Bayer a lansa în Brazilia aplicaţia WeedScout, care recunoaşte buruieni prin imagini luate de telefoanele mobile. Prin intermediul acestei aplicaţii, buruienile sunt identificate în stadiile iniţiale, când controlul este mai uşor de realizat.
"Gestionarea proprietăţilor, optimizarea monitorizării şi luarea de decizii mai precise şi mai rapide de către producător, cu o reducere a costurilor şi creşterea randamentelor, este obiectivul principal al acestei aplicaţii", susţin reprezentanţii Bayer.
De asemenea, compania multinaţională intenţionează să pună în aplicare conceptul "Digital Farming", pentru a ajuta la combaterea buruienilor rezistente, care sunt dificil de controlat. Cu WeedScout, fermierii pot monitoriza concurenţa dintre plante, având acces imediat la informaţiile necesare pentru a utiliza pesticidele cele mai potrivite. Cu peste 30.000 de imagini înregistrate, aplicaţia se bazează pe un sistem de actualizare colaborativ, care se raportează la fotografiile realizate de către diverşi utilizatori, pentru a spori eficienţa algoritmilor.
"Buruienile sunt o ameninţare care poate afecta orice cultură. De aceea este nevoie de o bază de date de mari dimensiuni. Mai multe imagini incluse înseamnă mai multe plante care vor fi identificate şi cu o mai mare precizie. Asta ne propunem prin intermediul WeedScout, pe lângă dezvoltarea capacităţii de a recunoaşte noi specii", consideră reprezentanţii Bayer.
Rezultat al unui proiect global, această aplicaţie - disponibilă atât pentru pentru sistemele Android cât şi iOS - foloseşte algoritmi ce permit recunoaşterea principalelor specii de buruieni. Pentru formarea bazei de date s-au utilizat peste 30.000 de fotografii din întreaga lume. WeedScout operează pe baza unui concept de tip MVP (acronimul de la Minimum Viable Product), ceea ce înseamnă că aplicaţia continuă să se îmbunătăţească chiar şi după ce a fost instalată, pe măsură ce este pusă în funcţiune şi de către alţi utilizatori.