UNIC ÎN ROMÂNIA! DOI FERMIERI ROMÂNI schimbă REGULILE în INDUSTRIA CĂRNII! Produsul românesc este livrat proaspăt și cu CERTIFICAT de GARANȚIE și TRASABILITATE! Cei doi fermieri nu se mai chinuie să intre pe rafturile marilor lanțuri de magazine. Au făcut un proiect în premieră în România! Ei sunt fermierii români care livrează CARNE DIN FERMELE PROPRII direct la UȘA CLIENȚILOR!
INTERESUL SUPERMARKETULUI NU E SĂ CUMPERE CARNE PROASPĂTĂ!
Fermierul Dan Spătaru din Brașov spune că proiectul s-a născut din disperare. Este crescător de porci de mai bine de 6 ani, are o fermă în Făgăraș, cu 2.000 de capete de porci pe ciclu, 6.000 pe an. Asociatul lui Dan Spătaru în acest proiect este vărul său, care deține la Brăila o fermă de 12.000 de capete de porci pe an.
Fermierul dezvăluie lucruri despre care mulți dintre cumpărătorii români habar nu au. De ce este complicat pentru un fermier român să intre cu produsele lui din fermă într-un supermarket?
Tot ce înseamnă carne proaspătă în România nu se încadrează supermarketurilor. Supermarketurile au o politică foarte complicată. Există niște stocuri de stat, rezerve de stat, în țări precum Spania, Polonia, Belgia. Ei fac o congelare pentru 6 luni și apoi stocurile acelea trebuie vândute și le vând la un preț foarte mic. Au învățat că la noi există graficul acesta de sărbători, Crăciun, Paște, și consumul din vară și așa au făcut să scoată atunci stocurile acestea masive pe care le trimit către România.
În general, supermarketul și procesatorii de carne nu cumpără carne proaspătă pentru că interesul lor este să fie ieftină, nu proaspătă. Și, până la urmă, cu ce pun ei acolo, e important să aibă gust. Dar calitatea produsului este dată și de prospețimea cărnii sau de calitatea cărnii.
Noi, fermierii români, chiar creștem porcii cu un proces tehnologic bun. Cerealele reprezintă 95% din hrana animalului. Se vede acest lucru la calitatea cărnii. Ei, la salam nu mai contează asta, e important să fie ieftin. Și atunci ei aduc masiv carne congelată. O aduc în perioadele de consum masiv.
Noi, crescătorii de porci din România, din pricina subvențiilor scoatem producțiile de trei ori pe an, pentru că așa e ciclul făcut și atunci ne dăm singuri în cap ca și crescători interni. Pentru că trebuie să luăm și subvenția, altfel nu supraviețuim. Și abatoarele fac și jocul mârșav: păi, mai bine import din Spania, Polonia, Belgia.
Astăzi, prețul este 5,2 lei/kg de carne de porc, dar nu vă spun că anul trecut, în ianuarie, a fost și 3,8 lei/kg. Prețul de cost al unui porc este de la 5,3 lei/kg. Fermele noastre sunt moderne, am investit și trebuie să ne amortizăm investițiile. Și atunci am ajuns la un prag de disperare. Mulți crescători și-au făcut magazine, dar nu au mers. E greu, sunt costuri mari și nu reușești să te menții în piață, dezvăluie fermierul Dan Spătaru, exclusiv pentru AGROINFO.
Așa a apărut ideea unui proiect unic și cei doi fermieri au ales să fie pionieri. Proiectul Meat Box (carne la pachet, în traducere liberă) a demarat în decembrie 2016. În decurs de o lună și jumătate, cei doi fermieri români și-au format deja o rețea de 300 de clienți.
AUTORITĂȚILE DIN ROMÂNIA NICI MĂCAR NU CREDEAU CĂ POT AUTORIZA AȘA CEVA!
Povestea personajului Super Ghiță, cel mai sociabil purcel din România, începe pe o platformă online construită inteligent. Clienții pot să vizioneze un filmuleț din care află totul despre trasabilitatea produsului. Super Ghiță elimină toți intermediarii de pe lanț și aduce pachetul cu carne proaspătă la ușa clienților în doar trei zile de la sacrificarea animalului. Pe platforma online este disponibil un număr de telefon unde sunt recepționate comenzile.
AICI GĂSIȚI DETALII ȘI FILMUL CU LIVRAREA!
Crearea paltformei online a durat aproape un an. Costurile sunt ridicate pentru un magazin online, iar reclama are prețuri pe măsură.
Noi, producătorii de carne, așteptăm perioada subvențiilor, să vedem ce bani avem de investiții. Rămân puțini bani, după ce plătești furnizorii și e destul de complicat pentru că trebuie muncit în plus ca să faci un astfel de proiect. Pe lângă asta, am avut probleme și cu autoritățile pentru că e o chestie nouă. Nici măcar nu se credea că există varianta să autorizezi așa ceva. A fost destul de complicat și greoi.
Sunt o grămadă de lucruri de pus la punct. Nu doar pe partea de vânzare. Mai e partea din spate, ca să aduci produsul la o formă cât mai în regulă pentru client. Pentru tranșare colaborăm cu niște abatoare, dar livrarea o facem cu mașinile proprii. Noi încercăm să eliminăm toți intermediarii din lanțul respectiv. Am văzut că s-a dat o ordonanță de Guvern și urmează să ne facem propriile centre de sacrificare - tranșare în interiorul fermelor, povestește fermierul.
Până la sfârșitul anului 2017, cei doi crescători de porci și-au propus să atingă ținta de 2.000 de clienți. Și nici așa, spune fermierul, nu vor reuși să-și vândă toată producția din ferme.
Nu o să reușim să ne vindem producția decât în vreo trei ani, chiar cu 2.000 de pachete livrate într-o lună. Noi vrem să ajungem să scoatem producțiile în funcție de comenzi, spune Dan Spătaru.
Deocamdată, livrarea pachetelor cu carne se face în București, capitala e cea mai receptivă pentru mediul online, și Brașov pentru că acolo este ferma lui Dan Spătaru. Carnea este livrată în pachete de 4 kg, 8 kg și chiar 12 kg. Așa cum vedeți în imaginea de mai jos.
Cei doi fermieri români au spart gheața, au mizat pe un proiect inedit și au reușit. Dacă noi am reușit, vor reuși și alți fermieri români. Așteptăm concurența ca să ne dezvoltăm și să învățăm unii de la alții, spune Dan Spătaru.