OFICIAL BRUXELLES! Suma de 191 de milioane euro este disponibilă pentru fermierii și producătorii din Europa care vor să-și promoveze produsele agroalimentare pe piața internă și în afara Uniunii Europene, anunță Comisia Europeană, într-un comunicat transmis pentru AGROINFO.
Programele din 2019 de promovare a produselor agroalimentare din UE se vor concentra în principal pe piețele din afara UE care au cel mai mare potențial de creștere.
La data de 14 noiembrie, Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2019 în cadrul politicii de promovare, 191,6 milioane EUR urmând să fie puse la dispoziție pentru programele selectate pentru cofinanțare din partea UE; această sumă reprezintă o creștere cu 12,5 milioane EUR în comparație cu 2018. 89 de milioane EUR vor fi alocate pentru campanii derulate în țări cu o creștere puternică, precum Canada, China, Columbia, Japonia, Coreea, Mexic și Statele Unite. O parte din fonduri vor fi alocate pentru promovarea unor produse specifice, cum ar fi măslinele de masă.
Phil Hogan, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, a declarat: „Europa este cel mai mare producător de alimente și băuturi de calitate din lume. Îmi face plăcere să afirm că, punând un accent și mai mare pe eforturile de promovare în 2019, vom asigura o mai bună conștientizare cu privire la acest aspect, atât în UE, cât și în țările terțe cu un potențial ridicat de creștere, în beneficiul fermierilor noștri și al producătorilor din sectorul agroalimentar. Numărul nostru tot mai mare de acorduri comerciale înseamnă mai multe oportunități de care pot să beneficieze producătorii noștri, iar Comisia îi susține pe deplin, sprijinindu-i în promovarea și exportul produselor lor.”
În interiorul UE, accentul se pune pe campaniile care promovează diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, inclusiv denumirile de origine protejate (DOP), indicațiile geografice protejate (IGP) și specialitățile tradiționale garantate (STG), precum și produsele ecologice. În plus, o parte din finanțare este orientată către anumite sectoare specifice, cum ar fi producția sustenabilă de orez și sectorul fructelor și legumelor. Acesta din urmă a fost ales în mod specific pentru a promova o alimentație sănătoasă în rândul consumatorilor din UE.
Cererile de propuneri de campanii specifice vor fi publicate în ianuarie 2019. Acestea vor fi deschise unei game largi de organisme, cum ar fi organizațiile profesionale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile pentru activitățile de promovare.