Trăim acum într-un mediu mult mai orientat spre consumator, a declarat Kevin Dardis, director de marketing al Alltech, în cadrul celui de-al 26-lea Turneu European de Conferinţe: Modelarea Tehnologiilor Viitorului: Calea spre un Viitor Profitabil.
„Consumatorul este rege şi el cere foarte multe. Consumatorul protestează prin felul în care se hrăneşte, în felul în care cumpără mâncare pentru familia sa. Pentru că este dispus să plătească mai mult se duc la pieţele producătorilor pentru că nu are încredere în sursele de mâncare. Ştie că atunci când merge la o piaţă de producător trebuie să vorbească cu cei de la sursă, să aibă încredere în felul în care a fost produsă mâncarea”, a spus Dardis.
Fiind de origine irlandez, a afirmat că în Irlanda există iniţiativa „creşteţi-le singur” din cauza faptului că lumea nu are încredere în felul în care se produce mâncarea.
„Consumatorul încearcă să ofere mâncarea de cea mai bună calitate pentru ei înşişi şi pentru familiile lor. Industria noastră are un rol important în felul în care mâncarea ajunge în farfurie. Să ne gândim la China şi la firma KFC. Lanţul cel mai mare al magazinelor KFC nu este în SUA, ci în China. Ei au deschis uşa, pentru prima dată, în 1970. Acum, însă, la fiecare 18 ore se deschide un restaurant. În China există 650 oraşe unde există KFC. De ce au avut atâta succes acolo când, de obicei, chinezii au fost cei care i-au dat lumii mâncare şi sunt renumiţi pentru mâncarea lor. Este vorba despre nişte oameni care mănâncă foarte sănătos. De ce se întorc ei către fast food şi KFC?”, afirmă oficialul Alltech.
Motivul succesului, potrivit lui Dardis, este că în primul rând KFC şi-a ascultat consumatorii care vor să iasă la masă cu familia. „Au aflat că chinezii vroiau să mănânce în condiţii de siguranţă, de încredere, pentru ei şi pentru familiile lor, oferindu-le mâncare dintr-o sursă de încredere. De aceea, KFC şi-a construit reputaţia pe baza siguranţei. Oare noi ne ascultăm consumatorii? Le transmitem un mesaj?”, a mai arătat directorul de marketing.
El a mai dat ca exemplu Domino’s Pizza care îşi educă consumatorul spunând de unde vine făina, laptele, brânza etc.... „Nestle trece dincolo de graniţa de fermă şi alimentaţie, iar Danone se concentreză pe ceea ce este sănătos. Astfel aceste companii răspund consumatorilor care sunt din ce în ce mai conştienţi de implicaţiile sanitare. Ei îşi educă consumatorul. Oare noi facem acest lucru? Avem datoria să o facem? Există şi Snikers, care aparţine Mars Inc. Mai multe dintre cele mai importante mărci de ciocolată din lume sunt produse de Mars Inc. Acum două săptămâni Mars a luat hotărârea de a lua de pe rafturi toate batoanele care au mai mult de 250 de calorii. Până la sfârşitul lui 2013 nu va mai exista batonul de Snikers care există astăzi. Acesta are 280 de calorii, în medie. Deci Mars îşi schimbă afacerile, răspunde consumatorilor şi îi ascultă. Deşi 7 din cele mai importante mărci din lume fac parte din portofoliul lor, iar ei sunt gata să le schimbe ca să răspundă îngrijorărilor consumatorilor legate de sănătate. Oare noi răspundem acestor îngrijorări?”, a arătat Dardis.