Cum ar fi dacă documentele solicitanţilor de bani europeni ar fi verificate online şi nu ar mai trebui să care oamenii dosarele cu portbagajul maşinii?! Ei bine, conducerea AFIR ia în calcul soluţia aceasta pentru facilitarea absorbţiei de fonduri europene.
Secretarul de stat din cadrul Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Alexandru Potor, împreună cu directorul general al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Adrian - Ionuţ Chesnoiu, au luat parte vineri, 21 iulie 2017, la o serie de întâlniri de lucru la Alba Iulia.
Cele mai importante probleme de care se lovesc beneficiarii Programului au vizat întârzieri în derularea procedurilor de achiziţii publice, dificultatea în a obţine credite pentru cofinanţarea investiţiilor finanţate prin PNDR 2020, eliberarea de autorizaţii şi avize, în special de mediu, probleme comune şi altor regiuni ale ţării.
O sugestie venită din parte participanţilor la discuţii a fost implementarea unui sistem informatic prin care experţii AFIR să verifice doar electronic documentaţia solicitată beneficiarilor, să nu mai fie cazul de depunere a unor dosare întregi cu documente tipărite, care ocupă spaţii vaste pentru arhivarea fizică.
„Am avut mai multe întâlniri în teritoriu pe această temă, la Tulcea, Constanţa, Craiova, Târgovişte şi Satu Mare. După fiecare întâlnire, pot spune că au fost înregistrate două tipuri de rezultate: fie s-au dat soluţii pe loc la diverse speţe, fie problemele ridicate au fost transmise spre soluţionare departamentelor tehnice din minister, AFIR sau APIA, acolo unde e cazul, pentru a analiza şi evalua oportunitatea adaptării procedurilor sau legislaţiei” a precizat Secretarul de Stat al MADR, Alexandru Potor.
Vineri, la Alba Iulia, întâlnirea de lucru cu beneficiarii PNDR 2020 s-a desfăşurat la Prefectura Judeţului Alba. Alături de reprezentanţii MADR şi AFIR, la întâlnire a participat şi Prefectul Judeţului, Dănuţ Emil Hălălai, dar şi reprezentanţii instituţiilor publice deconcentrate, implicate în derularea fondurilor europene din judeţ (Direcţia Agricolă Judeteană, Direcţia Sanitar Veterinară, Garda de Mediu, Administraţia Finanţelor Publice, Serviciul de Verificare a Achiziţiilor Publice). Scopul întâlnirii a vizat găsirea celor mai bune soluţii care să faciliteze obţinerea de avize şi autorizaţii necesare derulării proiectelor finanţate de către AFIR în bune condiţii. „Este foarte important să avem un schimb real de informaţii cu beneficiarii noştri în cadrul acestor întâlniri de lucru, astfel încât toate deciziile pe care le luăm şi procesul de simplificare pe care l-am iniţiat la nivelul Agenţiei să poată să-şi producă efectele. Ne aşteaptă în continuare o perioadă extrem de încărcată şi fără să vedem impactul real al măsurilor lansate de Agenţie ne va fi foarte greu să evaluăm rezultatele. Suntem direct interesaţi să fim parteneri cu beneficiarii nostri în implementarea proiectelor şi toate aceste probleme pe care le identificăm împreună, le vom analiza şi, dacă este cazul, le vom aduce în atenţia Guvernului României” a declarat directorul general al AFIR, Adrian – Ionuţ Chesnoiu.