Sondajul realizat de KLEFFMANN Group în perioada mai - octombrie 2013 şi care a vizat aflarea gradului de cunoaştere a publicaţiilor cu profil agricol din România a reconfirmat poziţia de lider pe care revista Ferma o deţine pe această piaţă media.
Primul sondaj de acest gen a fost realizat de Kleffmann Group în anul 2011 şi a evidenţiat clar preferinţele consumatorilor de presă agricolă, care au poziţionat Ferma pe primul loc, la toate criteriile analizate şi în toate regiunile ţării. În 2012, sondajul reconfirmă revista Ferma drept numărul 1 în topul revistelor agricole. Top 3 al revistelor agricole din România rămâne neschimbat şi în 2013, după cum reiese din graficele alăturate.
Ca să eliminăm din start orice intenţie de interpretare subiectivă a datelor, menţionăm că sondajele la care facem referire NU au fost comandate de Ferma Media Grup, ci sunt realizate de o societate independentă - Kleffmann Group, ca parte integrantă a unei serii de sondări de piaţă referitoare la agricultura românească.
Indicatorii sondajului
Grupul ţintă al sondajului sunt fermierii cultivatori de porumb, cereale, floarea soarelui, rapiţă, soia, sfeclă de zahăr, cartofi, viţă de vie şi pomi fructiferi. Au fost intervievaţi 2686 de fermieri, din toate regiunile ţării, eşantion reprezentativ pentru o suprafaţă agricolă exploatată de 7,20 milioane hectare (exclusiv producţia legumicolă).
Rezultatele sunt interpretate pe baza puterii de cumpărare a produselor pentru protecţia plantelor (valoare de piaţă) - grup reprezentativ pentru o piaţă de 364 milioane Euro; suprafaţa cultivată; mărimea exploataţiilor agricole şi pe baza puterii de cumpărare a seminţelor în România (seminţe de porumb şi floarea soarelui) - grup reprezentativ pentru o piaţă de 265 milioane Euro.
Pe toate segmentele analizate de acest sondaj, revista Ferma ocupă prima poziţie în preferinţele agricultorilor intervievaţi.