Adama
Agreena
AGRICOVER

Cine ameninţă exportul de ovine în Iordania? Romovis: Animalele au plecat sănătoase. Au murit din vina transportatorului

Publicat: 13 iunie 2015 - 15:22
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Organizaţia pentru protecţia animalelor Vier Pfoten a cerut Organizaţiei Mondiale pentru Sănătatea Animalelor (OIE) şi Comisiei Europene să intervină de urgenţă, după ce 5.200 de ovine de pe un vas plecat din România spre Iordania au murit de foame în timpul transportului, la începutul lunii iunie 2015. Nicolae Cioranu, preşedintele Federaţiei Romovis, afirmă că animalele au plecat sănătoase, cu analizele la zi din România şi că au murit numai din vina transportatorului.

Peste 5.000 de ovine au murit de foame şi de sete în drum spre Iordania

Mai exact, un vas al companiei Holder Trade cu 13.000 de ovine din România nu a putut intra în Iordania, la începutul lunii iunie, după ce veterinarii iordanieni au descoperit că 5.200 de ovine au murit în timpul transportului. „nu din cauza vreunei boli, ci pentru că firma de transport nu a asigurat hrană şi apă pentru animale”, informează publicaţia The Jordan Times, citată de Agerpres. „Am cerut ca vasul să se întoarcă şi să rezolve problema animalelor moarte înainte de a permite celor sănătoase să intre în Iordania”, ar fi declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Agriculturii din Iordania, Nimer Haddadin, citat de aceeaşi publicaţie.

Reprezentanţii Vier Pfoten susţin că după ce i-a fost interzis accesul în portul Aqaba din Iordania şi apoi în toate celelalte porturi de pe ruta ce leagă Marea Roşie cu Golful Aden, nava care transporta animalele aştepta, în 11 iunie, să intre în Somalia, având la bord atât cadavrele de ovine, cât şi animale vii. „}inem vasul sub observaţie, cel mai probabil nu se va întoarce în Europa, ci va încerca să scape de cadavre în ţările africane sau arabe. (...) Ce se întâmplă pe acel vas? Mai sunt încă animale în viaţă acolo?”, a punctat Gabriel Păun, International Campaigner la Vier Pfoten, citat de Agerpres.

Investigatorii Vier Pfoten mai afirmă şi că au descoperit probleme privind bunăstarea animalelor chiar înainte ca vasul să plece din portul Midia şi că „există fotografii care arată că în camioane erau oi deja bolnave sau moarte şi cele mai multe nu aveau crotaliu în ureche care să ateste identitatea şi originea animalelor. Ulterior, anchetatorii au descoperit că nava care transportă animalele este înregistrată ca o navă de marfă şi nu pentru animale.”

Vier Pfoten a solicitat UE să investigheze cazul şi să ia cele mai dure sancţiuni împotriva proprietarului iniţial al oilor, autorităţilor competente din România şi transportatorului, iar OIE să verifice navacare transportă animale moarte dec câteva săptămâni, iar dacă suspiciunile se confirmă, să adopte măsurile necesare pentru a împiedica răspândirea bolilor.

Cioranu (Romovis): „Ce se întâmplă a fost chiar numai din vina transportatorului”

Nicolae Cioranu, preşedintele Federaţiei Romovis, afirmă însă că „animalele au fost încărcate din portul în Midia cu toate analizele la zi. E vorba de un transportator nou, care a spus că vaporul a fost pregătit cu apă şi furaje, dar nu au avut personal să furajeze şi să adape”. Cioranu mai susţine că autorităţile iordaniene, după efectuarea testelor pe animale, ar fi aprobat descărcarea animalelor vii şi a rămas ca transportatorul să scape de cadavre. „Ce se întâmplă a fost chiar numai din vina transportatorului”, subliniază Cioranu.

Cioranu recunoaşte însă că există zvonuri că animalele vii nu ar fi fost descărcate în Iordania şi că „pluteşte semnul ăla de întrebare că de ce au murit.”

„Noi vindem fermelor de carantină, unde ţin animalele 28 de zile şi fac analizele, după care le vând. Ei le transportă fiecare cu ce are. Exportatorii sunt un business separat, dar noi trebuie să mergem mână în mână cu ei, că nu putem vinde altfel. În perioada asta de semne de întrebare, fermele de carantină dau siguranţa sănătăţii animalelor”, a explicat preşedintele Romovis. „Într-o lună şi jumate s-au exportat aproximativ 200.000 de capete de miei în Iordania”, a adaugat acesta.

Vizualizat: 2464 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

Un vas cu 13.000 de ovine din România, trimis înapoi din Iordania, după ce 40% din animale au murit

Un vas cu 13.000 de ovine din România, trimis înapoi din Iordania, după ce 40% din animale au murit

Un vas cu 13.000 de ovine din România nu a putut intra în Iordania, la începutul lunii iunie, după ce inspectorii veterinari iordanieni au descoperit că aproape jumătate din animale au murit.

Noi piețe pentru exportul animalelor: Premierul și ministrul Agriculturii vor negocia cu țările arabe noi contracte

Noi piețe pentru exportul animalelor: Premierul și ministrul Agriculturii vor negocia cu țările arabe noi contracte

Victor Ponta și Daniel Constantin vor face o deplasare în câteva țări arabe, printre care se numără Qatar și Kuwait, spune ministrul Agriculturii.

Iordania dă undă verde pentru oile noastre!

Iordania dă undă verde pentru oile noastre!

Iordania este a doua țară arabă, după Libia, care își deschide porțile pentru oile românești. Chiar în Săptămâna Mare, trei medici veterinari iordanieni au vizitat câteva ferme de ovine din Prahova și Constanța.

Pierderi în sectorul ovine/caprine: efective îmbătrânite şi costuri de înlocuire prea mari. FOM caută soluţii!

Pierderi în sectorul ovine/caprine: efective îmbătrânite şi costuri de înlocuire prea mari. FOM caută soluţii!

Federaţia Oierilor de Munte (FOM) din România a solicitat ministrului Agriculturii acordarea unui ajutor de stat de minimis crescătorilor de ovine pentru menţinerea unui efectiv de înlocuire corespunzător.

Arabii vor să cumpere! 300.000 de berbecuți așteaptă să fie exportați în Iordania

Arabii vor să cumpere! 300.000 de berbecuți așteaptă să fie exportați în Iordania

Liderii fermierilor care au fost în Iordania, în urmă cu trei săptămâni, ca să discute reluarea exporturilor de animale vii, spun că arabii cer dovezi medicale clare că oile noastre nu sunt contaminate cu Bluetongue.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Vasile Târziu mizează pe Horsch. Impresii la cald, din câmpul de testare Horsch Field Days!

Vasile Târziu mizează pe Horsch. Impresii la cald, din câmpul de testare Horsch Field Days!

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La aprozar...

La aprozar...
Un om la aprozar: Detalii