Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

GRĂBIȚI-VĂ SĂ LUAȚI BANII! TERMEN LIMITĂ 28 FEBRUARIE!

Publicat: 27 februarie 2017 - 13:30
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

MAXIM 100.000 DE EURO NERAMBURSABILI. Fermierii care se asociază cu comercianții de produse agricole sau pomicole pot primi maxim 100.000 de euro, bani nerambursabili și fără contribuție proprie. Au rămas bani, iar termenul limită este 28 februarie 2017!

Prin intermediul submăsurilor 16.4 și 16.4a din PNDR 2020, solicitanții au la dispoziție fonduri totale de 4 milioane de euro pentru crearea unor lanțuri scurte de aprovizionare a produselor agricole și pomicole și promovarea efectelor benefice în rândul consumatorilor finali.

Lanțul scurt de aprovizionare reprezintă un lanț alimentar format între producător și consumatorul final și cel mult un singur intermediar între aceștia. Ei pot comercializa produsele obținute pe piața locală, la cel mult 75 de kilometri de locul de origine al produselor, atât în mediul urban, cât și în mediul rural.

BENEFICIARII BANILOR

Solicitanții eligibili pentru aceste măsuri sunt parteneriatele constituite din cel puțin un fermier sau grup de fermieri cu activitate în sectorul agricol sau pomicol și cel puțin un partener din categoriile de mai jos:
• microîntreprinderi și întreprinderi mici;
• organizații nonguvernamentale;
• consilii locale;
• unități școlare;
• unități sanitare;
• pensiuni și alte structuri de primire turistică sau de agrement;
• restaurante și alte structuri de alimentație publică.

Parteneriatul poate fi constituit și între persoane fizice, cu condiția ca cel puțin liderul de proiect să fie o întreprindere înregistrată cel puțin ca persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau alte forme de asociere juridică (societate cu răspundere limitată, societate pe acțiuni etc.).

De exemplu, producătorii de legume dintr-o zonă se pot asocia cu un magazin de desfacere prin intermediul căruia să își vândă propriile produse.

CHELTUIELI ELIGIBILE

• realizarea unor studii și planuri de marketing, inclusiv analize de piață;
• costurile de funcționare a cooperării, în limita a 20% din valoarea totală eligibilă a proiectului, precum transport și diurnă, cheltuieli cu personalul sau cheltuieli de închiriere a spațiului folosit ca sediu de către membrii parteneriatului;
• cheltuieli de promovare a lanțului scurt și a pieței locale, care să conducă la sporirea gradului de informare al potențialilor clienți;
• cheltuieli de marketing legate de etichetarea și ambalarea produselor, dar și crearea unei mărci înregistrate;
• investiții în construcția spațiilor de producție sau procesare, dar și dotarea cu echipamente a acestora;
• chiriile aferente utilajelor, mijloacelor de tranport și spațiilor pentru desfășurarea activității;
• cheltuielile cu onorariile partenerilor și colaboratorilor externi;
• cheltuielile de consultanță, până la pragul de 5% în cazul proiectelor fără construcții sau 10% în cazul proiectelor ce își propun realizarea unor construcții.

Ajutorul financiar nerambursabil acordat este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectelor.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

• taxa pe valoarea adăugată;
• achiziția de terenuri și clădiri;
• achiziția de echipamente la mâna a doua;
• cheltuielile efectuate înainte de semnarea contractului de finanțare, cu excepția cheltuielilor de consultanță;
• mijloacele de transport pentru uz personal;
• construcția sau modernizarea unor clădiri folosite ca sediu social al întreprinderilor din parteneriat;
• dobânzi, impozite și taxe.

Perioada de implementare a proiectului nu poate depăși doi ani, în cazul proiectelor fără construcții, sau trei ani, în cazul proiectelor ce prevăd lucrări de construcții.

ACTE NECESARE

Pentru accesarea acestei finanțări, solicitantul va depune un plan de marketing în care se va detalia modalitatea de înființare și dezvoltare a lanțului scurt de aprovizionare (între producător și consumatorul final). Mai exact, principalele documente necesare pentru depunerea proiectului sunt:

• planul de marketing cu detalierea investiției și acțiunile propuse pentru promovarea lanțului scurt și a pieței locale;
• acordul de cooperare al parteneriatului, iar un formular-cadru este disponibil pe site-ul www.afir.info;
• documente pentru terenurile agricole exploatate sau efectivul de animale deținut;
• documente pentru terenul și/sau clădirea pentru locul de implementare al proiectului;
• certificatul de urbanism în cazul proiectelor de construcții.

Depunerea proiectului se va realiza în format electronic, prin intermediul platformei www.afir.info, până cel târziu mâine, în data de 28 februarie 2017, la ora 15:59. Înregistrarea și transmiterea proiectului prespune crearea unui cont și depunerea documentelor, însoțite de cererea de finanțare, în format online.

(Surse folosite: AFIR, avocatnet.ro)

Vizualizat: 8803 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Dronele devin o opţiune pentru agricultură

Dronele devin o opţiune pentru agricultură

IQ Robotics, o companie românească cu sediul în Braşov, a adus la INDAGRA o dronă pentru aplicarea tratamentelor fito-sanitare, care a stârnit interesul multor fermieri. Drona este controlată prin calculator, de unde i se stabileşte harta şi misiunea, având o autonomie de zbor între 10 şi 15 minute, în funcţie de complexitatea operaţiunii şi condiţiile de lucru.

Reporter: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

AGROSEL adoptă o nouă identitate - HEKTAR Piscicultura are nevoie de susţinere! APAN Horticultură - Indagra 2019

Bancul zilei

La restaurant

La restaurant
Un restaurant foarte elegant. Detalii