Compania Cris-Tim va intra anul acesta pe cele două piețe după ce a pătruns deja în alte 12 state europene. De asemenea şi patronul Kosarom, vrea să vândă în afara ţării jumătate din producţie.
Mai mult de 90% din mezelurile consumate în România sunt de producție autohtonă, dar pentru că piața locală este deja prea mică, puterea de cumpărare a scăzut și nu dă semne de redresare, producătorii români doresc să se extindă la export.
„În prezent, avem o cotă de export de 12%, dar intenţionăm să ne orientăm mai mult pe export deoarece consumul pe piaţa internă a scăzut foarte mult în acest an şi cred că se va menţine la fel în următorii doi, trei ani. Pentru sfârşitul anului estimăm o cotă de export de 20-25%, astfel încât în 2012 să ne apropiem de 30-40 de procente”, a precizat directorul general Cris-Tim, Radu Timiş, la un seminar legat de industria alimentară, scrie capital.ro.
La ora actuală, exporturile Cris-Tim sunt către 12 ţări, respectiv către 63 de clienţi. Producătorii români trebuie să apeleze la o nouă metodă de marketing pentru a face faţă pe piaţa externă, respectiv calitate superioară la produse şi preţuri mici.
„România are potențial și producem încă mai ieftin pentru că energia este mai ieftină, dar îngrijorătoare este puterea de cumpărare scăzută. Așa că dacă acum exportăm în opt țări, vrem ca în următorii doi - trei ani să mergem cu 40-50% din producția de preparate din carne spre export și comerț intracomunictar”, a declarat directorul general Kosarom, Neculai Apostol.
Piaţa mezelurilor din România este estimată la peste 1 miliard de euro anual, principalii jucători fiind CrisTim, Campofrio, Aldis şi Caroli.