Eficienţa şi productivitatea nu mai sunt, în secolul 21, singurele deziderate în agricultura modernă. Odată cu epuizarea tot mai masivă a resurselor şi cu invazia poluanţilor, a devenit esenţială producţia „bio” şi folosirea energiilor alternative.
New Holland este angajată în găsirea de soluţii pentru ca resursele naturale pe care le mai avem astăzi să poată fi transmise nealterate generaţiilor viitoare. Noi nu mai putem recupera risipa energetică de până acum dar putem stopa, aşa cum ne anunţă şi această companie, producerea unui dezastru de natură ecologică în viitor. Agricultura este cea mai importantă resursă alimentară iar felul în care este ea gestionată ne influenţează zilnic, pe fiecare dintre noi.
Liderul energiei curate
New Holland este recunoscut drept pionier al utilizării combustibililor regenerabili şi a fost primul producător care şi-a adaptat sistemele la biodiesel, în 2006. În momentul de faţă, 85 la sută din întreaga sa gamă de produse utilizează biodieselul. Pe domeniul La Bellotta, în apropiere de Torino (Italia), New Holland va stabili în curând prima fermă pilot independentă de energie - un concept nou şi curajos, pentru că îşi propune o abordare absolut ecologică a resurselor naturale. Alături de acest proiect, utilizarea pe scară largă a tractorului cu hidrogen NH2 reprezintă un pas revoluţionar în tehnica agricolă.
Împreună cu Fiat Powertrain Technologies (FPT), New Holland este pe cale să implementeze noua serie de motoare adaptate la standardul de emisii poluante Tier 4A, pe 20 de tipuri de tractoare şi şase combine. Practic, prin acest concept de eficientizare a consumului de energie, clienţilor le este oferită „astăzi tehnologia de mâine”.
Adoptarea normelor de poluare Tier 4A stabileşte noi standarde privind emisiile de gaze cu efect de seră. Practic, un fermier care lucrează acum aproape o sută de zile folosindu-se de această tehnologie, ar produce acelaşi nivel de emisii cu unul care se bazează într-o singură zi pe un motor Tier 1.
Din ianuarie 2011, toate maşinile New Holland de peste 100 CP vor beneficia de tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), obţinându-se astfel o putere maximă şi un cuplu mai mare, pentru o performanţă mai bună. Graţie acestui sistem inovator, consumul de combustibili fosili va fi redus semnificativ, la fel şi amprenta asupra mediului înconjurător. Mai mult decât atât, prezenţa SCR, în conformitate cu standardele Tier 4A, generează o putere suplimentară motorului, de până la 71 CP, la unele tractoare din gama T9.
Sistemul de reducere catalitică selectivă necesită utilizarea aditivului AdBlue - soluţie de uree (32,5%) şi apă de înaltă puritate, care este injectată în gazele de evacuare, înainte ca acestea să treacă printr-un catalizator. Aici, oxizii de azot sunt transformaţi în azot şi vapori de apă inofensivi, substanţe care se află deja în mod natural în mediul înconjurător. Practic, prin tehnologia SCR, AdBlue intervine în reducerea, până la neutralizare, a emisiilor nocive ale gazelor de eşapament şi în reducerea emisiei de pulberi fine (particule de funingine) în atmosferă, contribuind astfel la diminuarea poluării şi păstrarea unui mediu înconjurător curat. Tehnologia SCR este o investiţie care se amortizează uşor: la fiecare euro cheltuit pe AdBlue vor fi economisiţi 3 euro la combustibil! În plus, New Holland oferă gratuit o mie de litri de AdBlue şi o pompă specială pentru fiecare tractor achiziţionat dotat cu SCR.
Noul T9, forţă brută
La mijlocul lunii septembrie, New Holland a prezentat jurnaliştilor europeni, cu ocazia unui eveniment desfăşurat la Torino, noua gamă de tractoare cu care doreşte să-şi consolideze poziţia pe piaţa agricolă. Deşi păstrează influenţa americană în materie de design, noile maşini au fost adaptate pentru a satisface în totalitate nevoile fermierilor europeni.
Conceput special pentru a face faţă tuturor provocărilor din câmp, T9 este la ora actuală cel mai puternic tractor cu tracţiune integrală din lume. Un adevărat monstru de 22 tone, pe opt roţi de mari dimensiuni. Robust dar agil în acelaşi timp, acesta dezvoltă până la 669 CP în specificaţia de top. A fost proiectat în două versiuni de şasiu: unul standard, cu cadrul de 36 inch, şi altul extins la 44 inch. În varianta standard, există patru modele (T9.390, T9.450, T9.505, T9.560), cu puteri cuprinse între 390 şi 557 CP, adaptate în special pentru aplicaţiile în culturile prăşitoare, în timp ce modelele T9.615 şi T9.670 pot dezvolta puteri de 613, respectiv 669 CP şi sunt capabile să execute orice fel de lucrări, în cele mai aspre condiţii, cu cele mai mari echipamente, la cele mai mari adâncimi şi pe cele mai denivelate suprafeţe.
Noul T9 asigură o compactare redusă a solului, comparabilă cu a tractoarelor pe şenile, dar are avantajul că, la nevoie, roţile duble se pot demonta cu uşurinţă.
Sistemul de gestionare a vitezei în câmp, aşa-numitul Ground Speed Management (GSM), administrează intuitiv sarcina motorului şi viteza de transmisie, rezultând o optimizare a performanţelor şi economie de carburant.
Frâna de motor este o opţiune de luat în seamă, care funcţionează pe principiul de compresie a gazelor de evacuare pentru a încetini tractorul, reducând în mod semnificativ uzura plăcuţelor de frână de pe roţi.
Dotările şi design-ul interior ale cabinei sunt de-a dreptul impresionante la noua serie T9. Toate funcţiile de control ale tractorului sunt accesate manual prin intermediul consolei SideWinder de generaţia a doua. Controlerul CommandGrip este localizat în partea frontală a suportului pentru braţ şi oferă acces la cele mai utilizate comenzi, printr-o simplă atingere cu vârful degetelor. Totodată, prin intermediul ecranului tactil IntelliView III, operatorul are acces la întreaga gamă a parametrilor de funcţionare a tractorului, pentru o monitorizare constantă a modului de lucru, obţinându-se astfel un maxim de productivitate şi eficienţă.
Pentru operatorii care petrec mult timp în câmp, New Holland a venit cu o soluţie ingenioasă. Cabina este prevăzută cu un sistem anti-balansare, care absorbe şi cele mai puernice şocuri, asigurând o stabilitate constantă.
În scopul de a îmbunătăţi şi mai mult productivitatea, design-ul exterior al capotei a fost integrat astfel încât să asigure o vizibilitate totală. Pe timp de noapte, pachetul de lumini acoperă 360 de grade, cu ajutorul celor 21 de becuri halogene, dintre care zece pot fi reglate în intensitate, în funcţie de necesităţi.
Tractoarele din gama T9 constituie partenerul ideal pentru combinele rotoare sau convenţionale marca New Holland, precum şi pentru cele de recoltat furaje.
T8 - evoluţie sau revoluţie?
O abordare îndrăzneaţă şi cu totul originală şi-a pus amprenta asupra gamei T8, care redefineşte agricultura la scară largă, oferind o combinaţie unică de caracteristici, ce nu mai sunt disponibile în prezent pe nici un alt tractor din această clasă. Conceptul revoluţionar de ampatament lung dar compact, oferă o stabilitate de transport şi tracţiune deosebite, iar manevrabilitatea în câmp dă senzaţia că te-ai afla la bordul unui adevărat crossover. Arhitectura compactă îmbunătăţeşte agilitatea în toate aplicaţiile, fără a compromite unghiul de întoarcere şi performanţa în general.
Toate cele cinci modele (T8.275, T8.300, T8.330, T8.360, T8.390) sunt dotate cu motoare marca Fiat Powertrain Technologies ce dezvoltă între 235 şi 339 CP şi asigură un flux hidraulic constant, chiar şi sub sarcini extreme. Există însă opţiunea montării unei pompe speciale - Megaflow, cu ajutorul căreia fluxul hidraulic poate ajunge până la 272 de litri pe minut, obţinându-se astfel un plus de putere echivalent cu 50 de cai. Testele iniţiale au demonstrat faptul că, în combinaţie cu sistemul de reducere catalitică selectivă (SCR), se obţine o reducere a costurilor cu 17%. De asemenea, New Holland susţine că pentru fiecare euro cheltuit pe aditivul AdBlue rezultă o economie de 7 euro la carburant.
În România, tractoarele New Holland şi toată gama de produse din portofoliul acestei companii sunt comercializate de societatea NHR Agropartners, căreia îi mulţumim pe această cale pentru înlesnirea participării noastre la evenimentul de la Torino.