Lumea pare să respire din nou aerul normalităţii, după doi ani de pandemie care ne-a ţinut departe unii de ceilalţi. DLG InterMarketing încearcă să reînnoade tradiţia evenimentelor organizate în câmp pentru fermieri.
Cele două expoziţii emblematice pentru agricultura românească - Agraria şi AgriPlanta-RomAgroTec revin pe agenda evenimentelor agricole din România. În cele ce urmează vă propunem un interviu cu Corina Mareş, Managing Partner DLG InterMarketing.
Redactor: Ce ar trebui să ştim în acest moment despre cele două evenimente pe care le organizaţi, Agraria la Jucu, în jud. Cluj, la început de mai, respectiv AgriPlanta-RomAgroTec la Fundulea, o lună mai târziu?
Corina Mareş: Atât Agraria (5-8 mai 2022), cât şi AgriPlanta-RomAgroTec (2-5 iunie 2022), organizată în parteneriat cu A.P.I.M.A.R., Asociația Producătorilor și Importatorilor de Mașini Agricole din România, au fost anunţate şi se vor desfăşura în format fizic anul acesta. Anumite activităţi vor fi transmise şi online, atât în timpul evenimentului, live, pe platformele de comunicare ale evenimentului şi ale presei agricole, cât şi post eveniment, pe platforma www.dlg-connect.com.
Ca o noutate, conceptul de interviu tehnic se va muta din studioul DLG în câmp, facilitând comunicarea atât înainte de târguri, cât şi în timpul desfăşurării acestora. Vom transmite inclusiv informaţii legate de oferta şi noutăţile pe care le vor prezenta expozanţii. Desigur, sperăm ca vizitatorii să fie prezenţi în număr cât mai mare în câmp, acolo unde se face agricultură, şi să împărtăşim faţă în faţă bucuria revederii.
Corina Mareş: În toată această perioadă avem discuţii cu potenţialii participanţi. Ceea ce ne bucură şi considerăm a fi un semnal pozitiv este faptul că există interes în ceea ce priveşte participarea. Şi, spunem noi, este un interes pe deplin justificat: contactul cu noutăţile şi tendinţele din domeniu, accesul facil la ştiri şi informaţii din întreaga lume prin intermediul filialelor DLG localizate în China, Thailanda, Rusia, Ucraina, Polonia, Turcia, Germania, România, Italia, Olanda, Zambia şi Bulgaria. Este de menţionat că toate brandurile mari prezente pe piaţa agricolă românească şi-au anunţat participarea la expoziţii. Li se adaugă şi companii noi, aflate la prima participare.
Corina Mareş: Da. Și chiar venim cu multe noutăţi conectate la principalele schimbări pe care agricultura europeană, implicit şi cea românească, va trebui să le adopte în următorii ani.
• Readucem în atenţia publicului specializat tema PLANTE, cu tot ceea ce implică ea: sol, apă, genetică şi tehnică agricolă de top. Venim cu o nouă abordare la demonstraţiile cu maşini agricole şi cu o nouă perspectivă privind prezentările din câmp despre culturi şi produsele pentru protecţia plantelor, despre amprenta de carbon, despre producerea de materie primă şi de produse cu valoare adăugată.
• O altă tematică importantă vizează apropierea de tineri, prin conceptul Young DLG pe care îl aducem în România. Şi, nu în ultimul rând, păstrăm conceptul AGRIKIDS, prin care ne propunem să fim un sprijin real pentru părinţi, implicându-i pe cei mici, prin jocuri, cântece şi învăţare, alături de Andrei şi de prietena sa, găina Agripina, în activităţi care vizează protecţia mediului, siguranţa alimentară, reciclare, respect pentru ceea ce pun fermierii pe masă.
Corina Mareş: Din acest an, Agraria va îmbina conceptul de târg cu vizite de documentare la fermele partenere din zonă, în perioada evenimentului. Aceste vizite vor continua prin conceptul "AGRARIA on TOUR" pe tot parcursul anului, aducând în atenţia celor interesaţi discuţii, analize legate de noua realitate agricolă, de Green Deal, strategia "De la Fermă la Consumator", modele de bune practici în agricultură, toate organizate cu sprijinul fermierilor şi al experţilor DLG.
Corina Mareş: Perioada de pandemie ne-a arătat că este momentul să revenim asupra unor concepte, să păstrăm şi să îmbunătăţim ceea ce este bun, de calitate şi să aducem elemente noi în modul de abordare a evenimentelor şi a comunicării în general. Noi am sesizat, la începutul pandemiei, atât situaţii în care unii parteneri au comunicat excesiv, dar şi cazuri în care unii au comunicat foarte puţin sau deloc. Noi am ales varianta în care ne-am concentrat pe producerea de conţinut. Am tradus în limba română foarte multe materiale tehnice ale colegilor noştri din Germania, pe care, cu ajutorul experţilor DLG le vom disemina în rândul fermierilor, a celor interesaţi, şi prin alte modalităţi decât simpla lor încărcare pe website-urile noastre. Pe de altă parte, observăm că fermierii sunt dornici să socializeze din nou, dar şi că nevoia de informare este foarte mare. În toată această perioadă, comunicarea în online a încercat să suplinească această nevoie, însă în domeniul agriculturii, întâlnirile faţă în faţă îşi au rostul lor, foarte important.
Corina Mareş: Se aşteaptă şi o altfel de abordare a sectorului, o altfel de comunicare. Se aşteaptă şi informaţii legate de inovaţii, de aceea vom avea o comunicare diferită despre medaliile de la AGRITECHNICA şi alte noutăţi din sectorul tehnicii agricole. Mai mult, prin felul în care vom organiza evenimentele de anul acesta, ne apropiem tot mai mult de producătorii locali, de lanţurile scurte de aprovizionare. Venim cu soluţii interesante şi altfel de abordări în ceea ce priveşte producerea de plusvaloare.
Ferma va fi prezentă la ambele expoziții agricole! Ne vedem în câmp la Agraria și AgriPlanta-RomAgroTec!