de EUR.
⦁ Obiectivul pentru anul 2020 este reducerea limitei maxime a reziduurilor (LMR) admise la 0,01mg /kg (echivalentul a 4 cuburi de zahăr într-o piscină olimpică). LMR include un factor de siguranță de 100 pentru a proteja toți consumatorii. Peste 97% din cele 67.000 de controale efectuate în UE prezintă reziduuri sub limită, acest lucru fiind o dovadă clară că hrana nu a fost niciodată la fel de sigură ca acum.
⦁ Timp de peste de 40 de ani, fermierii, grădinarii și alți utilizatori au considerat glifosatul un instrument vital pentru agricultură, fiind utilizat în siguranță pentru a controla o gamă largă de buruieni. Un număr de peste 800 de studii și recenzii științifice, Agenţia de Protecţie a Mediului din S.U.A., Institutul Național al Cancerului din S.U.A., Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară, Autoritatea Europeană pentru Produse Chimice și alte organisme de reglementare din întreaga lume au stabilit că substanţa activă glifosat este sigură pentru utilizare conform instrucțiunilor menţionate pe etichetă. Glyphosate Task Force, entitate formată din 23 de companii la nivelul Uniunii Europene, a depus peste 3350 de studii pentru reînnoirea aprobării din 2017 a substanței active glifosat.
Despre Bayer
Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor şi a îmbunătăţi calitatea vieţii acestora. Totodată, Grupul îşi propune să creeze valoare prin inovaţie, dezvoltare şi o profitabilitate ridicată. Bayer s-a angajat să respecte principiile dezvoltării sustenabile, precum şi responsabilităţile sale etice şi sociale, în calitate de cetăţean corporativ. În finalul anului fiscal 2017, Grupul avea 99.820 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 35 de miliarde Euro. Cheltuielile cu capitalul s-au ridicat la 2,4 miliarde de Euro, iar cele cu Cercetarea şi Dezvoltarea la 4,5 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.ro