Într-un interviu acordat publicaţiei de limba engleză The Diplomat, preşedintele grupului Smithfield România, Bogdan Mihail, a vorbit despre rolul pe care îl ocupă compania americană pe piaţa cărnii de porc din ţara noastră.
„În viitor, ne-am propus creşterea capacităţii de producţie a fabricilor noastre şi diversificarea gamei de produse. Această creştere a capacităţii de producţie este determinată de noile oportunităţi de dezvoltare, care au apărut odată cu aprobarea Sistemului Canalizat de producere a cărnii de porc în România, destinată pieţei din Uniunea Europeană”, a declarat Bogdan Mihail.
Domeniul principal de activitate al companiei Smithfield este creşterea porcinelor, producţia de furaje, cumpărarea şi depozitarea cerealelor, firma fiind cel mai mare cumpărător de cereale din Banat, cu peste 250.000 de tone de cereale achiziţionate anual. Până în prezent, investiţiile Smithfield în România se ridică la 600 milioane de dolari, din care 500 milioane au fost investiţi în divizia de ferme şi 100 milioane dolari în unitatea de prelucrare.
„Decizia iniţială de a investi în agricultura românească a fost influenţată, pe de o parte, de tradiţia creşterii porcilor în partea de vest a ţării, şi pe de altă parte, de potenţialul agricol în privinţa furnizării de produse pe bază de cereale la nivel local, un necesar important în hrana animalelor”, a precizat preşedintele grupului.
În prezent, Smithfield România deţine mai multe ferme de porci, două fabrici de furaje combinate, o fabrică de prelucrare a cărnii, o fabrică de prelucrare a produselor de origine animală, precum şi o reţea de depozite şi distribuţie pentru asigurarea comercializării produselor sale, cu un control mai bun al trasabilităţii până la consumatorul final.
Cele mai multe dintre ferme sunt investiţii de tip greenfield, iar fabricile de furaje combinate au o capacitate totală de 110.000 tone de cereale şi o producţie de 7.000 tone de furaje pe săptămână. De asemenea, Smithfield dispune de propriul abator, situat în fosta fabrică Comtim, care procesează în prezent aproximativ 30 la sută din carcasele din România, cu o capacitate de sacrificare de 600 capete pe oră.
Pentru anul fiscal 2012, Smithfield a raportat vânzări record de 13,1 miliarde de dolari şi un profit net de 361 milioane de dolari, fiind considerat al doilea cel mai bun an din istoria grupului.